Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjä, eikö sinua häiritse kasvien kaltoinkohtelu?

Vierailija
22.06.2026 |

Peruna ei tykkää, että se syödään. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lehmä, sika, lammas tms myöskään tykkää tulla syödyksi. Eikä sitä ennen kidutetuksi epäinhimillisissä oloissa betonipermannolla, ritiläalustalla, sisällä vuoden ympäri, pienessä karsinassa jossa ei mahdu menemään edes makuulle.

Eläimillä on tunteet, kasveilla tiettävästi ei, ja niitähän eläimetkin syövät.

Vierailija
2/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa nytkö maalaispersu samaistuu perunaan? Varmaan aika lähellä sitä tosiaan sekä ulkonäöllisesti että harrastuksiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltoin kohtelu ei ole kiva.  Syödä voi kyllä omaan tarpeeseensa. Se on vähän niinkuin elinehto. Ymmärtääkseni myös sekasyöjille. 

Vierailija
4/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vissiin ei sitten syö perunoita, esim. ranuja

Vierailija
5/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tuntea empatiaa kasveja kohtaan kun en tunne sinuakaan kohtaan, ap?

Vierailija
6/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoista tuli varoitus

Ruokaviraston mukaan kasvipohjaisempi ravinto parantaa ruokavalion laatua, mutta voi tuoda myös ongelmia.

Ruokaviraston mukaan ravintoaineiden saannissa havaittiin kuitenkin puutteita A- ja D-vitamiinin, tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviinin (B2-vitamiini) sekä naisilla myös folaatin ja raudan osalta.

Nuorilla naisilla raudan saanti saattaa jäädä vähäiseksi, sillä siirtymäruokavalioissa rauta on pääasiassa heikommin imeytyvää ei-hemirautaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b82e325-1410-4e69-bd4c-b1149535e9d0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa nytkö maalaispersu samaistuu perunaan? Varmaan aika lähellä sitä tosiaan sekä ulkonäöllisesti että harrastuksiltaan.

Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota.

Vierailija
8/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltoin kohtelu ei ole kiva.  Syödä voi kyllä omaan tarpeeseensa. Se on vähän niinkuin elinehto. Ymmärtääkseni myös sekasyöjille. 

Nisäkkäiden - kasvis- tai sekasyöjien -  tuottama lanta on taas maanparannusainetta. Meillä ihmisp:a menee kompostoivaan käymälään ja sen jälkeen jälkikompostoriin, ja sillä rikastetaan ei-syötävien kasvien käyttämää multaa.  Ruokakasvien viljelyyn käytettään muualta ostettua lämpökäsiteltyä multaa niin pysytään terveempänä.  Metsiä lannoitetaan ihan ihmispaskolla - sitä raikkaan tuoksuista lietettä saa tähän tarkoitukseen vedenpuhdistamolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa nytkö maalaispersu samaistuu perunaan? Varmaan aika lähellä sitä tosiaan sekä ulkonäöllisesti että harrastuksiltaan.

Täytyy nauraa näille persujennäkijöille, koska heille on aiheutunut aivovamma persujen menestyksestä. He näkevät persuja jokaisen puun takana ja jokaisessa ikkunassa. Mahtaa tuntua yksinäiseltä

Vierailija
10/10 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua ihmetyttää ettei kasvinsyöjiä kiinnosta mitä kaikkea myrkkyjä ja kemikaaleja on teollisesti tuotetuissa kasviksissa. Hyönteismyrkkyjä käytetään kaikkialla. Edes ne "orgaanisesti" kasvatetut kasvikset ei ole kemikaaleista vapaita. Ja niillä kemikaaleilla, kuten mikromuovilla, on paha tapa kerääntyä elimistöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi