Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalasataman tulipalo osoittaa ettei ikinä pidä asua kerrostalon ylimissä kerroksissa. Jää loukkuun kun ei voi hypätä ikkunasta eikä rappuun

Vierailija
24.05.2026 |

Pääse savun takia. 

 

 

 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei henkilövahinkoja"

2/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidät ainakin evakuoitiin täältä ylimmästä kerroksestakin 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen joku talossa asuva kiittelli pelastustoimia ja palon sammuttajia. Ovat turvassa ja ehkä kaikki muutkin talon asukkaat.

Suomessa on viimeaikoina palanut päivittäin isompaa ja pienempää kohdetta, pelastustoimi on tosiaan saanut harjoitusta.

Vierailija
4/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sähkögrillistä voi syttyä tuollainen tulipalo?

Vierailija
5/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sähkögrillistä voi syttyä tuollainen tulipalo?

joku temugrilli jos boomerit oli grillaamassa...

Vierailija
6/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on rakennettava vain yksikerroksisia kerrostaloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kyllä meidät ainakin evakuoitiin täältä ylimmästä kerroksestakin 😃

Sinäkö asut tossa rakennuksessa?

Vierailija
8/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on rakennettava vain yksikerroksisia kerrostaloja.

Kolmannesta kerroksesta voi vielä selvitä elossa jos hyppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sähkögrillistä voi syttyä tuollainen tulipalo?

Helposti, jos on jäänyt grilli putsaamatta ja ritilä on täynnä rasvaa.  

10/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kyllä meidät ainakin evakuoitiin täältä ylimmästä kerroksestakin 😃

Sinäkö asut tossa rakennuksessa?

En, mutta oli täälläkin joskus tulipalo 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sähkögrillistä voi syttyä tuollainen tulipalo?

Samalla lailla kun uuneista, liesistä ja sähkökiukaista. Ne lämpenee tarpeeksi kuumiksi että väärä materiaali väärässä paikassa syttyy palamaan jos se on siinä tarpeeksi kauan.

Vierailija
12/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkäs pariskunta grillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi eräillä olla hikiset oltavat jos tulletusrakoon on jäänyt palokatkot tekemättä.

Vierailija
14/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen grillaaminen kerrostaloissa pitäisi varmaan lailla kieltää. Sähköpolkupyörien ja -skuuttien ja -autojen lataamisen turvallisuuskäytännöt olisi myös mietittävä uusiksi. Ei ole kiva, jos koti palaa, varsinkin jos tulipalo on naapurin toheleinnin aiheuttama. Vaikka materiahan on vain materiaa. Toivottavasti selviää tuo Kalasataman palon aiheutuminen ja siitä otetaan opiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, eiks siellä kuollut kymmeniä, surullinen tapaus

Vierailija
16/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on todennäköisesti tehty hutilointia tai tahallisesti oikaistu jokin tärkeä työvaihe. Kyseessähän on suhteellisen uusi talo ja tuli pääsi nopeasti leviämään kattorakenteisiin. Ei hyvä heilu. Nyt sitten tutkimaan kaikki muutkin saman rakentajan/urakoitsijan tai urakoitsijan aliurakoitsijana hommat. Nykyrakentamisen ongelmista on tehty lukuisia dokumenttejakin, mutta sama meno tuntuu jatkuvan. Onneksi kukaan ei kuollut.

Vierailija
17/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on kyllä pointtinsa. Olen tässä juuri harmitellut, kun muutin ekaan kerrokseen ja yläkerran naapurin lapset pelaavat palloa pitkin päivää ja 22-24 välillä saavat jonkun juoksuhepulin tömps tömps tömps. Nyt muistan lohduttautua sillä, että tarpeen vaatiessa pääsen helposti ulos.

Vierailija
18/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ei voi hypätä? Viisas tietysti ostaa pelastautumisputken.

Vierailija
19/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyiwittu asuuko joku kalasatamassa, eikö siellä haise. 

Arkkitehti on piirtänyt jonkinlaisen piipun, hauska juttu. 

Voi tulla sanomista. 

Voimia sinne isollekirkolle.

Vierailija
20/59 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo romahtaa, jäävät alimmissa kerroksissa olevat pahimmin loukkuun.