Selittäkää mulle rautalangasta mitä tarkoittaa postiennakko?
Ja sit vielä kysymys, kuka hullu valitsee esim. yrityksen lähettävän postiennakolla, kun se on aina tosi kallista? Mä en ymmärrä koko juttua. kiitti.
Kommentit (50)
Eli mä maksan 150e ja kattelen sun lähettämää tiiliskiveä. Erittäin hyvä systeemi.
minä lähetän sulle 150 arvoisen tavaran ja sinä maksat sen minulle jo noutaessasi. postille maksat tietysti lisäksi sen postimaksut sekä postiennakkomaksun siitä hyvästä, että ne siirtää sen 150 minun tilille.
eli et pysty jättämään maksamatta. erittäin hyvä systeemi.
Miksi maksaa postitädeille ylimääräisestä vaivasta, kun halvemmalla selviää siten, että maksaa tuotteen ITSE OMASTA VERKKOPANKISTA, ja sitten yrittäjä lähettää jo maksetun tuotteen tavallisella postilla. Kuka hullu haluaa maksaa postiennakkomaksuja. Mä en tajua.
Sitä paitsi olen siinä käsityksessä, että postiennakkolähetyksiä ei tilaajan ole pakko noutaa. Eli jos en noudakkaan, se lähetetään takas yrittäjälle ja se joutuu maksamaan tuplaten itse ne postimaksut, mistäkö? Tyhjästä. Ei mitään järkeä. Ku ei ooo mitään takuita, että se lähetys koskaan noudetaan postista.
Eli mä maksan 150e ja kattelen sun lähettämää tiiliskiveä. Erittäin hyvä systeemi.
mitä ihmeen tiiliskiveä????? minkä ikäinen olet?
minä lähetän sulle 150 arvoisen tavaran ja sinä maksat sen minulle jo noutaessasi. postille maksat tietysti lisäksi sen postimaksut sekä postiennakkomaksun siitä hyvästä, että ne siirtää sen 150 minun tilille.
eli et pysty jättämään maksamatta. erittäin hyvä systeemi.
Miksi maksaa postitädeille ylimääräisestä vaivasta, kun halvemmalla selviää siten, että maksaa tuotteen ITSE OMASTA VERKKOPANKISTA, ja sitten yrittäjä lähettää jo maksetun tuotteen tavallisella postilla. Kuka hullu haluaa maksaa postiennakkomaksuja. Mä en tajua.
Sitä paitsi olen siinä käsityksessä, että postiennakkolähetyksiä ei tilaajan ole pakko noutaa. Eli jos en noudakkaan, se lähetetään takas yrittäjälle ja se joutuu maksamaan tuplaten itse ne postimaksut, mistäkö? Tyhjästä. Ei mitään järkeä. Ku ei ooo mitään takuita, että se lähetys koskaan noudetaan postista.
eli sulle ei kannata lähettää yhtään mitään. sulla ei ole rahaa maksaa tai noutaa sitä. nää hommat toimii, jos toinen lähettää ja toinen maksaa, ei silleen että sinä teet oharin.
minä lähetän sulle 150 arvoisen tavaran ja sinä maksat sen minulle jo noutaessasi. postille maksat tietysti lisäksi sen postimaksut sekä postiennakkomaksun siitä hyvästä, että ne siirtää sen 150 minun tilille.
eli et pysty jättämään maksamatta. erittäin hyvä systeemi.
Miksi maksaa postitädeille ylimääräisestä vaivasta, kun halvemmalla selviää siten, että maksaa tuotteen ITSE OMASTA VERKKOPANKISTA, ja sitten yrittäjä lähettää jo maksetun tuotteen tavallisella postilla. Kuka hullu haluaa maksaa postiennakkomaksuja. Mä en tajua.
Sitä paitsi olen siinä käsityksessä, että postiennakkolähetyksiä ei tilaajan ole pakko noutaa. Eli jos en noudakkaan, se lähetetään takas yrittäjälle ja se joutuu maksamaan tuplaten itse ne postimaksut, mistäkö? Tyhjästä. Ei mitään järkeä. Ku ei ooo mitään takuita, että se lähetys koskaan noudetaan postista.
eli sulle ei kannata lähettää yhtään mitään. sulla ei ole rahaa maksaa tai noutaa sitä. nää hommat toimii, jos toinen lähettää ja toinen maksaa, ei silleen että sinä teet oharin.
Pointtini: kuka yrittäjä uskaltaa lähettää maksamatonta tuotetta, kun ei ole takeita, että ostaja sen lunastaa postista?!
Miksei niin, että ensin maksu tilille, sitten tuote postiin?
Kuka ostaja siis haluaa maksaa enemmän siitä ilosta, että saa suorittaa sen maksun postissa? Miksei ostaja voi maksaa sitä verkkopankissaan?
Voisko joku fiksu vastata näihin kysymyksiin, JOKA YMMÄRTÄÄ MITÄ AJAN TAKAA.
asiakas silti jättää noutamatta vaikka ois tavallinen paketti, tosin sit saa rahojen palautusta odotella peri kuukautta.
maksan postiennakkomaksun mielelläni, jos myyjäosapuoli on yhtään epäilyttävä. Riski siitä, että maksan etukäteen ja vastineeksi en saa mitään pienenee todella paljon kun käyttää postiennakkoa.
issä firmassa on käytössä postiennakko? Itse verkkokauppayrittäjänä en ole koskaan edes harkinnut postiennakkoa enkä ole millään muullakaan firmalla sitä vaihtoehtoa nähnyt. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kerran asiakas on kysynyt mutta en toetenkään suostunut. Asiakkaat ovat muuten epärehellisiä, palauttavat itse rikkomiaan vaatteita todella paljon. Paketti avattu saksilla ja kappas kun tuotteet menneet rikki mut ei se mitään, nehän voi palauttaa. Tiedän ettei tarvii hyväksyä mutta asiakashan on aina oikeassa...
asiakas silti jättää noutamatta vaikka ois tavallinen paketti, tosin sit saa rahojen palautusta odotella peri kuukautta.
Mutta olen varma, että jos ostaja on jo maksanut tuotteen, hänellä ei ole yhtä suurta kynnystä jättää tuotetta noutamatta. Ku sit alkaa rahojen takaisinhaku rumba yms.
Väitän, että suurin osa jo maksetuista paketeista myös haetaan postista.
käyttää postiennakkoa silloin kun asiakas ei ole ns. luottokelpoinen. Eli aikaisemmat laskut jääneet maksamatta ja niitä on jouduttu karhuamaan ja perimään...
Silloin lunastamattomat postiennakkopaketit on pieni vaiva kaikkeen muuhun nähden, jos myydään luotolla. Toki se on vaiva, mutta pienempi vaiva. Puhun nyt isommasta yrityksestä kuin joku yksityishenkilölle myyvä nettikauppa. Verkkopankkimaksut ja niiden seuranta ja niiden mukaan tavaroiden lähettäminen työllistää ihan liikaa, kun puhutaan vähän isommasta kaupankäynnistä...
ei taida olla kokemusta verkkokaupankäynnistä. Luuletko ettei Ellokset yms. seuraa asiakkaiden maksuja???? Ainahan niitä seurataan, pienemmissäkin verkkokaupoissa myyjä näkee listan ketkä maksaneet ja sen mukaan pakkajille annetaan pakkauslistat. Varmin kaupankäynnin tapa on että asiakas maksaa tilauksen etukäteen tai esim. Klarnan välityksellä. Asiakkaat ei maksa jos tuotteetn lähettää ilman maksua. Se on nähty kun on joskus tullut luotettua asiakkaisiin, ei enää.
käyttää postiennakkoa silloin kun asiakas ei ole ns. luottokelpoinen. Eli aikaisemmat laskut jääneet maksamatta ja niitä on jouduttu karhuamaan ja perimään...
Silloin lunastamattomat postiennakkopaketit on pieni vaiva kaikkeen muuhun nähden, jos myydään luotolla. Toki se on vaiva, mutta pienempi vaiva. Puhun nyt isommasta yrityksestä kuin joku yksityishenkilölle myyvä nettikauppa. Verkkopankkimaksut ja niiden seuranta ja niiden mukaan tavaroiden lähettäminen työllistää ihan liikaa, kun puhutaan vähän isommasta kaupankäynnistä...
Mikään yritys, edes. Henkkamaukka lähettäis tilauksia jollekkin joka ei ole laskujaan maksanut?
käyttää postiennakkoa silloin kun asiakas ei ole ns. luottokelpoinen. Eli aikaisemmat laskut jääneet maksamatta ja niitä on jouduttu karhuamaan ja perimään...
Silloin lunastamattomat postiennakkopaketit on pieni vaiva kaikkeen muuhun nähden, jos myydään luotolla. Toki se on vaiva, mutta pienempi vaiva. Puhun nyt isommasta yrityksestä kuin joku yksityishenkilölle myyvä nettikauppa. Verkkopankkimaksut ja niiden seuranta ja niiden mukaan tavaroiden lähettäminen työllistää ihan liikaa, kun puhutaan vähän isommasta kaupankäynnistä...
tilaat vain sen minkä pystyt maksamaan. jos et lunasta, niin se on minulle lähettäjänä pienempi paha, koska saan kuitenkin tavarani takaisin. sinä et ehkä ole luottokelpoinen ja se on sun ongelma. älä täällä sössötä että voisko joku järkevä vastata.
issä firmassa on käytössä postiennakko? Itse verkkokauppayrittäjänä en ole koskaan edes harkinnut postiennakkoa enkä ole millään muullakaan firmalla sitä vaihtoehtoa nähnyt. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kerran asiakas on kysynyt mutta en toetenkään suostunut. Asiakkaat ovat muuten epärehellisiä, palauttavat itse rikkomiaan vaatteita todella paljon. Paketti avattu saksilla ja kappas kun tuotteet menneet rikki mut ei se mitään, nehän voi palauttaa. Tiedän ettei tarvii hyväksyä mutta asiakashan on aina oikeassa...
niin luuletko, että haluan maksaa sulle etukäteen???? ei ole mitään takeita, että laitat sen tavaran todella postiin. äläkä nyt vedä herneitä nenään, ei tämä kohdistu sinuun eikä sun bisnekseen....
issä firmassa on käytössä postiennakko? Itse verkkokauppayrittäjänä en ole koskaan edes harkinnut postiennakkoa enkä ole millään muullakaan firmalla sitä vaihtoehtoa nähnyt. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kerran asiakas on kysynyt mutta en toetenkään suostunut. Asiakkaat ovat muuten epärehellisiä, palauttavat itse rikkomiaan vaatteita todella paljon. Paketti avattu saksilla ja kappas kun tuotteet menneet rikki mut ei se mitään, nehän voi palauttaa. Tiedän ettei tarvii hyväksyä mutta asiakashan on aina oikeassa...
niin luuletko, että haluan maksaa sulle etukäteen???? ei ole mitään takeita, että laitat sen tavaran todella postiin. äläkä nyt vedä herneitä nenään, ei tämä kohdistu sinuun eikä sun bisnekseen....
asiakkaat maksaa etukäteen,sinusta en tiedä mutta yritykseni on maineeltaan luotettava, hoidan toimitukset nopeasti niin ettei kellekkään jää epäilystä etteikö yritykseni olisi luotettava, silloin myös ihmiset maksaa etukäteen, säästyn näin perintäkuluilta ja siten voin myydä halvemmalla.
.. toimii siten, että lähettäjä merkistsee paketin päälle, että saa avata ennen lunastusta. Silloin ostaja pystyy ennen maksua tarkistamaan, että tuote on sitä, mitä on sovittu.
Myyjän kannalta (8 vuotta verkkokauppiaana) postiennakossa ei sitten olekaan mitään hyvää... kiitos niiden asiakkaiden, jotka tilaavat postiennakolla eivätkä koskaan pakettia lunasta.
tilaat vain sen minkä pystyt maksamaan. jos et lunasta, niin se on minulle lähettäjänä pienempi paha, koska saan kuitenkin tavarani takaisin. sinä et ehkä ole luottokelpoinen ja se on sun ongelma. älä täällä sössötä että voisko joku järkevä vastata.
jankkaan tätä vielä, voisko joku vastata.
Lähettäjänä on sulle todellakin paha lunastella noutamattomia paketteja ja maksaa postimaksut tuplana (lähetys asiakkaalle ja lähetys sulle takas). Tulee aika kalliiks sulle yrittäjänä.
Ja kalliiks tulee ostajallekki maksaa jostain fuckin postiennakosta.
Edelleen kysyn, mikä järki kenenkään kannalta? Kun on olemassa fiksumpiakin tapoja.
tilaat vain sen minkä pystyt maksamaan. jos et lunasta, niin se on minulle lähettäjänä pienempi paha, koska saan kuitenkin tavarani takaisin. sinä et ehkä ole luottokelpoinen ja se on sun ongelma. älä täällä sössötä että voisko joku järkevä vastata.
jankkaan tätä vielä, voisko joku vastata.
Lähettäjänä on sulle todellakin paha lunastella noutamattomia paketteja ja maksaa postimaksut tuplana (lähetys asiakkaalle ja lähetys sulle takas). Tulee aika kalliiks sulle yrittäjänä.
Ja kalliiks tulee ostajallekki maksaa jostain fuckin postiennakosta.
Edelleen kysyn, mikä järki kenenkään kannalta? Kun on olemassa fiksumpiakin tapoja.
että miten luottokelpoisuus tähän liittyy? Tai siis eikös just ne luottokelvottomat tilailekkin ennakolla, ku niillä ei ole niitä luottokortteja? Ja itselläni on luottokortit ja verkkopankit ja aina maksan laskuni, se on itsestäänselvyys.
on maksanut tuotteet etukäteen eikä hae postista niin minulla on kuitenkin hänen rahat kätyettävänä uuden tavaran ostoon n. 2 kuukautta, eli jos asiakas ei lunasta niin hän joutuu odottamaan 1 kk 3 vkoa rahojaan jotka ovat minun käytössä, eli ei uono sekään.
tilaat vain sen minkä pystyt maksamaan. jos et lunasta, niin se on minulle lähettäjänä pienempi paha, koska saan kuitenkin tavarani takaisin. sinä et ehkä ole luottokelpoinen ja se on sun ongelma. älä täällä sössötä että voisko joku järkevä vastata.
jankkaan tätä vielä, voisko joku vastata.
Lähettäjänä on sulle todellakin paha lunastella noutamattomia paketteja ja maksaa postimaksut tuplana (lähetys asiakkaalle ja lähetys sulle takas). Tulee aika kalliiks sulle yrittäjänä.
Ja kalliiks tulee ostajallekki maksaa jostain fuckin postiennakosta.
Edelleen kysyn, mikä järki kenenkään kannalta? Kun on olemassa fiksumpiakin tapoja.
minä lähetän sulle 150 arvoisen tavaran ja sinä maksat sen minulle jo noutaessasi. postille maksat tietysti lisäksi sen postimaksut sekä postiennakkomaksun siitä hyvästä, että ne siirtää sen 150 minun tilille.
eli et pysty jättämään maksamatta. erittäin hyvä systeemi.