V*ttuilua digisotesta... onko kukaan muu törmännyt tällaiseen?
No nyt olen kyllä todella ihmeissäni. Sain aiemmin antibioottikuurin, ja lääkäri käski ottaa uudelleen yhteyttä "matalalla kynnyksellä", jos se ei tepsi. Enimmäkseen se kuuri auttoi kyllä, mutta jotain oireita on edelleen nyt parin viikon päästä, joten lähetin viestiä digisoteen ihan vain kysyäkseni, ovatko nämä jatkuvat oireet normaaleja.
Digisotessa joku hoitaja vastasi v*ttuillen ja sulki keskustelun välittömästi. Eli jos haluan näitä jatko-oireita arvioitavan, pitää alkaa taas alusta ottamalla yhteyttä päivystykseen (jota ei tietenkään kiinnosta, koska oireeni eivät ole mitään akuutteja). Ja kaiken kruunasi tosiaan se v*ttuileva lisäkommentti.
En tiedä miksi olen näin hämilläni. Onko tällainen nykyään normaalia?
Tuntuu, että nykyään on aina vain vaikeampaa saada mitään hoitoa vaivoihin. Yleensä en enää edes vaivaudu hakeutumaan hoitoon, tällä kertaa oli vain vähän pakko, kun infektio aiheutti hengitysvaikeuksia.
Kommentit (6)
Hyvinvointialueet ovat ottaneet säästökeinoksi Kansaneläkelaitokselta tutun väsytystekniikan. Ei tule työruuhkaa kun kukaan ei enää jaksa hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueet ovat ottaneet säästökeinoksi Kansaneläkelaitokselta tutun väsytystekniikan. Ei tule työruuhkaa kun kukaan ei enää jaksa hakea apua.
Tällainen fiilis kyllä tästä tulee.
En oikeasti enää edes tiedä, miten haettaisiin apua johonkin vähemmän vakaviin vaivoihin. Paikallista sotea ei kiinnosta kuin vain silloin, kun suurin piirtein henki ei kulje enää. Mutta toisaalta yksityiseltä lääkäriltäkään ei apua saa. Maksat yli satasen käynnistä ja diagnoosi on "jaa-a, mitäköhän lienee", ja saat ohjeen ottaa buranaa ja/tai bepanthenia ja tulla tarvittaessa myöhemmin uudestaan.
Olen huomannut, että digisotessa pitää miettiä tarkkaan mitä kirjoittaa. Sinun olisi pitänyt laittaa viestiin hoitavan lääkärin nimi ja tieto, että oli pyydetty matalalla kynnyksellä antamaan palautetta oireista.
Nyt joku hoitsu on kiireissään lukenut viestin, eikä tajunnut mistään mitään. Kettuilu vastauksessa kuitenkaan ei ole ammattimaista, joten ota viesteistä kuvakaappaukset ja laita valitus hoitajan esihenkilölle.
Aina naurattaa kun sanotaan, että pitää hoitaa jonkun sairauden syy siellä taustalla, ei pelkästään oiretta. Ihankuin sitä syytä koskaan hoidettaisi. Jos olet masentunut, saat ehkä lääkettä, mutta terapiaa ei saa, ei sellaiseen ole resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että digisotessa pitää miettiä tarkkaan mitä kirjoittaa. Sinun olisi pitänyt laittaa viestiin hoitavan lääkärin nimi ja tieto, että oli pyydetty matalalla kynnyksellä antamaan palautetta oireista.
Nyt joku hoitsu on kiireissään lukenut viestin, eikä tajunnut mistään mitään. Kettuilu vastauksessa kuitenkaan ei ole ammattimaista, joten ota viesteistä kuvakaappaukset ja laita valitus hoitajan esihenkilölle.
Hyvä pointti, kiitos. Täytyy muistaa seuraavan kerran mainita lääkärin nimi. Mielestäni mainitsin kyllä sen, että pyydettiin ottamaan yhteyttä.
Minulla siis limainen yskä alkoi taas antibioottikuurin loputtua, ja laitoin viestiini liitteeksi kuvan siitä kirkkaankeltaisesta mädästä/limasta jota yskiessä keuhkoista tulee ja kysyin, onko tämä normaalia vielä kuurin jälkeen. Se kettuileva kommentti oli "Jatkossa ei kuvia limaklönteistä, kiitos". Tuli tosi outo fiilis tuosta, ihan kuin olisin lähettänyt jotain todella asiatonta. Kai hoitajat näkevät työssään kaikenlaista paljon ällöttävämpääkin? Tämä keuhkoista tuleva mönjä oli kuitenkin koko kysymykseni pointti.
En tiedä ylireagoinko, kun tuli vähän nöyryytetty olo tuosta.
Nostan...