HS: Hoitajien laadulla on väliä
Hesarin kolumnissa osuttiin asian ytimeen. Hoitajamitoitus ei takaa hyvää hoitoa vanhushoivassa, jos rekrytoidaan tyyppejä, joilla on EVVK-asenne työntekoon ja vanhuksiin yleensä. Voi kun viimein alettaisiin satsata siihen, että hoitajiksi kelpuutettaisiin vain korkean työmoraalin omaavat. Sen lisäksi hoitotyön johtamiseen on satsattava ja esihenkilöiksi valittava tyyppejä, jotka uskaltavat puuttua epäkohtiin. Hyvät hoitajat pysyvät alalla, jos turvataan lakisääteiset tauot, koska hoitotyö on fyysisesti ja psyykkisesti kuormittavaa. Työtä vieroksuville kännykän plärääjille kalossin kuva takapuoleen. Nythän tilanne on se, että työtä vieroksuvien takia hyvät hoitajat ylikuormittuvat.
Kommentit (22)
"Kutsumusammatti tarkoittaa työtä, johon koetaan sisäistä paloa ja syvää merkityksellisyyttä. Sille on ominaista vahva omistautuminen – työtä tehdään ensisijaisesti henkilökohtaisten arvojen, ei pelkän taloudellisen hyödyn vuoksi."
Kenellä on vahva sisäinen palo tehdä työtä jossa saa paskaa niskaa koko ajan niin konkreettisesti kuin muutenkin.
Ei niin, lähinnä kirosana alalla.