Mikä tähän IBS turvotukseen auttaisi?
Maha on koko ajan enemmän tai vähemmän turvonnut vieläkin vaikka syön vhh/fodmap
hermot menee
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kysy lääkäriltä.
Hahahaa ton takia lääkäriin? Ei sinne pääse oikeistakaan syistä
Minulla gefilus tuntuu auttavan. Syön gefilus-piimää ja gefilus-kapseleita. Mutta tämä on vain minun kokemukseni.
Liikunta on nykyään IBS:n hoito-ohjeissa.
Ei varmaan auta kuin kokeilla. Ja ikävä kyllä tuntuu, että nekin vaihtelevat, että mikä sopii ja mikä ei. Itselle jostain syystä kesä tuntuu olevan huonointa aikaa, vaikka en mielestäni syö mitenkään eri tavalla kesällä.
Lopeta sokerin syöminen,hiilihydraatti on sokeria lopeta leivät ja gmo glysofaatti kasvikset,lopeta siemenöljyt. Suosi punasta naudanlihaa,voita,kananmunia jne
Maitohappobakteerit voivat auttaa, säännöllisesti käytettynä. Mutta muuten se on vaan itse kokeiltava mitkä ruuat käy ja mitkä ei. Se mikä käy jollekkin muulle, ei välttämättä käy sulle.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sokerin syöminen,hiilihydraatti on sokeria lopeta leivät ja gmo glysofaatti kasvikset,lopeta siemenöljyt. Suosi punasta naudanlihaa,voita,kananmunia jne
Olen jo vhh ja fodmap ruokavaliolla
Minullakin on IBS ja apteekista ilman reseptiä saatava Gelsectan auttaa minulla.
Tämähän on täysin yksilöllistä mutta minulla turvottaa:
- viljat (pois suljettuna riisi ja maissi)
-maito tuotteet
-hiilihappo
-sokeri
-sipuli
-peruna.
eli jos syön kanaa, salaatteja, nautaa, ananasta... niin olen 10 kiloa hoikemman näköinen heti seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on IBS ja apteekista ilman reseptiä saatava Gelsectan auttaa minulla.
Aikuisille 1 tai 2 kapselia oireiden vakavuuden mukaan kahdesti vuorokaudessa, aamulla ennen aamiaista ja illalla ennen illallista 2-4 viikon ajan
siis tuo tuote maksaa 0,66e/pilleri.
Hyi himskatti kun on kallista. Itse käytä imodiumia vaikka ei saisi ja käytän ainoastaan kun tulee oireita. Sekin maksaa tuo about 50-60 senttiä per tabletti.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on IBS ja apteekista ilman reseptiä saatava Gelsectan auttaa minulla.
Auttaa vai paransi? Vedätkö tuota jatkuvana kuurina elämäsi loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Kysy lääkäriltä.
Lääkäri sanoo "emme jaksa tutkia, emme tiedä mikä sinua vaivaa joten sinulla on IBS onnea ja menestystä"
Tietenkin jos on rikas niin jonkin avun ehkä yksityisellä voi saada kun ensin käyttää muutaman kymppitonnin tutkimuksiin.
Hapankaalia, muita hapatettuja tuotteita, liikuntaa, stressinhallintaa, ruoka pitää pureskella hyvin, ei koskaan vatsaa liian täydeksi. Muutokset tulevat hitaasti.
Kysy lääkäriltä.