Nainen, mitä toivoisit miehesi sanovan/tekevän jos huolehdit tai puutut ns. liikaa?
Esimerkiksi. Ollaan autolla liikenteessä ja nainen yrittää jaella käskyjä. "Matti, hidasta nyt vähän." "Sun pitää parkkeerata tuonne." "Aja tuosta" jne. Tiedätte mistä puhun.
A. Mies sanoo joka kerta kiltisti, että kyllä rakas. Vaikka sisimässään on ihan lytyssä.
B. Mies toteaa jämäkästi mutta rauhallisesti: "Lopeta holhoaminen, hoidan kaiken kyllä."
C. Mies kilahtaa ja alkaa huutaa naiselle.
Kommentit (17)
Mieheni sanoo aika usein että hössötän liikaa. Toteaa vain olevansa aikuinen ja selviävänsä myös ilman neuvojani.
En ota siitä itseeni koska huomaan itsekin että tuo on minulle paha tapa.
Meillä on ihan vaan tapana keskustella avoimesti ja rakentavasti asioista mitkä painavat mieltä. Liittyivät ne sitten suhteeseemme tai johonkin muuhun asiaan.
Et siis osaa kommunikoida. Ihan sama minkä vuorosanoista valitset, kokeile vaikka kaikkia.
Toista kaikki peräkkäin välttäen katsekontaktia naisen kanssa.
Korjaa tapansa. En huomauttele turhista. Jos ei korjaa, varautukoon siihen että on kohta entinen mies, eli siis eronnut
Vierailija kirjoitti:
Toista kaikki peräkkäin välttäen katsekontaktia naisen kanssa.
Jos ne eivät tehoa jatka hokemista katsoen visusti horisonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Korjaa tapansa. En huomauttele turhista. Jos ei korjaa, varautukoon siihen että on kohta entinen mies, eli siis eronnut
Tasapainonen nainen. Miehen on aina toteltava tai lentää pihalle.
Kysy naiselta minkä noista lauseista haluaa syöttää ohjelmistoosi!
Jos ei mies kestä huomautusta virheistään tai laiminlyönneistään, hän ei ole mies. Ja normaali ihminen huomioi kumppaninsa, myös se mies.
Jos on jotakin sovittu yhdessä eikä mies toimi sovitusti, tottakai se on eron paikka. Luottamus on mennyt ja suhde perustunut vain toisen osapuolen joustoon, ponnisteluun ja tekemiseen.
MIehet aina möyhäävät tuovansa talouteen rahaa. Se on valtava vale, koska mies käyttää omat rahansa itseensä ja nainen yhteiseen talouteen.
Muistuttaa mua että haluan aikuisen miehen enkä lasta joten mun ei pidä myöskään ottaa mutsin roolia. Ja muistan taas että totta, en halua olla mikromanageri.
Käydään aiheen tiimoilta pariterapiassa.
Rakas. Minä ajan tätä autoa. En ota ohjeita vastaan.
Jos ei lopu, sano, että seuraavan ohjeen jälkeen nainen tiputetaan lähimmälle bussipysäkille.
N
"Kyllä rakas, lopeta holhoaminen hoidan kyllä kaiken itse. SAATANA SINÄ AINA JAKSATKIN PUUTTUA!" Olisi totuudenmukainen vastaus. Älä ole feikki mies.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mies kestä huomautusta virheistään tai laiminlyönneistään, hän ei ole mies. Ja normaali ihminen huomioi kumppaninsa, myös se mies.
Jos on jotakin sovittu yhdessä eikä mies toimi sovitusti, tottakai se on eron paikka. Luottamus on mennyt ja suhde perustunut vain toisen osapuolen joustoon, ponnisteluun ja tekemiseen.
MIehet aina möyhäävät tuovansa talouteen rahaa. Se on valtava vale, koska mies käyttää omat rahansa itseensä ja nainen yhteiseen talouteen.
Tuo on eri asia kuin jatkuva holhoaminen ja puuttuminen. Jos mies vaikka tekee ruokaa niin ei hän halua naistaan hengittämään niskaan, valvomaan ja puuttumaan joka asiaan. Mies haluaa naisen joka luottaa.
Ei tarvitse toivoa mitään. Meillä ei ole tuollaista parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä rakas, lopeta holhoaminen hoidan kyllä kaiken itse. SAATANA SINÄ AINA JAKSATKIN PUUTTUA!" Olisi totuudenmukainen vastaus. Älä ole feikki mies.
Jos mun mies kiroilisi ja huutaisi mulle tuolla tapaa, en kokisi että mua pidetään suuressakaan arvossa. Parisuhde kuihtuu kasaan ilman kunnioitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mies kestä huomautusta virheistään tai laiminlyönneistään, hän ei ole mies. Ja normaali ihminen huomioi kumppaninsa, myös se mies.
Jos on jotakin sovittu yhdessä eikä mies toimi sovitusti, tottakai se on eron paikka. Luottamus on mennyt ja suhde perustunut vain toisen osapuolen joustoon, ponnisteluun ja tekemiseen.
MIehet aina möyhäävät tuovansa talouteen rahaa. Se on valtava vale, koska mies käyttää omat rahansa itseensä ja nainen yhteiseen talouteen.
Tuo on eri asia kuin jatkuva holhoaminen ja puuttuminen. Jos mies vaikka tekee ruokaa niin ei hän halua naistaan hengittämään niskaan, valvomaan ja puuttumaan joka asiaan. Mies haluaa naisen joka luottaa.
On tuokin sitten ihmistyyppi...🙄
Up