Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin 25-vuotiaana eläkkeelle, eläke 1500e. Muita nuorena eläkkeelle jääneitä?

Vierailija
24.06.2026 |

Olin jonkin verran töissä ennen eläkettä. Tuohon päälle tulee vielä asumistuki. Eihän tällä luksuselämää eletä mutta olen ihan tyytyväinen. Mitä teette eläkkeellä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jäädään eläkkeelle ennen eläkeikää? Ei mitenkään. 

 

Jos taas puhut työkyvyttömyyseläkkeestä, sille ei jäädä. Se saadaan, jos saadaan. 

minä jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle...

Alkoiko ajatus työn tekemisestä ahdistamaan niin paljun, että tuli mökömökötauti?

Vierailija
22/26 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän sinulla on kuin minulla yli 40 vuotta töitä tehneellä.

Sama täällä. Taitaa olla pskapuhetta taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Olin töissä noin 2000e/kk palkalla ennen eläkettä. Työeläke 1200 ja kansaneläke 300e. Eläke laskettiin siten miten olisin tienannut urani ajan jos en olisi joutunut työkyvyttömäksi. -AP

Vierailija
24/26 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kertynyt eläkettä asiantuntijatöistä 23v iästä nyt 46 vuoden ikään. Kolme vuotta olin kotona lasten kanssa, joten niistä vuosista kertyi vähemmän. 

 

Eläkekertymä on nyt n. 1300€/kk. 

Vierailija
25/26 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän sinulla on kuin minulla yli 40 vuotta töitä tehneellä.

Minäkin tein töitä 40 vuotta, eläke 1300,-€/kk.

Vierailija
26/26 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Jäin 21-vuotiaana eläkkeelle ja eläke 2950e plus asumistuki 900e. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi