Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää mulle rautalangasta mitä tarkoittaa postiennakko?

Vierailija
02.01.2012 |

Ja sit vielä kysymys, kuka hullu valitsee esim. yrityksen lähettävän postiennakolla, kun se on aina tosi kallista? Mä en ymmärrä koko juttua. kiitti.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postiennakko on jäänne ajalta ennen internettiä ja verkkopankkeja.

Aivan. Postiennakko oli kätevä toimitus- ja maksutapa ajalla ennen internetiä ja verkkopankkeja. Tilaukset tapahtuivat postituilla kupongeilla tai puhelimitse ja toimitus tuli postissa, jonne tilaus maksettiin noudettaessa. Silloin se oli kätevää, kun ei ollut mitään verkkopankkeja, kun ei ollut verkkoakaan.

Nykyisin postiennakko ei ole välttämättä enää edullisin tai kätevin toimitustapa. Toimittajan kannalta ongelma on se, että jos ostaja ei nouda tavaraa, joutuu maksamaan itse toimitus- ja palautuskulut. Ostajalle toimituskulut ovat taas kalliit.

Vierailija
42/50 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalangasta selittäminen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman vuoden pyöritellyt verkkokauppaa ja sinä aikana on 4-5 asiakasta kysynyt mahdollisuutta tilata postiennakolla. Ei ole koska se on kallista ja asiakkaat ei välttämättä nouda pakettiaan, jolloin yrittäjä maksaa viulut.

Yksikään ko henkilöistä ei sitten ole tehnyt tilausta. Maksuvaihtoehtoina olisi kuitenkin esim.  asiakkaalle turvalliset luottokorttimaksut sekä jopa lasku, jolle saisi maksuaikaakin. 

Mikä syynä, että pakko olisi saada postiennakolla? Kai tästä sitten voi päätellä, että kyseiset henkilöt ovat menettäneet luottotietonsa (kun ei kerran voi luotolla tai laskullatilata) ja itse epäluotettavina, pitävät myös muita epäluotettavina, joten eivät uskalla maksaa suoraa verkkomaksuna :(

Vierailija
44/50 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiennakko suojaa myös ostajaa jossain määrin.

Vierailija
45/50 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä lähetän sulle 150 arvoisen tavaran ja sinä maksat sen minulle jo noutaessasi. postille maksat tietysti lisäksi sen postimaksut sekä postiennakkomaksun siitä hyvästä, että ne siirtää sen 150 minun tilille.

eli et pysty jättämään maksamatta. erittäin hyvä systeemi.

Miksi maksaa postitädeille ylimääräisestä vaivasta, kun halvemmalla selviää siten, että maksaa tuotteen ITSE OMASTA VERKKOPANKISTA, ja sitten yrittäjä lähettää jo maksetun tuotteen tavallisella postilla. Kuka hullu haluaa maksaa postiennakkomaksuja. Mä en tajua.

Sitä paitsi olen siinä käsityksessä, että postiennakkolähetyksiä ei tilaajan ole pakko noutaa. Eli jos en noudakkaan, se lähetetään takas yrittäjälle ja se joutuu maksamaan tuplaten itse ne postimaksut, mistäkö? Tyhjästä. Ei mitään järkeä. Ku ei ooo mitään takuita, että se lähetys koskaan noudetaan postista.

Homma tulee kerralla hoidettua, sekä maksu että nouto, ei murehtimista muistamisesta, maksoinko.  Ennakkomaksu sekin hyvä.

Vierailija
46/50 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turva myös ostajalle: maksu vasta, kun tuote on nenän edessä. Itse vaadin myls aina mahdollisuutta avata paketin ennen maksua.

Vierailija
47/50 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole luottotiedoista kiinni vaaan epävarmuudesta että saako tuotteen koskaan vai ei niin

paljon ihmisiä kusetetaan että maksa tilille nii lähetän ja sit ei kuulu mitään ja henkilö hävisi

ja  sit ootellaan kuun ollaan tehty poliisille ilmoitus että ne selvittää asiaa ja rja kun henkilö jää kiinni niin rahoja saa odottaa pitkään eikä välttämättä koskaan saa takaisin

Vierailija
48/50 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus siis a.p kysymykseen: postiennakossa maksat tuotteen siinä vaiheessa, kun olet hakemassa/saamassa toimituksen.

Siitä voi tavaran toimittaja veloittaa ekstraa tai sitten ei. Kun itse tilaan ulkomaisesta verkkokaupasta, käytän ihan mielelläni postiennakkoa: maksan tuotteen lähipostissa noutaessani paketin. Aina kun ei voi olla varma, tuleeko se paketti vai ei. Tilasin tässä vaatteita Puolasta mulle ennen tuntemattomasta verkkokaupasta, ja hiukan arvelutti, että etukäteen jos maksan, tuleekohan sieltä mitään. Valitsin maksutavaksi ennakkomaksun (cash on delivery, hintalisä 0 €), ja kyllä se ihan hienosti sujui: paketti tuli ja maksoin sen sitten lähipostissa.

Vierailija
49/50 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tavaran/esineen noutaa ala-ikäisenä?

Vierailija
50/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkisiirto on hyvä lähettäjän kannalta muttei vastaanottaJan koska ei ole takeita tuleeko postipakettien ja mitä siinä on!