Mikä auttaa atooppisen ihon hoitoa???
Auttakaa! Ihotautilääkärit ja kaikki kierretty eikä mikään auta. Hetken pahimmasta taukoa ja kohta taas uudelleen. Mitä voi tehdä??
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Aurinko.
Auttaa ainakin puolisoani. Siksi lähdemme etelään keskitalvisin.
Pystyykö puoliso käyttämään aurinkorasvaa? Sekin tuntuu pahentavan ihottumaa ja ihosyöpä pelottaa jos ei käytä.
Tänään Iltalehdessä joku juttu aiheesta mutta maksun takana.
Kortisonivoiteet pois, päivittäinen ihon pesu ja rasvaus hyvällä voiteella (suurin osa perusvoiteista on huonoja), lisäravinteet.
Vierailija kirjoitti:
Kortisonivoiteet pois, päivittäinen ihon pesu ja rasvaus hyvällä voiteella (suurin osa perusvoiteista on huonoja), lisäravinteet.
Mikä on hyvä voide, mitkä lisäravinteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortisonivoiteet pois, päivittäinen ihon pesu ja rasvaus hyvällä voiteella (suurin osa perusvoiteista on huonoja), lisäravinteet.
Mikä on hyvä voide, mitkä lisäravinteet?
En sama, mutta atooppinen iho ei muodosta samalla tavalla d-vitamiinia, joten sitä ehkä kannattaisi kohtuudella nauttia.
Suihkusuodatin joka poistaa vedestä likaa ja metallia. Esim Aqualux. Auttanut omalla ja lapsen kohdalla paljon ihon kuntoon.
Onkohan jotkut lisäaineet mitkä pahentaa.
Kokeile koreakosmetiikkaa. Cosrx:n all in etanavoide on auttanut tutun ihoa.
Locobase repair voide apteekista. Ei ole kallista, mutta on äärimmäisen tehokasta. Kovaan kutinaan puuduttava ja viilentävä menthol risiiniöljy sprii apteekista.
Todella monen atopia on oikeasti ruoka-aine lähtöistä. Hiki tuo kesällä iholle ruoan proteiineja, joille iho sitten reagoi. Itselleni tulee ihottumaa vehnästä, mansikoista ja soijasta. Jos olen ilman, iho mystisesti paranee : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinko.
Auttaa ainakin puolisoani. Siksi lähdemme etelään keskitalvisin.
Pystyykö puoliso käyttämään aurinkorasvaa? Sekin tuntuu pahentavan ihottumaa ja ihosyöpä pelottaa jos ei käytä.
Hajusteetonta voi käyttää kuka vaan, olen atoopikko ollut aina. Atoopikon ihon pitää olla puhdas, eli suihkussa käydä tarpeeksi tiuhaan, jos hikoilee niin suihkuun, sielläkin käytetään hajusteetonta, vaatteet pestään hajusteettomalla, suihkun jälkeen heti rasvaus. Minulla menee näin välillä vuosi parikin kun taas jostain innostuu
Aurinko.
Auttaa ainakin puolisoani. Siksi lähdemme etelään keskitalvisin.