Alivuokralainen 40 neliöiseen kaksioon
Ystäväni aikoo muuttaa maalta isohkosta omakotitalosta pieneen kerrostalokaksioon kaupunkiin ja hankkia alivuokralaisen makuuhuoneeseen ja nukkua itse kahden koiransa kanssa olohuoneessa, jossa on myös avokeittiö. Omaan korvaan järjestely kuulostaa täysin mahdottomalta. Asiahan ei minulle tietysti kuulu, mutta en näe tuossa mitään onnistumisen mahdollisuuksia järkevälle asumiselle ja elämiselle. Omassa mielessäni mietin, että olenko ahdasmielinen vai miten te muut näette, voisiko järjestely toimia ja millä edellytyksillä?
Kommentit (14)
En muuttaisi itse tällaiseen. Liian tiivis kämppisasumiseen, tuo on kuin parisuhteessa asuisi. Lisäksi se että asunnon omistaja on toinen luo epäterveen valtadynamiikan ja vuokralaiselle tosi kurja setti. Teininä asuimme äidin kanssa näin ja sekin oli ankeaa ja epämiellyttävää, puhumattakaan että asuisi tuntemattoman kanssa.
Onko olohuone erillinen huone (jossa on ovi, jonka saa kiinni) vai avointa tilaa?
Miten tuollaisia kuin ap voi olla?
Olohuone ja keittiö avointa tilaa ja makuuhuoneeseen kuljetaan olohuoneen kautta.
Kuka siihen alivuokralaiseksi muka tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Kuka siihen alivuokralaiseksi muka tulisi?
Todennäköisesti seurustelukumppani, mitä aloittajalle ei haluta kertoa, koska vasikoisi asian heti kelalle...
50-luvulla olisi ollut ihan normaali järjestely. Alivuokralaisia oli pienemmissäkin asunnoissa.
Toimii sillä edellytyksellä että se alivuokralainen on joku 18-21v vapaamielinen hippi jota ei haittaa pätkääkään että toinen koirista tulee vaikka aamulla herättämään. Muutoin ihan absurdi skenaario.
Mä oon monesti asunut kämpiksen kanssa ja se on ihan kivaa että sulla on seuraa usein. Oon jopa asunut kämpiksen kanssa niinkin että mulla on ollut pienilapsi itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Toimii sillä edellytyksellä että se alivuokralainen on joku 18-21v vapaamielinen hippi jota ei haittaa pätkääkään että toinen koirista tulee vaikka aamulla herättämään. Muutoin ihan absurdi skenaario.
Luuletko että vapaamielisyys loppuu kun ikää tulee lisää 😄
Vierailija kirjoitti:
Keskity omaan elämääsi.
Mista täällä SUN mieletä saa keskustella? Mielikuvitus-Pupasta ja sen touhuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii sillä edellytyksellä että se alivuokralainen on joku 18-21v vapaamielinen hippi jota ei haittaa pätkääkään että toinen koirista tulee vaikka aamulla herättämään. Muutoin ihan absurdi skenaario.
Luuletko että vapaamielisyys loppuu kun ikää tulee lisää 😄
Ei välttämättä mutta mukavuudenhalu kasvaa. Harva 45v hippi on enää niin sosiaalinen asumiskuvioiden kanssa kuin 19v.
Sanoit itsekin että asia ei sinulle kuulu. Asia ei kuulu sinulle.