HS: Hoitajien laadulla on väliä
Hesarin kolumnissa osuttiin asian ytimeen. Hoitajamitoitus ei takaa hyvää hoitoa vanhushoivassa, jos rekrytoidaan tyyppejä, joilla on EVVK-asenne työntekoon ja vanhuksiin yleensä. Voi kun viimein alettaisiin satsata siihen, että hoitajiksi kelpuutettaisiin vain korkean työmoraalin omaavat. Sen lisäksi hoitotyön johtamiseen on satsattava ja esihenkilöiksi valittava tyyppejä, jotka uskaltavat puuttua epäkohtiin. Hyvät hoitajat pysyvät alalla, jos turvataan lakisääteiset tauot, koska hoitotyö on fyysisesti ja psyykkisesti kuormittavaa. Työtä vieroksuville kännykän plärääjille kalossin kuva takapuoleen. Nythän tilanne on se, että työtä vieroksuvien takia hyvät hoitajat ylikuormittuvat.
Kommentit (22)
Kapina elää hoitajissa, kun ammattiliitto villitsee parhaansa mukaan, ettei tarvitsisi tehdä töitä kunnolla.
Seurauksena on sitten kaikenlaista ammattitaidotonta ja kieltä osaamatonta ulkomaan porukkaa.
Sillä se laatu paranee kun otetaan hoitajiksi ihmisiä jotka eivät puhu suomea. Tärkeintä on että halvalla saa.
On kyllä sellainen sosiologisten läpimurtojen viikko ollut että huh. Ensin Kela oivaltaa että opintotuella ei elä ja sitten keksitään että sotealalla kannattaisi olla osaavaa työvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Kapina elää hoitajissa, kun ammattiliitto villitsee parhaansa mukaan, ettei tarvitsisi tehdä töitä kunnolla.
Seurauksena on sitten kaikenlaista ammattitaidotonta ja kieltä osaamatonta ulkomaan porukkaa.
No vttuako kiusaavat kantikset pois työpaikoilta.
Paljonko hoitajia olisi jos noin olisi?
Hoitajille pitäisi asettaa Burger King -tyylinen massavalvonta ja sanomalla kiitos ja ole hyvä saisi tippiä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sellainen sosiologisten läpimurtojen viikko ollut että huh. Ensin Kela oivaltaa että opintotuella ei elä ja sitten keksitään että sotealalla kannattaisi olla osaavaa työvoimaa.
Miksi osaava työvoima jäisi hoitoalalle?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajille pitäisi asettaa Burger King -tyylinen massavalvonta ja sanomalla kiitos ja ole hyvä saisi tippiä.
Kuinka moni tekee elämäntyönsä tuon tyyppisessä työssä? Ihminen lähtee tuon tyyppisestä työpaikasta heti kun se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sellainen sosiologisten läpimurtojen viikko ollut että huh. Ensin Kela oivaltaa että opintotuella ei elä ja sitten keksitään että sotealalla kannattaisi olla osaavaa työvoimaa.
Miksi osaava työvoima jäisi hoitoalalle?
Kotimaa Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sellainen sosiologisten läpimurtojen viikko ollut että huh. Ensin Kela oivaltaa että opintotuella ei elä ja sitten keksitään että sotealalla kannattaisi olla osaavaa työvoimaa.
Miksi osaava työvoima jäisi hoitoalalle?
Kotimaa Suomi nousuun!
Osaavalle työvoimalle löytyy täälläkin parempaa työtä.
Ensisijainen ongelma on se että hoitotyöstä pitäisi tehdä työ joka kiinnostaa osaavaa työvoimaa. Tällä hetkellä valitettavasti meillä ei se tilanne ole.
No suomalaislle kenkää ja vinkuintialaiset saavat jäädä.
Tämä jos mikä on only in Finland. Ei vetelis muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sellainen sosiologisten läpimurtojen viikko ollut että huh. Ensin Kela oivaltaa että opintotuella ei elä ja sitten keksitään että sotealalla kannattaisi olla osaavaa työvoimaa.
Miksi osaava työvoima jäisi hoitoalalle?
Niin, kutsumusammattihan se taitaa olla vain palkkaneuvotteluiden aikana.
No ei ole, yksikään hoitaja ei puhu kutsumuksesta, liittyy 1800-luvun palkattomaan työhön.
Päättäjien vika.
Alkoivat kouluttaa kielitaidottomia m. muuttajia hoitajiksi. Nyt on tulos nähtävissä hoiva-alalla. Suomalaiset hoitajat paenneet alalta pakollisesta kielen opettamisen lisätyöstä. Jonka saivat kontolleen.
Tuo on rasismia! Kielitaidoton Chigu-Lee on ihan yhtä hyvä. Ei ymmärrä ja tarvitsee apua mutta on aina töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sellainen sosiologisten läpimurtojen viikko ollut että huh. Ensin Kela oivaltaa että opintotuella ei elä ja sitten keksitään että sotealalla kannattaisi olla osaavaa työvoimaa.
Miksi osaava työvoima jäisi hoitoalalle?
Niin, kutsumusammattihan se taitaa olla vain palkkaneuvotteluiden aikana.
Ei se kutsumusammatti ole edes silloin.
Vierailija kirjoitti:
Lähäri jotain 2600e palkka
Niin? Miksi osaava työvoima jäisi lähäriksi tuolla palkalla?
Kyllä se vaan on hyväksyttävä, että vanhustenhoidossa mennään Ruotsin malliin, sama kuin bussikuskeissa yms. Ulkommalaisten hommaa, eikä siinä mitään, hyvä jos joku tekee nuokin työt.
Hoitoalalla on paljon kiinnostavampia töitäkin vielä, teholla, synnärillä, leikkurissa, röntgenissä…
eikös niitten palkkoja nostettu liki 5000 euroon ja silt työ ei maistu.