Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on tehokkaampaa liikuntaa pyöräily vai kävely?

Vierailija
23.05.2026 |

kalorien polttajana?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu ois tehokkaampi 

Vierailija
2/10 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin reipas kävely (6 km/h) polttaa noin 260–320 kcal ja rauhallisempi tahti (4 km/h) noin 195–240 kcal. 

Pyöräily kuluttaa tyypillisesti noin 300–800 kilokaloria (kcal) tunnissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin 17 km, ja mittari kertoi, että oli palanut 900kcal.

Vierailija
4/10 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkaampi on se, jota jaksat oikeasti tehdä, senkin jälkeen kun alun intopiikki on mennyt.

 

Pyöräilyssä imo vaikuttaa enemmän se, miten vahvat jalat on. Itselläni ei kovin, enkä meinaa saada pyörällä sykettä ylös, kävellessä onnistuu kyllä kun pitää koko kroppaa liikuttaa. Toiset taas ei tykkää kävellä vaan haluaa käydä pidemmällä johon pyöräily on motivoivampi.

Vierailija
5/10 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyyn vaikuttaa todella paljon jo tuulikin ja ylämäet. Jos poljet vastatuuleen ja mäkistä maastoa niin kaloreita palaa eri tavalla.

Vierailija
6/10 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä muistan että pyörän taluttaminen kun oli niin hankala kulkuista maastoa. Jossain vaiheessa jopa kannoin sitä pyörää. Mä en ymmärrä miksi se piti ottaa mukaan vaikka aikaa kultaa muistot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily on tehokkaampaa. Hyötysuhde on ylivoimaisesti paras. Kävely tulee toisena.

Vierailija
8/10 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin reipas kävely (6 km/h) polttaa noin 260–320 kcal ja rauhallisempi tahti (4 km/h) noin 195–240 kcal. 

Pyöräily kuluttaa tyypillisesti noin 300–800 kilokaloria (kcal) tunnissa. 

Kaikki on suhteellista oma ennätys tunnin ajon aikana on 1300kcl siis pyöräilyssä.

Vierailija
10/10 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin 17 km, ja mittari kertoi, että oli palanut 900kcal.

Hienoa  👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi