Kalasataman tulipalo osoittaa ettei ikinä pidä asua kerrostalon ylimissä kerroksissa. Jää loukkuun kun ei voi hypätä ikkunasta eikä rappuun
Kommentit (59)
grillaaminen parvekkeella on aina huono idea ,nurmikolla voisi grillata talon ulkopuolella tai jollain parkkiksella.jos pakko grillata.
grilli voi kaatua,leimahtaa,öljyt syttyä palaan jne. sitten on kaikkien asunto pilalla ja raha talous sakkaa kun kaikki omaisuus tuhoutuu. grillaus kielto parvekkeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on rakennettava vain yksikerroksisia kerrostaloja.
Kolmannesta kerroksesta voi vielä selvitä elossa jos hyppää.
Juu, jos riittää, että on elossa. Jos yhtään enempää toivoo, voi pettymys olla kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wanhoissa "arvotaloissa" puiset välipohjat.
Niin on ja ne välipohjat ovat yleensä täynnä jotain sahanpuruja tai olkia.
Jep, oon asunut 20-luvun talossa Etelä-Helsingissä ja lattialankkujen alla oli jotain ihme purua joka olisi varmaan leimahtanut pelkästä palavasta tulitikusta….
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on kyllä pointtinsa. Olen tässä juuri harmitellut, kun muutin ekaan kerrokseen ja yläkerran naapurin lapset pelaavat palloa pitkin päivää ja 22-24 välillä saavat jonkun juoksuhepulin tömps tömps tömps. Nyt muistan lohduttautua sillä, että tarpeen vaatiessa pääsen helposti ulos.
Tämän takia en muuta kerrostalossa enää kuin ylimpään kerrokseen, eiköhän sieltä turvaan pääse jos palo syttyy ja jos ei niin se on soronoo.
Aina voi hypätä ylimmästä kerroksesta eikä kukaan estä, laskeutuminen on oma tyylivalinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sähkögrillistä voi syttyä tuollainen tulipalo?
Samalla lailla kun uuneista, liesistä ja sähkökiukaista. Ne lämpenee tarpeeksi kuumiksi että väärä materiaali väärässä paikassa syttyy palamaan jos se on siinä tarpeeksi kauan.
Pelastuslaitos on jo tiedottanut: palo lähti kaasugrillistä. Se on Lumon järjestyssäännöissä kielletty parvekkeilla.
Kalasataman palo | Yli 40 asuntoa kärsi vahinkoja, poliisin mukaan palo sai mahdollisesti alkunsa kaasugrillistä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012029349.html
Kaasunaamarit per hlö kotiin siihen sammutuspeiton viereen.
Laskuvarjot pakollisiksi kaikkiin yli 1-kerroksisiin asuntoihin ja Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin asun talossa jonka parvekkeella on pelastusluukku alas.
Mutta entä jos et voi mennä sinne parvekkeelle, tai jos sen luukun alla on Kalasataman tyylinen palopesäke.
Sitten voi mennä käytävän kautta. Aina voi myös ostaa valmiiksi köyttä ja kiipeilyvaljaat joilla pääsee alas.
Palavaa seinää pitkin savun keskellä? Älkää jaksako. Lukekaa tuon muusikon kokemukset lehtiartikkelista. Nököttivät loukussa asunnossaa, eikä mitään voinut tehdä.
PERUSKOULUN KÄYNNYT OSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA PELASTAUTUIA. TOKI SAIRAAT VAMMAISET HUO TOOOOSI PIKKYLAPSET EI OSAA. NORMI OSAAA TAI SUIT ON ÄLLITÄLLISSÅ VIKAA. HUOM- EI TARVII PELASTAUTUA. VOI AJTELLA KUTEN SYÖPÄ TMS- TÄÄ ON TÄSSÄ. HYVÄT JA HUONOT PUOLET- KANYSIIKO JATKAA- ELI ODOTETTU KIVA KUOLEMA.
ITSE EN PELASTAUDU MISTÄÄN- TEIN TÄMÄN SELVÄKSI JO 20 V SITTENH- MUTTA KU NOIN PELASTAJAT VÄKISIN RIIPIIULOS
Alakerroksissa on häiriköt ja kova liikenne. Eli oikeastaan kerrostalot hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Hyiwittu asuuko joku kalasatamassa, eikö siellä haise.
Arkkitehti on piirtänyt jonkinlaisen piipun, hauska juttu.
Voi tulla sanomista.
Voimia sinne isollekirkolle.
Tuota piippua kutsutaan todennäköisesti ilmanvaihdon huippuimuriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi eräillä olla hikiset oltavat jos tulletusrakoon on jäänyt palokatkot tekemättä.
Oispa muuten kauheaa olla se tyyppi just nyt.
NO JOS MÄ TÖNÄSEEN SUA JA KAHVI TAI DRINKKI KAATUU- MÄ KORVAAN HETI TUBLATEN SEN SULLE MYÖS PESULA- ME OOMMA SUJUT- EIKÖ. SAMOIN VAUUTUKSET OMA PELIRAHA- KORVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. TON VOI KORVATA. MIKÄ TÄSSÄ ON SEW ONGELMA. VAHINKOJA SATTUU. NIIN SUKKEKIN. PITÄÄ ---OSTA GRILLATA- SEPÄ SE- NO PIKKU REMONTTI JA UUDESTAAN- TOI EI OO ESTE YHTIÖSSÄ JOS YKS PEIPPO EI OSANNUT- ENNEMMIN OPASTUS---MITEN SIE GRILLAATT OIKEIN.
MEILLÄ ON AIN TALOYHTIÖSSÄ JOPA YHTEISET SYTYSNESTEET- EI MITÄÄN ONGELMAA PARVEKKEILLA. OLLUT JO IÄT AJAT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on rakennettava vain yksikerroksisia kerrostaloja.
Kolmannesta kerroksesta voi vielä selvitä elossa jos hyppää.
Juu, jos riittää, että on elossa. Jos yhtään enempää toivoo, voi pettymys olla kova.
MIKSI PITÄÄ PELASTAUTUA HÄH HÖMÖT- VOI AJTELLA, ETTTÄ TÄÄ ON NYT SE MUN KUOLINTAPA. NORMAALI VARATUU NÄIHIN- JOS SYÖPÄ-OTANKO HOITOJA JA TOIKIN TULIPALO- SEHÄN VOI OLLA KOHTALO- SE OLI SIINÄ SITTEN. ITSE EN OTASYÖPÄHOITOJA E MITÄÄN HOITOJA JOS VARMASTI JOHTAA KUOLEMAAN. JUOKSEN 60 KM VIIKOSSA- MAXMURTUMAM KORJAUS. SAVUSTA EN PELASTAUDU. MUUTEN TE ETTE OSAA SIIS GRILLATA- MIKSI-
Vierailija kirjoitti:
Eilen joku talossa asuva kiittelli pelastustoimia ja palon sammuttajia. Ovat turvassa ja ehkä kaikki muutkin talon asukkaat.
Suomessa on viimeaikoina palanut päivittäin isompaa ja pienempää kohdetta, pelastustoimi on tosiaan saanut harjoitusta.
Talot palaa ja se on h a i t t a maahanmuuton varjopuolia.
Asun ylimmässä eli 4 kerroksessa. Minulla on 30 metrinen köysi ja laskeuden silla alas jos naapurissa alkaa palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin asun talossa jonka parvekkeella on pelastusluukku alas.
Mutta entä jos et voi mennä sinne parvekkeelle, tai jos sen luukun alla on Kalasataman tyylinen palopesäke.
Sitten voi mennä käytävän kautta. Aina voi myös ostaa valmiiksi köyttä ja kiipeilyvaljaat joilla pääsee alas.
Palavaa seinää pitkin savun keskellä? Älkää jaksako. Lukekaa tuon muusikon kokemukset lehtiartikkelista. Nököttivät loukussa asunnossaa, eikä mitään voinut tehdä.
Entä jos on läpitalon huoneisto. Silloin on ikkunat molemmille puolille. Voi olla että ei käy silti
Ei iäkäs pariskunta syttynyt tuleen, vaan grilli sytytti palavat rakenteet!
Kaasugrillien takaosasta vapautuu tulikuumaa palamisilmaa, joka sytyttää kaiken palavan maaleista lähtien!
Grillien käyttöohjeet (turvaetäisyys) ovat täysin puutteellisia, eikä TUKES ole tutkinut niitä???
Se on totta. Palaa maastoa, ajoneuvoja, asuntoja ja taloja. Kauheasti palaa.