Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Britanniassa pääministerit jatkuvasti eroavat?

Vierailija
22.06.2026 |

"Tyytymättömyys Starmeria kohtaan on kasvanut jo kuukausia, ja työväenpuolue on pyrkinyt kääntämään Starmerin johtaman hallituksen kannatusta kasvuun.

Starmerilla on ollut vaikeuksia toteuttaa lupauksiaan talouskasvusta, julkisten palveluiden korjaamisesta sekä elinkustannusten kasvun hillitsemisestä."

 

Eivätkö britit tajua ettei yksikään pääministeri voi antaa heille mitä he haluavat? Kasvun aika on ohi, kaikkien elämä kurjistuu ja kallistuu. Sille ei kukaan pääministeri voi mitään, vaikka kuinka lupailisi. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla Orpollakin munaa.

Vierailija
2/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi olla Orpollakin munaa.

Antti Häkkänen pääministeriks, Ja tack!

Vierailija
4/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lännessä tuo on tapa kantaa vastuuta.

Vierailija
5/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.

Jäätteenmäki, Sipilä ja Rinne tulee nyt ekana mieleen.

Vierailija
6/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pääministeri tulee WEF:stä. Kokeilisivat ulkopuolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brexitin myötä koko Iso-Britannia on epäonnistunut kaikessa

Vierailija
8/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lännessä tuo on tapa kantaa vastuuta.

Erotkoon, mutta kansan on turha odottaa että seuraavakaan pääministeri pystyy poistamaan kaikki heidän ongelmansa. Nyt on niukkuuden aika, kun nykyinen talousjärjestelmä alkaa yskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset menevät tunne edellä, ja odottavat että tulisi joku messias, joka laittaa asiat kuntoon. Jottei heidän tarvitse tehdä mitään. Sama suomessa. Ihmisten pitäisi tajuta ettei poliitikot siihen pysty,halua. Kaikki lähtee kansalaisista.

Vierailija
10/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brexitin myötä koko Iso-Britannia on epäonnistunut kaikessa

Niinpä, on niin helppoa vaikuttaa ihmisten tunteisiin. Suurin osa ei vain tajua sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.

Niin, Suomessa noudatetaan Suomen perustuslakia. Perustuslain mukaan valta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Hallituksen (ja pääministerin) luottamusta mitataan eduskunnan välikysymyksillä. Eli tällä hetkellä kansa on tyytyväinen, kansan tahto on toteutunut perustuslaissa määritellyllä tavalla.

Vierailija
12/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Suomesta varmaan yllättyi tästäkin. Miksi Petteri lapasena ei kanna vastuutaan ja älyä erota, kuten mies tekisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hiirikissa Larry ei niitä suvaitse 

Vierailija
14/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brexitin myötä koko Iso-Britannia on epäonnistunut kaikessa

Niinpä, on niin helppoa vaikuttaa ihmisten tunteisiin. Suurin osa ei vain tajua sitä.

Jep, näähän on äänestämässä samaa huru-ukkoa taas kun Brexitinkin niille kusetti. Mitään ei opita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu brittiläiseen politiikkaan. Se on aika erilaista kuin suomalainen.

Vierailija
16/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka on nykyään sirkus jonka tavoitteena on estää kaikin tavoin vähänkin järkevä ja kansalle hyödyllinen asioidenhoito. Jostain syystä tuota kutsutaan demokratiaksi, vaikka poliitikot ja muut vallassaolijat tekee kaikkensa ettei kansan mielipiteillä tai äänillä olisi mitään todellista merkitystä tärkeisiin asioihin (kuten julkisen rahan kähmintään omaan taskuun, tai kaverien). 

Vierailija
17/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.

Niin, Suomessa noudatetaan Suomen perustuslakia. Perustuslain mukaan valta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Hallituksen (ja pääministerin) luottamusta mitataan eduskunnan välikysymyksillä. Eli tällä hetkellä kansa on tyytyväinen, kansan tahto on toteutunut perustuslaissa määritellyllä tavalla.

Kyllä Suomessakin moni pm on eronnut ihan ilman välikysymystä esim. Jäätteenmäki, oma ilmoitus riittää

Vierailija
18/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.

Jäätteenmäki, Sipilä ja Rinne tulee nyt ekana mieleen.

Marin ja Orpo, heidän olisi pitänyt tajuta erota myös.

Vierailija
19/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hiirikissa Larry ei niitä suvaitse 

Larry on paras 

Vierailija
20/38 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kyllä kun eikös tämä nykyinen aikoinaan äänestetty muistaakseni myös vähän kuin maahan muuton syistä mutta pistivätkin pökköä pesään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan