Jäin 25-vuotiaana eläkkeelle, eläke 1500e. Muita nuorena eläkkeelle jääneitä?
Olin jonkin verran töissä ennen eläkettä. Tuohon päälle tulee vielä asumistuki. Eihän tällä luksuselämää eletä mutta olen ihan tyytyväinen. Mitä teette eläkkeellä?
Kommentit (24)
Miten jäädään eläkkeelle ennen eläkeikää? Ei mitenkään.
Jos taas puhut työkyvyttömyyseläkkeestä, sille ei jäädä. Se saadaan, jos saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten jäädään eläkkeelle ennen eläkeikää? Ei mitenkään.
Jos taas puhut työkyvyttömyyseläkkeestä, sille ei jäädä. Se saadaan, jos saadaan.
minä jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle...
Enemmänhän sinulla on kuin minulla yli 40 vuotta töitä tehneellä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänhän sinulla on kuin minulla yli 40 vuotta töitä tehneellä.
Enkä mitään tukia saa päälle, jatkoa.
Tarkistin asumistuenkin rajat.
Itse olen säästänyt päästäkseni varhennetulle eläkkeelle jo 60- tai 61-V iässä. Eläkevakuutuksesta ammentaa reilu 5 vuotta ennen varsinaista eläkkeelle jääntiä. Vapaaehtoinen eläkevakuutus on vaan tuottanut niin huonosti, että katsotaan siirtyykö se jopa 62-V aloittaa.
Ps, aloitus on provo
Mikä aloituksessa on provo? Ihan normi summa työkyvyttömyyseläkettä tuon ikäiselle.
Itse pääsin 42 vuotiaana. Tällä hetkellä oma työkyvyttömyyseläke 3320€/kk
Vierailija kirjoitti:
Miten jäädään eläkkeelle ennen eläkeikää? Ei mitenkään.
Jos taas puhut työkyvyttömyyseläkkeestä, sille ei jäädä. Se saadaan, jos saadaan.
Pääeläke tuo on, toki kehitysvammaiset pääsee myös, mutta muuten ei pääse, edes yli 60 vuotiaana. Sillä ei ole väliä että fysiikka pettää
Miksi valehtelet internetissä? Et tasan kerännyt noin paljon eläkettä muutamassa vuodessa.
Valehtelija, ei muutamassa vuodessa kerry eläkettä 1500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet internetissä? Et tasan kerännyt noin paljon eläkettä muutamassa vuodessa.
No, eihän kukaan tuonikäisenä työeläkkeelle jääkään. Vaan työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja sen koon määrää koulutus, palkka tähän asti ja arviot miten työuran aikana olisi palkkaa voinut saada.
Vierailija kirjoitti:
Mikä aloituksessa on provo? Ihan normi summa työkyvyttömyyseläkettä tuon ikäiselle.
Itse pääsin 42 vuotiaana. Tällä hetkellä oma työkyvyttömyyseläke 3320€/kk
Ei huono. En varmaan saa tuollaista eläkettä jos joskus pääseen töistä perinteisesti eläkkeelle.
Et ole jäänyt etkä saa. yrität vain eri avauksissa purkaa turhautumistasi vanhempia ihmisiä tai eläkkeensaajia kohtaan. miksi?
Vanhana jäit verrattuna erääseen pieneen kansanryhmään, joka jää normaalisti eläkkeelle oppivelvollisuuden päätyttyä.
Lähipiirissä on yksi 23-vuotiaana eläkkeelle joutunut, hänellä se eläke taisi alkuun olla 2400€. Siihen on tullut indeksikorotuksia ja vielä se ikäkorotuskin tulossa. Ei se tietenkään normaaleja ansioita korvaa, mutta paljon huonomminkin olisi voinut käydä, esim. jos olisi mennyt opiskelemaan ennen työelämään siirtymistä.
Täällä osa kommentoijista ei selvästikään ymmärrä, miten työkyvyttömyyseläke määräytyy. Jos on ollut töissä tarpeeksi lähellä ennen eläkkeelle jäämistä, lasketaan työkyvyttömyyseläkkeeseen siihen asti kertyneen eläkkeen lisäksi se eläke, joka kertyisi, jos jatkaisi tässä työssä alimpaan eläkeikään asti. Ap:n eläke on täysin mahdollinen.
Tuttavani joutui työkyvyttömyyseläkkeelle kolmekymppisenä. On nyt lähes 70-vuotias. Hän kertoi saavansa käteen 1700 euroa kuussa eläkettä. Todisti näyttämällä verkkopankkiaan. Itse saan vain muutamia kymppejä enemmän ja työskentelin 65-vuotiaaksi opettajana. Ja yhtä paljon terveyshuolia tällä hetkellä molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä osa kommentoijista ei selvästikään ymmärrä, miten työkyvyttömyyseläke määräytyy. Jos on ollut töissä tarpeeksi lähellä ennen eläkkeelle jäämistä, lasketaan työkyvyttömyyseläkkeeseen siihen asti kertyneen eläkkeen lisäksi se eläke, joka kertyisi, jos jatkaisi tässä työssä alimpaan eläkeikään asti. Ap:n eläke on täysin mahdollinen.
Palstalla on paljon näitä joilla ei työuraa ja kelantuilta lopulta jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle, jonka Kela maksaa. Homma menee ihan eritavalla kuin työuralta jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle ja maksajana on työeläkeyhtiö. Sen takia eivät voi ymmärtää, että joku kolmeneljäkymppinenkin voi saada yli kolmentonnin työkyvyttömyyseläkkeen, jos palkka on ollut hyvä, mistä työkyvyttömyyseläkkeelle jääty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä osa kommentoijista ei selvästikään ymmärrä, miten työkyvyttömyyseläke määräytyy. Jos on ollut töissä tarpeeksi lähellä ennen eläkkeelle jäämistä, lasketaan työkyvyttömyyseläkkeeseen siihen asti kertyneen eläkkeen lisäksi se eläke, joka kertyisi, jos jatkaisi tässä työssä alimpaan eläkeikään asti. Ap:n eläke on täysin mahdollinen.
Palstalla on paljon näitä joilla ei työuraa ja kelantuilta lopulta jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle, jonka Kela maksaa. Homma menee ihan eritavalla kuin työuralta jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle ja maksajana on työeläkeyhtiö. Sen takia eivät voi ymmärtää, että joku kolmeneljäkymppinenkin voi saada yli kolmentonnin työkyvyttömyyseläkkeen, jos palkka on ollut hyvä, mistä työkyvyttömyyseläkkeelle jääty.
Niin ja te samat ihmiset jauhatte "boomerien" suurista eläkkeistä jotka yli 40 vuodem työnteon jälkeen on 2000 euron kahta puolta
Jatkuvaa narinaa " emme tule ikinä saamaan srmmoisia eläkkeitä " . Ette niin koska tulette saamaan paljon isompia.
Oho, olitpa nopea. Itselläni tavoitteena jäädä eläkkeelle 45-vuotiaana, mutta saa nyt nähdä. Ensimmäisenä hankkisin varmaan asunnon Las Palmasista, jossa asuisin ainakin lokakuusta huhtikuuhun.