Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikku pitäjät jotka haluaa noita datakeskuksia eivät tajua että ovat iskukohteita jos syttyy sota

Vierailija
22.06.2026 |

Muutoin saisivat olla ihan rauhassa esim. ohjusiskuilta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi pelottaa av-mammaa enemmän, iltapaskan evästeet vai datakeskukset?

Vierailija
2/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt kaikki suomalaiset lopettavat kuluttamisen, työn tekemisen ja hengittämisen, ei enää tarvitse pelätä sotaa.

T:Igor

Vierailija
4/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi pommitetaan tiet, rautatiet, sähkö- ja vesilaitokset. Sen jälkeen datakeskuksillakaan ei tee mitään, eli en näe mitään erityistä syytä niitä pommittaa.

Vierailija
5/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne pommittaisi? Venäjä? Hah hah hah. Sellaiset voimafantasiat sieltä.

Vierailija
6/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella

Tässä on peliteoreettinen ongelma. Sähkönhinta on kuitenkin sama koko maassa ja työpaikat syntyy paikallisesti. Eli huonoin tulos on se, että datakeskukset syntyy muualle maahan. Tällöin sähkönhinta nousee, mutta työpaikat kuntaan jää syntymättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on Kremlissä keksitty uusi pelottelun kohde. Samalla logiikalla kannattaa torujua muukin teollisuus ja esim. jokien varsilla varsinkin raskasta liikennettä kestävät sillat. 

Vierailija
8/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella

Tässä on peliteoreettinen ongelma. Sähkönhinta on kuitenkin sama koko maassa ja työpaikat syntyy paikallisesti. Eli huonoin tulos on se, että datakeskukset syntyy muualle maahan. Tällöin sähkönhinta nousee, mutta työpaikat kuntaan jää syntymättä. 

Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Jos naapuria ei edes näy ja se datakeskus on jossain kunnan toisella laidalla niin mitä minun olisi siis syytä pelätä?

Vierailija
10/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK iigor

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä."

 

Tuo on väärä tieto. Iso datakeskus työllistää jatkuvasti suoraan ja välillisesti useita satoja ihmisiä.

Vierailija
12/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt kaikki suomalaiset lopettavat kuluttamisen, työn tekemisen ja hengittämisen, ei enää tarvitse pelätä sotaa.

T:Igor

Ja investoinnit teollisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä."

 

Tuo on väärä tieto. Iso datakeskus työllistää jatkuvasti suoraan ja välillisesti useita satoja ihmisiä.

Laitapa linkkiä tälle väitteelle. En nyt puhunut rakennusvaiheesta mitään.

Vierailija
14/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella

Tässä on peliteoreettinen ongelma. Sähkönhinta on kuitenkin sama koko maassa ja työpaikat syntyy paikallisesti. Eli huonoin tulos on se, että datakeskukset syntyy muualle maahan. Tällöin sähkönhinta nousee, mutta työpaikat kuntaan jää syntymättä. 

Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä.

Kuten esimerkiksi Haminan datakeskuksessa on 500 pysyvää työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä jos venäjä haaskaisi ohjuksiaan Perähikiän datakeskukseen. Mikä kaamea menetys X-D

Vierailija
16/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella

Suomi-hölmölä toistaa muiden maiden virheet. Maailman onnellisin kansa on myös maailman tyhmintä.

Vierailija
17/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla ei pitäisi rakentaa kouluja, päiväkoteja eikä sairaaloita. Nämä ovat venäjän top 3 maaleja sodassa.

Vierailija
18/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ensimmäinen pelon aihe luulisi olevan sähkön hinnan nousu jo heti siinä vaiheessa kun rakennustöitä aletaan suunnitella

Tässä on peliteoreettinen ongelma. Sähkönhinta on kuitenkin sama koko maassa ja työpaikat syntyy paikallisesti. Eli huonoin tulos on se, että datakeskukset syntyy muualle maahan. Tällöin sähkönhinta nousee, mutta työpaikat kuntaan jää syntymättä. 

Pidemmällä aikavälillä datakeskus työllistää vain muutamia ihmisiä.

Kuten esimerkiksi Haminan datakeskuksessa on 500 pysyvää työpaikkaa.

Korkeintaan ulkomailla.

Vierailija
19/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori avaa pelin maanantaiaamuna ihan uudella älynväläyksellä? "Pikku pitäjään" ei myöskään kannata sijoittaa öljynjalostamoa, vai mitä, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigor?

Vierailija
20/40 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla ei pitäisi rakentaa kouluja, päiväkoteja eikä sairaaloita. Nämä ovat venäjän top 3 maaleja sodassa.

Suomihan kiitettävästi vähentää ainakin koulujen ja sairaaloiden määriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän