Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset pelkää nykyään kesääkin ja helteitä

Vierailija
25.06.2026 |

Millon media pakotetaan ottamaan vastuuta pelottelustaan

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pohjustettu aloitus, tästä on hyvä jatkaa.

Vierailija
2/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin. 

Ilmalämpöpumppu rok rok.

Vierailija
4/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ettei tule helteitä. Vielä ei ole näkynyt ensimmäistäkään. Muu eurooppa varasti meidän kesän.

Vierailija
5/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään ettei tule helteitä. Vielä ei ole näkynyt ensimmäistäkään. Muu eurooppa varasti meidän kesän.

Viime vuoden kesäkuu samanlainen, ihmisillä hanskat käsissä ja 10C. Loppukesä olikin hyvin kuuma. 

Vierailija
6/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään ettei tule helteitä. Vielä ei ole näkynyt ensimmäistäkään. Muu eurooppa varasti meidän kesän.

Se olis täydellistä, ettei tulis hellettä ollenkaan! Ei kärsimystä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin. 

No eipä ole näköpiirissä. 

Vierailija
8/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei pidä ei ole sama asia kuin pelätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.

Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.

 

Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.

Vierailija
10/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin. 

Meikäläinen se raataa ulkotöissä haalareissa ja turvakengissä helteelläkin.

Kelpaa siellä sisätiloissa varjossa makoilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Sietää varoa kuumaa ja liikaa paahtoa. Keskustat saastaisia kaupungeissa ja hirveä ruuhka.

Vierailija
12/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas ennen vanhaan. Ei ollut viilennyslaitteita. 

Pellolla ja metsissä painettiin hommia niska limassa.

Ei silloin pikku helteistä niin välitetty..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan pelkää, asteita just nyt Suomessa sopivasti. Eri asia Godzilla El Niño Euroopassa ja +40 lämpötilat ovat vaarallisia kyllä, nyt on paljon turisteja liikkeellä.

Vierailija
14/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoita ja hallitse. Pelko on avain. Korruptoitunut valtamedia tietää tämän. On vaarallista, jos ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan. Omia aivojaan käyttävät mustamaalataan julkisesti ja leimataan tutuilla haukkumanimillä joka tekee lampaat onnellisiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.

Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.

 

Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.

Asun Italiassa jokakesäisten helteiden keskellä ja minulla on mittava puutarha ja kasvimaa ym. ulkohommaa. Asennekysymyshän se on. Herään helteillä pian kello 5 jälkeen aamulla. On raikas ilma ulkona ja ihmisiä jo liikkeellä meidän kylällä. Hoitelen ulkohommat, pari tuntia siinä menee kun kaikki kastelee ja ruokkoaa rikkaruohot, sitoo tomaatteja ja lakaisee ison terassin jne. Sitten pieni aamupala ja liikenteeseen tunniksi lenkille tai kerran viikossa kauppareissuun, joskus lääkäriin mutta harvoin. Ei tässä mitään hätää ole. Mittarissa on nyt 37 astetta varjossa, mutta nyt viikonlopuksi menee ylikin. Kyllä se liikaa on, myönnän sen tietty. Tuonne 30 asteeseen kesällä riittäisi hyvin. Onneksi sisätiloissa on siedettävää vaikkei ole minkäänlaista ilmastointia/tuuletinta kun kivitalossa on hyvin paksut seinät, sisällä iltapäivällä 22-23 astetta. N75

Vierailija
16/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin. 

Ilmalämpöpumppu rok rok.

Ei sitä kaikkialle saa asentaa. Ja jos saisikin, nostaahan se sähkölaskua. Senkin joutuu moni maksamaan ihan itse, eli on turhan iso investointi vain kesän hellepäiviä ja muutamaa pakkaspäivää varten. Se on periaatteessa valtaosan vuodesta laite, jota ei tarvita ollenkaan ainakaan kaukolämpöasunnoissa.

Vierailija
17/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.

Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.

 

Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.

Helteellä kuntokysymys. Nostamalla kuntoa ongelma ratkea.

Vierailija
18/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.

Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.

 

Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.

Helteellä kuntokysymys. Nostamalla kuntoa ongelma ratkea.

Ei ratkea, kun on sydänsairaus ja muutenkin vaikeita sairauksia.

Vierailija
19/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas ennen vanhaan. Ei ollut viilennyslaitteita. 

Pellolla ja metsissä painettiin hommia niska limassa.

Ei silloin pikku helteistä niin välitetty..

Ennen vanhaan ei ollut yli 30 asteen helteitä, pari hellepäivää per kesä, ei mitään viikkotolkulla jatkuvaa loputonta kuumuutta. Lämpötiloista on pidetty tilastoja pitkään, voi käydä ihan itse katsomassa onko yli 30 asteen hellepäivät olleet yleisiä silloin "ennen vanhaan" jos et usko vanhan kurpan sanaa.

Vierailija
20/22 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.

Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.

 

Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.

Asun Italiassa jokakesäisten helteiden keskellä ja minulla on mittava puutarha ja kasvimaa ym. ulkohommaa. Asennekysymyshän se on. Herään helteillä pian kello 5 jälkeen aamulla. On raikas ilma ulkona ja ihmisiä jo liikkeellä meidän kylällä. Hoitelen ulkohommat, pari tuntia siinä menee kun kaikki kastelee ja ruokkoaa rikkaruohot, sitoo tomaatteja ja lakaisee ison terassin jne. Sitten pieni aamupala ja liikenteeseen tunniksi lenkille tai kerran viikossa kauppareissuun, joskus lääkäriin mutta harvoin. Ei tässä mitään hätää ole. Mittarissa on nyt 37 astetta varjossa, mutta nyt viikonlopuksi menee ylikin. Kyllä se liikaa on, myönnän sen tietty. Tuonne 30 asteeseen kesällä riittäisi hyvin. Onneksi sisätiloissa on siedettävää vaikkei ole minkäänlaista ilmastointia/tuuletinta kun kivitalossa on hyvin paksut seinät, sisällä iltapäivällä 22-23 astetta. N75

Missä päin Italiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä