Maailmalla lapset käyvät vielä juhannuksenkin jälkeen koulua
Opettajien liitot Ranskassa vaativat torstaina lakkoa vastauksena ”mahdottomiin työoloihin”. BBC:n mukaan Ranskassa kolme ydinvoimalaa on keskeyttänyt toimintansa kuumuuden vuoksi.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla ei juhlita juhannusta.
Mitä sitten, puupää.
No juuri siksi. Kesäkuu on vielä viileämpi kuukausi kuin heinäkuu ja elokuu. Nyt pitäis suomalaisten matkailuyritysten MAINOSTAA tätä sopivan viileää matkailumaata. Ei kukaan tänne osaa sattumalta tulla.
On aina liikuttavaa kun joku oppii jotain uutta.
Heillä on myös elokuussa vielä hellettä. Täällä meillä on silloin jo pimeät ja kosteat illat.
Tässä taanoin HS:ssa oli juttu, että Suomen pitkät koulujen kesälomat juontuvat maatalouden työvoimatarpeesta koululaitoksen alkuajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla ei juhlita juhannusta.
Mitä sitten, puupää.
Ööö... ei mitään? Monessa maassa Suomen juhannusviikonloppu on ihan tavallinen viikonloppu.
Ja koulupäivät ovat pitempiä kuin täällä.
Meillä oli ala-asteella koulua heinäkuun alkuun kun asuttiin Britanniassa. Tosin meidän koulussa kesälomat alkoi jo heinäkuun alkupuolella, julkisissa kouluissa yleensä vasta pari viikkoa myöhemmin. Kesälukukausi oli yleensä paras.
Suomen peruskoulun opettajat lomailevat paraikaan Italiassa, Espanjassa, Portugalissa ja Ranskassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taanoin HS:ssa oli juttu, että Suomen pitkät koulujen kesälomat juontuvat maatalouden työvoimatarpeesta koululaitoksen alkuajoilta.
Oikeasti kansakoulu seurasi yliopistojen lukukautta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taanoin HS:ssa oli juttu, että Suomen pitkät koulujen kesälomat juontuvat maatalouden työvoimatarpeesta koululaitoksen alkuajoilta.
Mitä siitä? Nyt hän on puhuttu lomien siirtämistä elokuulle matkailun työvoimatarpeeseen vedoten. Ensimmäisellä oli jotakin merkitystä, mutta elokuu lomakuukausi on idiotismia, jos syynä on matkailun työvoimantarve tilanteessa, että maassa on liki 400000 työtöntä
Täällähän alkaa jo päivä lyhetä juhannuksesta ja elokuussa aamut ovat kylmiä ja illat pimeitä. Nyt sitä kesäkuun lomaa ollaan jakamassa huhtikuulle ja elokuun loppuun. En kyllä ymmärrä kuka haluaa lomailla huhtikuussa. Silloinhan sataa räntää. Kesäkuussa luonto on kaikkein vehreimmillään. Mieluummin ottaisin syysloman pois lokakuusta kuin jatkaisin kevätlukukautta kesäkuulle.
Miksi lapsia pakotetaan lomailemaan huhtikuussa ja lokakuussa? Sehän olisi parasta opiskeluaikaa, kun pihalla on pimeetä ja kylmää.
Meidän lapsilla täällä Kanadassa koulu loppuu tänään ja alkaa sitten taas syyskuun ensimmäisellä viikolla. Täällä on silloin vielä kovat helteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taanoin HS:ssa oli juttu, että Suomen pitkät koulujen kesälomat juontuvat maatalouden työvoimatarpeesta koululaitoksen alkuajoilta.
Mitä siitä? Nyt hän on puhuttu lomien siirtämistä elokuulle matkailun työvoimatarpeeseen vedoten. Ensimmäisellä oli jotakin merkitystä, mutta elokuu lomakuukausi on idiotismia, jos syynä on matkailun työvoimantarve tilanteessa, että maassa on liki 400000 työtöntä
Se siitä, että menneisyyden perusteella ei ole enää tarvis elää. Marjatkin poimivat aivan muut kuin kouluikäiset ja kaiken lisäksi marja-aika ei ole kesäkuussa kuin paikoin.
Se siitä, että opettajat ovat perustelleet pitkiä lomiaan milloin milläkin ihmeellisellä perusteella. Tosiasia on kuitenkin, että heillä on tarpeettoman pitkät lomat.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on myös elokuussa vielä hellettä. Täällä meillä on silloin jo pimeät ja kosteat illat.
Mutta joku aina haaveilee silti polttavansa kynttilää parvekkeella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taanoin HS:ssa oli juttu, että Suomen pitkät koulujen kesälomat juontuvat maatalouden työvoimatarpeesta koululaitoksen alkuajoilta.
Mitä siitä? Nyt hän on puhuttu lomien siirtämistä elokuulle matkailun työvoimatarpeeseen vedoten. Ensimmäisellä oli jotakin merkitystä, mutta elokuu lomakuukausi on idiotismia, jos syynä on matkailun työvoimantarve tilanteessa, että maassa on liki 400000 työtöntä
Se siitä, että menneisyyden perusteella ei ole enää tarvis elää. Marjatkin poimivat aivan muut kuin kouluikäiset ja kaiken lisäksi marja-aika ei ole kesäkuussa kuin paikoin.
Se siitä, että opettajat ovat perustelleet pitkiä lomiaan milloin milläkin ihmeellisellä perusteella. Tosiasia on kuitenkin, että heillä on tarpeettoman pitkät lomat.
Se on silkkaa muutosvastarintaa. Ei mitään muuta
Vierailija kirjoitti:
Täällähän alkaa jo päivä lyhetä juhannuksesta ja elokuussa aamut ovat kylmiä ja illat pimeitä. Nyt sitä kesäkuun lomaa ollaan jakamassa huhtikuulle ja elokuun loppuun. En kyllä ymmärrä kuka haluaa lomailla huhtikuussa. Silloinhan sataa räntää. Kesäkuussa luonto on kaikkein vehreimmillään. Mieluummin ottaisin syysloman pois lokakuusta kuin jatkaisin kevätlukukautta kesäkuulle.
Miksi lapsia pakotetaan lomailemaan huhtikuussa ja lokakuussa? Sehän olisi parasta opiskeluaikaa, kun pihalla on pimeetä ja kylmää.
Ihan samalla tavalla se päivänkulku menee muuallakin tällä pallonpuoliskolla, etelämpänä ei koskaan näin pitkiä päiviä olekaan kuin täällä. Ja kummasti ne lapset Ruotsissa jaksaa käydä koulua kesäkuun pari ekaa viikkoa, mutta sitten muka samoilla asteillä elävä suomalaislapsi ei millään jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taanoin HS:ssa oli juttu, että Suomen pitkät koulujen kesälomat juontuvat maatalouden työvoimatarpeesta koululaitoksen alkuajoilta.
Tietenkin juontuu. Suomalaiset tuntuu kuvittelevan, että ruokaa haettiin 1900 luvun alussa prismasta
Kaikki tehtiin silloin käsin ja vihannekset kasvatettiin omassa pihassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taanoin HS:ssa oli juttu, että Suomen pitkät koulujen kesälomat juontuvat maatalouden työvoimatarpeesta koululaitoksen alkuajoilta.
Mitä siitä? Nyt hän on puhuttu lomien siirtämistä elokuulle matkailun työvoimatarpeeseen vedoten. Ensimmäisellä oli jotakin merkitystä, mutta elokuu lomakuukausi on idiotismia, jos syynä on matkailun työvoimantarve tilanteessa, että maassa on liki 400000 työtöntä
Se siitä, että menneisyyden perusteella ei ole enää tarvis elää. Marjatkin poimivat aivan muut kuin kouluikäiset ja kaiken lisäksi marja-aika ei ole kesäkuussa kuin paikoin.
Se siitä, että opettajat ovat perustelleet pitkiä lomiaan milloin milläkin ihmeellisellä perusteella. Tosiasia on kuitenkin, että heillä on tarpeettoman pitkät lomat.
Se on silkkaa muutosvastarintaa. Ei mitään muuta
Voit mennä kokeilemaan, miten innokaita oppilaita on toukokuun lopussa koulussa. Kerro tämä motivaation määrä -3:lla, niin saat kesäkuun oppimishalukkuuden tuloksen.
Maailmalla ei juhlita juhannusta.