Työnantaja ei hyväksy lääkärin B-lausuntoa sairausloman todisteeksi vaan uhkaa ilmoittaa asian Kelaan ja katkaisee sairauspäivärahani
Kommentit (15)
Eikö lääkäri kirjoittanut A-lausuntoa lainkaan? Se annetaan työnantajalle ja B-lausunto on kelaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lääkäri kirjoittanut A-lausuntoa lainkaan? Se annetaan työnantajalle ja B-lausunto on kelaa varten.
Lääkäri on kirjoittanut molemmat lausunnot eivätkä ne kelpaa työnantajalle.
AP
Työnantaja ei ratkaise sinun sairauspäivärahaoikeutta eikä Kela tee päätöksiä työnantajan käskystä.
B-lausunto on Kelaa varten eikä sen sisältöä tarvitse näyttää työnantajalle. A-todistus toimitetaan työpaikalle eikä työnantaja voi sitä kieltää. Kela päättää B-lausunnon perusteella,ei työnantaja.
uuden potkulain perusteella vain töitätekevistä työntekijöistä pääsee helposti eroon. ikisaikuttajat ovat turvassa.
Vedät töiden jälkeen sivuun ja kerrot että miten vaikeaa se on ajella kun renkaat on puhkottu.
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkärin?
Ei ole sellaista edes tarjottu.
Työterveyshoitajalla saa halutessaan käydä töihintulotarkastuksessa, mutta työterveydestä ei sitten haeta mitään sairauslomia.
Työnantaja ei hyväksy paperia, koska siinä ei lue "sairauslomatodistus".
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lääkäri kirjoittanut A-lausuntoa lainkaan? Se annetaan työnantajalle ja B-lausunto on kelaa varten.
Lääkäri on kirjoittanut molemmat lausunnot eivätkä ne kelpaa työnantajalle.
AP
Eihän työnantaja voi katkaista sairauspäivärahaa, jonka maksaa Kela. Vain palkanmaksun. Jos ei hyväksy sairauslomaa, niin tarjoaa korvaavaa työtä.
Mistä työnantaja on saanut käsiinsä B-lausunnon? Tai mitä väliä sillä on, eikö molemmat ole samansisältöisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkärin?
Ei ole sellaista edes tarjottu.
Työterveyshoitajalla saa halutessaan käydä töihintulotarkastuksessa, mutta työterveydestä ei sitten haeta mitään sairauslomia.
Työnantaja ei hyväksy paperia, koska siinä ei lue "sairauslomatodistus".
AP
Mitä siinä sitten lukee? Eikö ole selvästi rasti ruudussa, jonka mukaan olet kyvytön tavalliseen työhösi?
Työnantajasi on jo nähnyt että olet lintsari. Valmistaudu siihen että saat potkut tai tulee yt t ja sinä lähdet ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkärin?
Ei ole sellaista edes tarjottu.
Työterveyshoitajalla saa halutessaan käydä töihintulotarkastuksessa, mutta työterveydestä ei sitten haeta mitään sairauslomia.
Työnantaja ei hyväksy paperia, koska siinä ei lue "sairauslomatodistus".
AP
Höpö höpö. Nyt valehtelet lintsari.
Minun firmastani olisit lentänyt jo aikoja sitten. Saisit maata kotona pysyvästi ihan ilman todistuksia.
On ihan normaali käytäntö, että kun sairasloma pitkittyy työnantajan palkanmaksuvelvollisuus loppuu ja työntekijä siirtyy Kelan sairaspäivärahalle.
Mikä tässä on ongelma? Lähetät kelaan sen B-todistuksen ja haet Sairaspäivärahaa.
Työterveyslääkärin?