Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita naisia jotka yli 40v, mutta alle 50v ja kuukautiset tulee normaalisti joka kuukausi?

Vierailija
26.03.2024 |

Täällä yks 49v ja näin on asiat.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ihme tuo nyt on? Minulla tuli vielä 55v. kuukautiset ihan säännöllisesti, loppuivat 56v.

Vierailija
2/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tulee eikä loppua näy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on asiat minullakin. 49 v.

Vierailija
4/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Ei ole mitenkään ihmeellistä.

Vierailija
5/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti.

Vierailija
6/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tulee normaalisti. Mutta olenkin vasta 43-vuotias.

Vierailija
7/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 v., vähän on kierto lyhentynyt mutta säännöllisesti tulee.

Vierailija
8/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni sain kohtuleikkauksen jo nelikymppisenä. Ei kuukautisia 15 vuoteen. Tuska naisen elämässä.

Vierailija
9/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk sen jälkeen kun täytin 50, niin alkoi aivan hirveät vuodot. Kestivät jopa 3 vk ja kuin hanasta tuli. Viikko väliä ja taas sama rumba. Kun en päässyt enään kotoa ulos niin menin pakosta lääkäriin. Hormonilisä toimi n.4kk ja luulin, että kyllä tämä tästä, kunnes taas alkoi aivan hullun lailla vuotamaan. Lisättiin hormooneja ja taas hetken edes säänöllistyi, mutta jouduttiin vielä kerran vaihtamaan. Nyt on ollut 4kk taas jotenkin hallinnasa, mutta saa nyt nähdä.... Olen 53v.

Vierailija
10/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi loppu 50 v. En kaipaa yhtään.

Vierailija
11/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk sen jälkeen kun täytin 50, niin alkoi aivan hirveät vuodot. Kestivät jopa 3 vk ja kuin hanasta tuli. Viikko väliä ja taas sama rumba. Kun en päässyt enään kotoa ulos niin menin pakosta lääkäriin. Hormonilisä toimi n.4kk ja luulin, että kyllä tämä tästä, kunnes taas alkoi aivan hullun lailla vuotamaan. Lisättiin hormooneja ja taas hetken edes säänöllistyi, mutta jouduttiin vielä kerran vaihtamaan. Nyt on ollut 4kk taas jotenkin hallinnasa, mutta saa nyt nähdä.... Olen 53v.

Kauheaa!!! Pelkään tuota eniten kun en halua mitään lääkkeitä 

Vierailija
12/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain hormonikorvaushoidon joka pitää kuukautiskiertoa yllä. Olen yli 55.

Suosittelen muuten hormonikorvaushoitoa. Vaikuttaa merkittävästi mielilaan ja hyvinvointiin.

Vierailija
13/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54 v ja kuukautiset tulevat säännöllisesti. 

Vierailija
14/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tulee. 

Vierailija
15/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnekseni sain kohtuleikkauksen jo nelikymppisenä. Ei kuukautisia 15 vuoteen. Tuska naisen elämässä.

Kaverilleni tehtiin myös kohtuleikkaus nelikymppisenä ja orgasmi laimeni kymmenesosaan entisestä. Älkää vaan tehkö sitä jos ei pakko ole.

Vierailija
16/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppua täässä odotellaan 

mamma 55 vee 

Vierailija
17/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain hormonikorvaushoidon joka pitää kuukautiskiertoa yllä. Olen yli 55.

Suosittelen muuten hormonikorvaushoitoa. Vaikuttaa merkittävästi mielilaan ja hyvinvointiin.

Valitettavasti tämä ei edes ole kaikille mahdollista. Omalla kohdallani on muutenkin ihme, jos en sairastu tai kuole verenkiertohäiriöön tai syöpään. Myös migreeniin on suuri riski. Näin huonoilla geeneillä yksikään lääkäri tuskin suostuu mitään hormoneita määräämään ja toisaalta en edes halua mitään hormoneja syödä.

Vierailija
18/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten naisten kuukautiset loppuvat keskimäärin 51-vuotiaana. Sitä ennen on muutama vuosi epäsäännöllistä. Eli suurimmalla osalla 40-50-vuotiaista on normaali kierto.

Vierailija
19/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53 v., vähän on kierto lyhentynyt mutta säännöllisesti tulee.

Sama ikä ja toivon jo niiden loppuvan. Johan sitä sirkusta on aikansa riittänyt.

Vierailija
20/24 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45-vuotias eikä minulla ole ollut kuukautisia viiteentoista vuoteen, lukuunottamatta lyhyitä hetkiä, kun olen jättänyt minipillerit pois raskautumisten ja odotusten ajaksi. 

Ymmärrän, jos joku ei halua lainkaan hormonaalista ehkäisyä. Mutta miksi moni valitsee tavalliset e-pillerit tyhjennysvuotopäivineen, kun minipillerit olisivat miedompi vaihtoehto ja usein vuodot jäävät kokonaan pois. Kysyin tätä gyneltä, ja hän sanoi että on puhunut asian puolesta koko uransa, mutta isossa kuvassa muutosta ei tunnu tapahtuvan.