Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalasataman tulipalo osoittaa ettei ikinä pidä asua kerrostalon ylimissä kerroksissa. Jää loukkuun kun ei voi hypätä ikkunasta eikä rappuun

Vierailija
24.05.2026 |

Pääse savun takia. 

 

 

 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen joku talossa asuva kiittelli pelastustoimia ja palon sammuttajia. Ovat turvassa ja ehkä kaikki muutkin talon asukkaat.

Suomessa on viimeaikoina palanut päivittäin isompaa ja pienempää kohdetta, pelastustoimi on tosiaan saanut harjoitusta.

Se on totta. Palaa maastoa, ajoneuvoja, asuntoja ja taloja. Kauheasti palaa. 

Vierailija
42/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

grillaaminen parvekkeella on aina huono idea ,nurmikolla voisi grillata talon ulkopuolella tai jollain parkkiksella.jos pakko grillata.

 

grilli voi kaatua,leimahtaa,öljyt syttyä palaan jne.  sitten on kaikkien asunto pilalla ja raha talous sakkaa kun kaikki omaisuus tuhoutuu. grillaus kielto parvekkeille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on rakennettava vain yksikerroksisia kerrostaloja.

Kolmannesta kerroksesta voi vielä selvitä elossa jos hyppää.

Juu, jos riittää, että on elossa. Jos yhtään enempää toivoo, voi pettymys olla kova. 

Vierailija
44/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wanhoissa "arvotaloissa" puiset välipohjat.

Niin on ja ne välipohjat ovat yleensä täynnä jotain sahanpuruja tai olkia.

Jep, oon asunut 20-luvun talossa Etelä-Helsingissä ja lattialankkujen alla oli jotain ihme purua joka olisi varmaan leimahtanut pelkästä palavasta tulitikusta….

Vierailija
45/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä on kyllä pointtinsa. Olen tässä juuri harmitellut, kun muutin ekaan kerrokseen ja yläkerran naapurin lapset pelaavat palloa pitkin päivää ja 22-24 välillä saavat jonkun juoksuhepulin tömps tömps tömps. Nyt muistan lohduttautua sillä, että tarpeen vaatiessa pääsen helposti ulos.

Tämän takia en muuta kerrostalossa enää kuin ylimpään kerrokseen, eiköhän sieltä turvaan pääse jos palo syttyy ja jos ei niin se on soronoo.

Vierailija
46/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi hypätä ylimmästä kerroksesta eikä kukaan estä, laskeutuminen on oma tyylivalinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sähkögrillistä voi syttyä tuollainen tulipalo?

Samalla lailla kun uuneista, liesistä ja sähkökiukaista. Ne lämpenee tarpeeksi kuumiksi että väärä materiaali väärässä paikassa syttyy palamaan jos se on siinä tarpeeksi kauan.

Pelastuslaitos on jo tiedottanut: palo lähti kaasugrillistä. Se on Lumon järjestyssäännöissä kielletty parvekkeilla. 

Vierailija
48/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasataman palo | Yli 40 asuntoa kärsi vahinkoja, poliisin mukaan palo sai mahdollisesti alkunsa kaasugrillistä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012029349.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasunaamarit per hlö kotiin siihen sammutuspeiton viereen.

Vierailija
50/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuvarjot pakollisiksi kaikkiin yli 1-kerroksisiin asuntoihin ja Suomi nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin asun talossa jonka parvekkeella on pelastusluukku alas. 

Mutta entä jos et voi mennä sinne parvekkeelle, tai jos sen luukun alla on Kalasataman tyylinen palopesäke.

Sitten voi mennä käytävän kautta. Aina voi myös ostaa valmiiksi köyttä ja kiipeilyvaljaat joilla pääsee alas.

Palavaa seinää pitkin savun keskellä?  Älkää jaksako. Lukekaa tuon muusikon kokemukset lehtiartikkelista. Nököttivät loukussa asunnossaa, eikä mitään voinut tehdä. 

PERUSKOULUN KÄYNNYT OSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA PELASTAUTUIA. TOKI SAIRAAT VAMMAISET  HUO  TOOOOSI PIKKYLAPSET EI OSAA. NORMI OSAAA TAI SUIT ON ÄLLITÄLLISSÅ VIKAA. HUOM- EI TARVII PELASTAUTUA. VOI AJTELLA KUTEN SYÖPÄ TMS- TÄÄ ON TÄSSÄ. HYVÄT JA HUONOT PUOLET- KANYSIIKO JATKAA- ELI ODOTETTU  KIVA KUOLEMA.

ITSE EN PELASTAUDU MISTÄÄN- TEIN TÄMÄN SELVÄKSI JO 20 V SITTENH- MUTTA KU NOIN PELASTAJAT VÄKISIN RIIPIIULOS

Vierailija
52/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerroksissa on häiriköt ja kova liikenne. Eli oikeastaan kerrostalot hankalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyiwittu asuuko joku kalasatamassa, eikö siellä haise. 

Arkkitehti on piirtänyt jonkinlaisen piipun, hauska juttu. 

Voi tulla sanomista. 

Voimia sinne isollekirkolle.

Tuota piippua kutsutaan todennäköisesti ilmanvaihdon huippuimuriksi.  

Vierailija
54/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi eräillä olla hikiset oltavat jos tulletusrakoon on jäänyt palokatkot tekemättä.

Oispa muuten kauheaa olla se tyyppi just nyt.

NO JOS MÄ TÖNÄSEEN SUA JA KAHVI TAI DRINKKI KAATUU- MÄ KORVAAN HETI TUBLATEN SEN SULLE MYÖS PESULA- ME OOMMA SUJUT- EIKÖ. SAMOIN VAUUTUKSET OMA PELIRAHA- KORVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. TON VOI KORVATA. MIKÄ TÄSSÄ ON SEW ONGELMA. VAHINKOJA SATTUU. NIIN SUKKEKIN. PITÄÄ ---OSTA GRILLATA- SEPÄ SE- NO PIKKU REMONTTI JA UUDESTAAN- TOI EI OO ESTE YHTIÖSSÄ JOS YKS PEIPPO EI OSANNUT- ENNEMMIN OPASTUS---MITEN SIE GRILLAATT OIKEIN.

MEILLÄ ON AIN TALOYHTIÖSSÄ JOPA YHTEISET SYTYSNESTEET- EI MITÄÄN  ONGELMAA PARVEKKEILLA. OLLUT JO IÄT AJAT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on rakennettava vain yksikerroksisia kerrostaloja.

Kolmannesta kerroksesta voi vielä selvitä elossa jos hyppää.

Juu, jos riittää, että on elossa. Jos yhtään enempää toivoo, voi pettymys olla kova. 

MIKSI PITÄÄ PELASTAUTUA HÄH HÖMÖT- VOI AJTELLA, ETTTÄ TÄÄ ON NYT SE MUN KUOLINTAPA. NORMAALI VARATUU NÄIHIN- JOS SYÖPÄ-OTANKO HOITOJA JA TOIKIN TULIPALO- SEHÄN VOI OLLA KOHTALO- SE OLI SIINÄ SITTEN. ITSE EN OTASYÖPÄHOITOJA E MITÄÄN HOITOJA JOS VARMASTI JOHTAA KUOLEMAAN. JUOKSEN 60 KM VIIKOSSA- MAXMURTUMAM KORJAUS.  SAVUSTA EN PELASTAUDU.  MUUTEN TE ETTE OSAA SIIS GRILLATA- MIKSI-

Vierailija
56/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen joku talossa asuva kiittelli pelastustoimia ja palon sammuttajia. Ovat turvassa ja ehkä kaikki muutkin talon asukkaat.

Suomessa on viimeaikoina palanut päivittäin isompaa ja pienempää kohdetta, pelastustoimi on tosiaan saanut harjoitusta.

Talot palaa ja se on h a i t t a maahanmuuton varjopuolia.

Vierailija
57/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ylimmässä eli 4 kerroksessa. Minulla on 30 metrinen köysi ja laskeuden silla alas jos naapurissa alkaa palaa.

Vierailija
58/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin asun talossa jonka parvekkeella on pelastusluukku alas. 

Mutta entä jos et voi mennä sinne parvekkeelle, tai jos sen luukun alla on Kalasataman tyylinen palopesäke.

Sitten voi mennä käytävän kautta. Aina voi myös ostaa valmiiksi köyttä ja kiipeilyvaljaat joilla pääsee alas.

Palavaa seinää pitkin savun keskellä?  Älkää jaksako. Lukekaa tuon muusikon kokemukset lehtiartikkelista. Nököttivät loukussa asunnossaa, eikä mitään voinut tehdä. 

Entä jos on läpitalon huoneisto. Silloin on ikkunat molemmille puolille. Voi olla että ei käy silti

Vierailija
59/59 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iäkäs pariskunta syttynyt tuleen, vaan grilli sytytti palavat rakenteet!

Kaasugrillien takaosasta vapautuu tulikuumaa palamisilmaa, joka sytyttää kaiken palavan maaleista lähtien!

Grillien käyttöohjeet (turvaetäisyys) ovat täysin puutteellisia, eikä TUKES ole tutkinut niitä???