Millä luvalla eläinten hoitolaitokset RYÖSTÄÄ itselleen kaikki orpokissat? Moni ottaisi ne ilmaiseksi, mutta nämä ehtii väliin , ESTÄÄ
Ja ESTÄÄVÄT kissoja saamasta oikeaa kotia HETI!! Ja, olen asiaan perehtynyt, NÄIN ON! Ainakin niissä mistä olen etsinyt. Lopputulos on: en jaksa enää etsiä orpo kissaa. Ei löydy, ei ole. Kaikki varastettu ja kiskurihinnoiteltu eli kielletään niitä pääsemästä HETI uusiin koteihin. 500 euroa! Ettäs KEHTAATTE!! On kuin joku ihmeen MAFIA, että VAIN HE Saa kerätä rahat pois kaapattuaan kaikki irto/löytö/orpokissat (ehkä koiratkin) itselleen, eikä kukaan muu saa niitä ottaa ilmaiseksi siitä välistä, pois kuljeksimasta!!
Nyt täytyy tehdä lakialoite että tämä touhu estetään ja se keinottelu irtokissoilla LOPPUU! Te ette tee enää tiliä niillä.
Olen aivan VARMA että on kyse vain järjestelystä, miten nopeasti KAIKKI kissat/koirat löytäisi uuden kodin, ilman viivytyksiä. Haha, siitähän juuri kertoo tämä sijaiskotirumba, kun ottajia olisi muttei anneta heille.Tehään sitä ja tätä että saadaan pitkittää ja sit vaaditaan satoja euroja!
Kommentit (20)
Aika helppo nähdä mikset sinä saa etkä ansaitse löytöeläintä. Tämähän ei ole eka kerta kun vouhkaat aiheesta.
meillä on huutava kissapula! Sen näkee hinnoista. Jos katot Tori.fi niin hinnat on pilvissä, 500 euroa! KErtoo että ottajia olisi jonoksi asti, vaan ei anneta.
Jaaha.
Nyt on lähtenyt mopo käsistä.
Minä aion ottaa seuraavan kissan tai koiran Virosta. Nakkaan pskat näille suomalaisille eläinten turvakodeille, jotka eivät anna lemmikkiä kenellekään. Rahaa kyllä ovat vailla, se kelpaa kyllä.
Aivan loistavaa että nuo löytöeläintalot leikkauttavat, rokotuttavat, tarkastuttavat kissat eläinlääkärillä ja hoidattavat madotukset ja muut akuutit terveysasiat.
Ilmaiseksi jos jakaisivat niin harva niitä tekisi ja eläimet olisivat heitteillä.
Kissojen aseman parannus siis se ettei kaikki niitä ilmaiseksi saa.
juuri apn kaltaisten takia yrittävät pentu tehtailua ja myydä pentuja. selvittäkää apn tiedot ja koti etsintä
Vierailija kirjoitti:
Aivan loistavaa että nuo löytöeläintalot leikkauttavat, rokotuttavat, tarkastuttavat kissat eläinlääkärillä ja hoidattavat madotukset ja muut akuutit terveysasiat.
Ilmaiseksi jos jakaisivat niin harva niitä tekisi ja eläimet olisivat heitteillä.
Kissojen aseman parannus siis se ettei kaikki niitä ilmaiseksi saa.
Kun eivät luovuta maksustakaan.
Ja maksan paljon mieluummin Viroon kuin yhteenkään suomalaiseen löytöeläintaloon.
Olen aina luullut, että kissan saa ilmaiseksi joltain, jolla vahinkopentue. En itse ole ottamassa, mutta esim. nuoruudessani kaverin kissa sai pennut ja niille haettiin urakalla ottajia, kunnes saatiin kaikille kodit.
On aika muuttunut, että taviskissasta pitää noin paljon maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan loistavaa että nuo löytöeläintalot leikkauttavat, rokotuttavat, tarkastuttavat kissat eläinlääkärillä ja hoidattavat madotukset ja muut akuutit terveysasiat.
Ilmaiseksi jos jakaisivat niin harva niitä tekisi ja eläimet olisivat heitteillä.
Kissojen aseman parannus siis se ettei kaikki niitä ilmaiseksi saa.Kun eivät luovuta maksustakaan.
Niin o, heillä on varmasti syy, miksi eivät halua luovuttaa sinulle eläintä. Onko sinulla eläinsuojelurikoksia? Teemu Mäkikö se siellä?
Aikuisiakin kissoja olisi, mutta eivät sitten ilmeisesti kelpaa, koska ovat leikattuja
Vierailija kirjoitti:
Aikuisiakin kissoja olisi, mutta eivät sitten ilmeisesti kelpaa, koska ovat leikattuja
Haluaisin nimenomaan aikuisen kissan. Ja olisin tietysti valmis maksamaan, kun tietäisin, että se kissa on leikattu, rokotettu, madotettu ym. Mutta ei. Mulla on ollut vuosien ajan kissoja. Suomesta vaan ei saa. Olen sellainen tavallinen kissamummukka.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut, että kissan saa ilmaiseksi joltain, jolla vahinkopentue. En itse ole ottamassa, mutta esim. nuoruudessani kaverin kissa sai pennut ja niille haettiin urakalla ottajia, kunnes saatiin kaikille kodit.
On aika muuttunut, että taviskissasta pitää noin paljon maksaa.
Taviskissan leikkaus, rokotukset, madotukset, lääkäritarkastukset ja akuuttien sairauksien hoito maksaa moninkertaisesti tuon summan. Jos ei edes sitä ole valmis maksamaan hoidetusta kissasta, ei sitä kissaa ansaitse.
Kissan omistamista pidettiin ennen helppona ja halpana siksi, kun niistä ei huolehdittu. Naapurista sai aina uuden, jos edellinen katosi. Naapuri hukutti loput pentueesta, jos ei löytynyt ottajia. Muutaman kuukauden päästä taas uusi pentue.
Kissalle ei annettu edes vettä, koska oletuksena oli, että kissa kyllä huolehtii itsestään.
Maalla tämä on vieläkin oletuksena, et pennut vaan nakataan ojaan eikä kissaa leikkauteta. "Sehän on vain kissa". Maalaistollotuttavani isä ampui kissan, kun se oli "kussut väärään paikkaan". Hiekkalaatikot oli erittäin likaiset jos niitä edes oli ja kissaa ei yhtäkkiä päästetty ulos, koska kiima ja ei tietenkään ollut leikkautettu. Eli täysin omistajan vika, mutta normaalia tuolla tonttulassa.
Harva osaa lukea kissan käytöstä oikein, esim. Jos kissa on kipeä. Tai jos se pelkää. Tai jos se pissaa väärään paikkaan.
Todella hyvä, että eläinkodit ottavat pikku maksun huolehtimastaan kissasta, ja haastattelevat mahdolliset tulevat omistajat. Säälittää omien kissojen entinen elämä maalla, yhteen huoneeseen lukittuna ja liian aikaisin vierotettuna.
Jos ei ole varaa tai halua maksaa ensimmäisiä eläinlääkärin tekemiä tarkastuksia, rokotuksia ja leikkauksia, niin miten AP olisi tarvittaessa valmis käyttämään jatkossakaan eläinlääkärissä?
Pyydystät ulkoa villikissan. Kesytät sen ja hoidatat kuntoon eläinlääkärissä. Ei saa eläinsuojelijat rahaa, mutta yhtä kalliiksi ainakin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisiakin kissoja olisi, mutta eivät sitten ilmeisesti kelpaa, koska ovat leikattuja
Haluaisin nimenomaan aikuisen kissan. Ja olisin tietysti valmis maksamaan, kun tietäisin, että se kissa on leikattu, rokotettu, madotettu ym. Mutta ei. Mulla on ollut vuosien ajan kissoja. Suomesta vaan ei saa. Olen sellainen tavallinen kissamummukka.
No, johan on ihmeellistä. Meillä on eläinsuojasta aikuinen kissa, rokotettu leikattu ja madotettu, eikä hintakaan lopulta päätä huimannut. Maailman paras kissa.
Näkyy olevan eläinsuojelujärjestöjen sivut täynnä aikuisia kissoja. Onhan se ihmeellistä, että just sinä et ole semmoista löytänyt vai oletko täällä mainostamassa jotain ulkomaista pentutehdasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisiakin kissoja olisi, mutta eivät sitten ilmeisesti kelpaa, koska ovat leikattuja
Haluaisin nimenomaan aikuisen kissan. Ja olisin tietysti valmis maksamaan, kun tietäisin, että se kissa on leikattu, rokotettu, madotettu ym. Mutta ei. Mulla on ollut vuosien ajan kissoja. Suomesta vaan ei saa. Olen sellainen tavallinen kissamummukka.
No, johan on ihmeellistä. Meillä on eläinsuojasta aikuinen kissa, rokotettu leikattu ja madotettu, eikä hintakaan lopulta päätä huimannut. Maailman paras kissa.
Näkyy olevan eläinsuojelujärjestöjen sivut täynnä aikuisia kissoja. Onhan se ihmeellistä, että just sinä et ole semmoista löytänyt vai oletko täällä mainostamassa jotain ulkomaista pentutehdasta
En ole tuo, Mutta, näillä eläinsuojilla on joku ihmeellinen sääntöviidakko ja ikäraja jopa, ei kuulemma 60 v saa eläintä, ainakaan koiraa!! Nyt riittää tämä pelleily! On kaikenmaailman rajoitteita, ei rivitaloon, ei kerrostaloon, ei ainoaksi lemikikis, ei lapsiperheeseen, ei muiden eläinten kotiin, ei saa sitä ei saa tätä...onko sulla varakoti ja lähipiiri joka ottaa matkojen ajaksi, asutko miten, keitä asuu, nukutko hyvin, käytkö kakalla......? jne jne jnejne...loppujen lopuksi saat burn outin kun yrität löytää eläimen. Ei onnistu ja se on tarkoituskin. Tämä on heidän ura. Heidän elämän ainoa työpaikka ja siitähän pidetään kiinni. Jos eläimet lähtee, heiltä loppuu toimeentulo. Koira 450e , kissa sama.
Joka IKINEN kissan ottaja TIETÄÄ KYLLÄ että siitä koituu eläinlääkäri kuluja, on lääkintää, leikkauksia, madotuksia, jne. Kylä ME sen tiedäme JA TEEMME kyllä. Emme tarvitse holhoojaa siihen. Tänne se eläin tai teemme rikosilmotuksen! Aiheeton eläimen kidnappaus ja heitteellejättö löytöeläinkotiin. Kiristys eläimiä hyväksikäyttäen. Sitä se on. Eläinsuojelurikos!
näin on