Miksi Britanniassa pääministerit jatkuvasti eroavat?
"Tyytymättömyys Starmeria kohtaan on kasvanut jo kuukausia, ja työväenpuolue on pyrkinyt kääntämään Starmerin johtaman hallituksen kannatusta kasvuun.
Starmerilla on ollut vaikeuksia toteuttaa lupauksiaan talouskasvusta, julkisten palveluiden korjaamisesta sekä elinkustannusten kasvun hillitsemisestä."
Eivätkö britit tajua ettei yksikään pääministeri voi antaa heille mitä he haluavat? Kasvun aika on ohi, kaikkien elämä kurjistuu ja kallistuu. Sille ei kukaan pääministeri voi mitään, vaikka kuinka lupailisi.
Kommentit (38)
Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Saisi olla Orpollakin munaa.
Antti Häkkänen pääministeriks, Ja tack!
Lännessä tuo on tapa kantaa vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.
Jäätteenmäki, Sipilä ja Rinne tulee nyt ekana mieleen.
Jokainen pääministeri tulee WEF:stä. Kokeilisivat ulkopuolista.
Brexitin myötä koko Iso-Britannia on epäonnistunut kaikessa
Vierailija kirjoitti:
Lännessä tuo on tapa kantaa vastuuta.
Erotkoon, mutta kansan on turha odottaa että seuraavakaan pääministeri pystyy poistamaan kaikki heidän ongelmansa. Nyt on niukkuuden aika, kun nykyinen talousjärjestelmä alkaa yskiä.
Koska ihmiset menevät tunne edellä, ja odottavat että tulisi joku messias, joka laittaa asiat kuntoon. Jottei heidän tarvitse tehdä mitään. Sama suomessa. Ihmisten pitäisi tajuta ettei poliitikot siihen pysty,halua. Kaikki lähtee kansalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Brexitin myötä koko Iso-Britannia on epäonnistunut kaikessa
Niinpä, on niin helppoa vaikuttaa ihmisten tunteisiin. Suurin osa ei vain tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.
Niin, Suomessa noudatetaan Suomen perustuslakia. Perustuslain mukaan valta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Hallituksen (ja pääministerin) luottamusta mitataan eduskunnan välikysymyksillä. Eli tällä hetkellä kansa on tyytyväinen, kansan tahto on toteutunut perustuslaissa määritellyllä tavalla.
Petteri Suomesta varmaan yllättyi tästäkin. Miksi Petteri lapasena ei kanna vastuutaan ja älyä erota, kuten mies tekisi?
Se hiirikissa Larry ei niitä suvaitse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brexitin myötä koko Iso-Britannia on epäonnistunut kaikessa
Niinpä, on niin helppoa vaikuttaa ihmisten tunteisiin. Suurin osa ei vain tajua sitä.
Jep, näähän on äänestämässä samaa huru-ukkoa taas kun Brexitinkin niille kusetti. Mitään ei opita.
Se kuuluu brittiläiseen politiikkaan. Se on aika erilaista kuin suomalainen.
Politiikka on nykyään sirkus jonka tavoitteena on estää kaikin tavoin vähänkin järkevä ja kansalle hyödyllinen asioidenhoito. Jostain syystä tuota kutsutaan demokratiaksi, vaikka poliitikot ja muut vallassaolijat tekee kaikkensa ettei kansan mielipiteillä tai äänillä olisi mitään todellista merkitystä tärkeisiin asioihin (kuten julkisen rahan kähmintään omaan taskuun, tai kaverien).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.
Niin, Suomessa noudatetaan Suomen perustuslakia. Perustuslain mukaan valta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Hallituksen (ja pääministerin) luottamusta mitataan eduskunnan välikysymyksillä. Eli tällä hetkellä kansa on tyytyväinen, kansan tahto on toteutunut perustuslaissa määritellyllä tavalla.
Kyllä Suomessakin moni pm on eronnut ihan ilman välikysymystä esim. Jäätteenmäki, oma ilmoitus riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei pääministerit eroa, vaikka kansa olisi kuinka tyytymätöntä tahansa.
Jäätteenmäki, Sipilä ja Rinne tulee nyt ekana mieleen.
Marin ja Orpo, heidän olisi pitänyt tajuta erota myös.
Vierailija kirjoitti:
Se hiirikissa Larry ei niitä suvaitse
Larry on paras
Hassua kyllä kun eikös tämä nykyinen aikoinaan äänestetty muistaakseni myös vähän kuin maahan muuton syistä mutta pistivätkin pökköä pesään.
Saisi olla Orpollakin munaa.