Milloin valkohäntäpeura haitallisten vieraslajien listalle
Kävin metsässä kääntymässä.. Noin 1000 jalopuuntainta (lähinnä tammea) oli taas kadonnut.
Voisiko sen valkohäntäpeuran julistaa ihan suosiolla haitalliseksi vieraslajiksi niin saatais metsiin jotain muutakin kuin kuusta?
Kommentit (9)
Karsea otus, niitä on ihan liikaa ja susien metsästys vain pahentaa ongelmaa, kun mikään petoeläin ei syö niitä eikä pystytä riittävästi metsästämään sekä niitä ruokitaan:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai? Suojaa puut? Metsästäjiä myös on pilvin pimein, mutta eikö eläimillä ole oikeus syödä ja elää. Peurat ovat mielenkiintoisia. Meidän pitäisi sallia sinikettu ja supikoira. Korppi ja muita.
Vieraslaji Suomessa, tuotu tänne metsästäjien huviksi. Kanta riistäytynyt käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Karsea otus, niitä on ihan liikaa ja susien metsästys vain pahentaa ongelmaa, kun mikään petoeläin ei syö niitä eikä pystytä riittävästi metsästämään sekä niitä ruokitaan:
Söpö. Mikä niissä on vikana? Aiotko ottaa toiset peurat tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai? Suojaa puut? Metsästäjiä myös on pilvin pimein, mutta eikö eläimillä ole oikeus syödä ja elää. Peurat ovat mielenkiintoisia. Meidän pitäisi sallia sinikettu ja supikoira. Korppi ja muita.
Haloo.. suomessa istutetaan noin 150 miljoonaa puuta joka vuosi. Noiden suojaaminen vaatisi about 5,3 miljoonaa työtuntia.
Noh, olis ainakin työttömyyshoidettu jos jollakulla olisi tuohon varaa.
Odottele pari vuotta niin sudet ja karhut syö ne ja lapset pois kuleksimasta
rusakko vei tammesi. Koeta panostaa eläinten tunnistamiseen
Vierailija kirjoitti:
rusakko vei tammesi. Koeta panostaa eläinten tunnistamiseen
Tammen taimet on kyllä rusakoiden suosiossa.
Ei kai? Suojaa puut? Metsästäjiä myös on pilvin pimein, mutta eikö eläimillä ole oikeus syödä ja elää. Peurat ovat mielenkiintoisia. Meidän pitäisi sallia sinikettu ja supikoira. Korppi ja muita.