Pikku pitäjät jotka haluaa noita datakeskuksia eivät tajua että ovat iskukohteita jos syttyy sota
Muutoin saisivat olla ihan rauhassa esim. ohjusiskuilta.
Kommentit (40)
ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella
Kun nyt kaikki suomalaiset lopettavat kuluttamisen, työn tekemisen ja hengittämisen, ei enää tarvitse pelätä sotaa.
T:Igor
Aluksi pommitetaan tiet, rautatiet, sähkö- ja vesilaitokset. Sen jälkeen datakeskuksillakaan ei tee mitään, eli en näe mitään erityistä syytä niitä pommittaa.
Kuka ne pommittaisi? Venäjä? Hah hah hah. Sellaiset voimafantasiat sieltä.
Vierailija kirjoitti:
ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella
Tässä on peliteoreettinen ongelma. Sähkönhinta on kuitenkin sama koko maassa ja työpaikat syntyy paikallisesti. Eli huonoin tulos on se, että datakeskukset syntyy muualle maahan. Tällöin sähkönhinta nousee, mutta työpaikat kuntaan jää syntymättä.
Sitä on Kremlissä keksitty uusi pelottelun kohde. Samalla logiikalla kannattaa torujua muukin teollisuus ja esim. jokien varsilla varsinkin raskasta liikennettä kestävät sillat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella
Tässä on peliteoreettinen ongelma. Sähkönhinta on kuitenkin sama koko maassa ja työpaikat syntyy paikallisesti. Eli huonoin tulos on se, että datakeskukset syntyy muualle maahan. Tällöin sähkönhinta nousee, mutta työpaikat kuntaan jää syntymättä.
Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä.
Jaa. Jos naapuria ei edes näy ja se datakeskus on jossain kunnan toisella laidalla niin mitä minun olisi siis syytä pelätä?
"Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä."
Tuo on väärä tieto. Iso datakeskus työllistää jatkuvasti suoraan ja välillisesti useita satoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kaikki suomalaiset lopettavat kuluttamisen, työn tekemisen ja hengittämisen, ei enää tarvitse pelätä sotaa.
T:Igor
Ja investoinnit teollisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
"Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä."
Tuo on väärä tieto. Iso datakeskus työllistää jatkuvasti suoraan ja välillisesti useita satoja ihmisiä.
Laitapa linkkiä tälle väitteelle. En nyt puhunut rakennusvaiheesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella
Tässä on peliteoreettinen ongelma. Sähkönhinta on kuitenkin sama koko maassa ja työpaikat syntyy paikallisesti. Eli huonoin tulos on se, että datakeskukset syntyy muualle maahan. Tällöin sähkönhinta nousee, mutta työpaikat kuntaan jää syntymättä.
Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä.
Kuten esimerkiksi Haminan datakeskuksessa on 500 pysyvää työpaikkaa.
Oikein hyvä jos venäjä haaskaisi ohjuksiaan Perähikiän datakeskukseen. Mikä kaamea menetys X-D
Vierailija kirjoitti:
ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella
Suomi-hölmölä toistaa muiden maiden virheet. Maailman onnellisin kansa on myös maailman tyhmintä.
Samalla logiikalla ei pitäisi rakentaa kouluja, päiväkoteja eikä sairaaloita. Nämä ovat venäjän top 3 maaleja sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella
Tässä on peliteoreettinen ongelma. Sähkönhinta on kuitenkin sama koko maassa ja työpaikat syntyy paikallisesti. Eli huonoin tulos on se, että datakeskukset syntyy muualle maahan. Tällöin sähkönhinta nousee, mutta työpaikat kuntaan jää syntymättä.
Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä.
Kuten esimerkiksi Haminan datakeskuksessa on 500 pysyvää työpaikkaa.
Korkeintaan ulkomailla.
No nyt iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori avaa pelin maanantaiaamuna ihan uudella älynväläyksellä? "Pikku pitäjään" ei myöskään kannata sijoittaa öljynjalostamoa, vai mitä, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigor?
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla ei pitäisi rakentaa kouluja, päiväkoteja eikä sairaaloita. Nämä ovat venäjän top 3 maaleja sodassa.
Suomihan kiitettävästi vähentää ainakin koulujen ja sairaaloiden määriä.
Kumpi pelottaa av-mammaa enemmän, iltapaskan evästeet vai datakeskukset?