Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aiotte tarjota yo-juhlissa keväällä 2026?

Vierailija
04.04.2026 |

Vinkit kehiin! 

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teillä on alkoholittomana skoolattavana? Nykynuoret ei oikein halua alkoholia edes onnittelumaljan vertaa. 

Barrels and drums. 

Vierailija
102/113 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista läskisoossia ja sokerikakkua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi sulle,  tilaa gatering, pitopalvelusta saat kaiken haluamasi. Itse aikanaan tilasin meidän lasten ylioppilasjuhliin kaiken. Sain  kolme  tarjoiluehdotusta joista sitten valitsin  parhaan, niistä voi jättää pois tai vaihtaa jotain muuta. Omat pyöreetkin juhlat tilasin ravintolasta suoraan tarjoilun. Paljon se kyllä maksaa mutta ei tarvi siivota ennen eikä jälkeen, senkun menee paikalle. Suosittelen, ja kun on ykistyistilaisuus, saa juhlia ihan rauhassa. Vierasmäärä sanelee  hinnan. Suosittelen.

Vierailija
104/113 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kuoharit.

Kolmea erilaista salaattia, lihapullia, pieniä suolaisia piirakoita, juustoja, parmankinkkua.  Juomana viiniä, vichyä, mehua.

Kahvin/teen kanssa tiramisua, juustokakkuja ja karkkipuffetti.

Vierailija
105/113 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin elvyttää vanhan perinteen eli valmiit voileivät. Mummuni järjesti pitoja ja niissä oli aina tuollaisia 70-luvulla. Silliä ja keitettyä kananmunaa. Toinen vaihtoehto kinkkua ja tomaattia. Täytekakku ja lusikkaleivät. Ehkä joku hyvä keitto. Lihakeitto ja kasviskeitto. Nää oli mun lisäyksiä. Aikoinaan oli klimppisoppaa. 

Vierailija
106/113 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttijuhlat...jokainen tuo omat eväät.  Halpaa ja mukavaa. Tai metsään, viltti ja eväät mukaan, siellä voi tehdä suunnistus kilpailun, tai puutippaa, tai etsi joku kasvi tai karaokea. Myös naamiaiset käy metsäjuhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/113 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole koska lapsemme ovat jo vuosia sitten valmistuneet ylioppilaiksi.

Vierailija
108/113 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakkuja (vege/liha tai kala,), erilaisia juustokakkuja ja tuulihattuja. Mascarponeja ja keksivalikoima. Kahvi, tee, mehu ja skumppa. 

KEKSIT EIVÄT KUULU JUHLAPÖYTÄÄN: VAIN ARKIKAHVILLE:
JUHLIIN KUULUU  HERRASVÄEN PIKKULEIVÄT- Kuten Pursotinpikkuleivät, Hannatädinpikkuleivät, kaneliässät jne jne  kymmeniä oikeita pikkuleipiä käsin tehtyjä. Saat tilattua konditoriostakin jos et voi tehdä itse- lukematon määrä upeita pikkuleipiä.  moni suosii lusikkaleipää unohtaen lukuisat muut.

pidetään juhla juhlana ja säästetään vaikka vieraillekin ne keksit arkikyläilyyn tai mökille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/113 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yo-juhlia eikä tule. Jos jollain sukulaisella on joskus ollut jotkut yo-juhlat, niin ei mulle vaan ole niihin mitään kutsua lähetetty. Kun ei ole itse käynyt lukiota ja saanut päähänsä valkolakkia ja eikä ole myöskään ollut ikinä järkkäämässä lapsensa yo-juhlia, niin ei sitä silloin mitään kutsuja paljon kenenkään muunkaan yo-juhliin tule. 

Ihmiset tekevät luokkajakoja sen mukaan, mitä kukin on, mitä kouluja on käyty ja missä ammateissa toimitaan, ollaanko eläkkeelle pääsyä odottelevia työttömiä vai suunnitellaanko rikkaaksi tekevää uraa. Ihmiset ovat niin omissa porukoissaan ja kuppikuntaistuneet, etteivät he kutsu mihinkään ketään, joka ei kuulu siihen meidän porukkaan.

Vaikka ollaan samaa sukua, niin silti saatetaan olla jotain ihan eri maata. Joku omena vaan on pudonnut aika helvetin kauas puusta. Itse ja velipojat ovat ryysyläisiä, mutta serkuistapa tulikin kuninkaallisia.

Vierailija
110/113 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakkuja (vege/liha tai kala,), erilaisia juustokakkuja ja tuulihattuja. Mascarponeja ja keksivalikoima. Kahvi, tee, mehu ja skumppa. 

KEKSIT EIVÄT KUULU JUHLAPÖYTÄÄN: VAIN ARKIKAHVILLE:
JUHLIIN KUULUU  HERRASVÄEN PIKKULEIVÄT- Kuten Pursotinpikkuleivät, Hannatädinpikkuleivät, kaneliässät jne jne  kymmeniä oikeita pikkuleipiä käsin tehtyjä. Saat tilattua konditoriostakin jos et voi tehdä itse- lukematon määrä upeita pikkuleipiä.  moni suosii lusikkaleipää unohtaen lukuisat muut.

pidetään juhla juhlana ja säästetään vaikka vieraillekin ne keksit arkikyläilyyn tai mökille.

Kyllä juhlatarjoiluihin pitää panostaa silleen, että kuitin loppusumman muistaa lopun elämänsä. Siellä tulee kaiken olla vähintään yhtä hienosti kuin linnanjuhlissa. Eihän ne muuten olisi mitkään juhlat olleetkaan, vaan joku arkinen yks hailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/113 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti on täynnä vinkkejä, googlaa.

Tämä on keskustelupalsta.

 

Itse olen tilannut makeat kakut, eli perinteinen kinuskikakku, britakakku ja juustokakku.

 

Ajattelin tehdä ihan voileipiä, ne on ylioppilaan herkkua. Pieniä kolmioleipiä, rieskarullia ja graavilohileipiä, lisäksi piirakat munavoilla. Kahdenlaista salaattia. Leivät vie älyttömästi kylmäsäilytystilaa, mutta niistä saa minusta nätin tarjoilun. 

 

Sitten jotain pikkuleipää, macaronseja ja karamellia..

 

Teetä, kahvia, mehua, vichyä, viiniä.

 

Kotona juhlitaan, noin 40 vierasta.

No mä olen myös miettinyt että voisi olla jotain kala- tai katkaraputäytteisiä leipiä tai rullia ja karjalanpiirakoita toki myös. Ellei sitten lohitäytteinen voileipäkakku. 

Nykyään on rosi paljon ihmisiä jotka ei välitä kalasta tai katkaravuista plus niistä em.saa helposti vatsataudin. 

Vierailija
112/113 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären simpsakoille luokkakavereille tarjoan yllättävän terästettyä boolia tervetuliaismaljan päälle useamman kupillisen ja odotan, että alkavat horjahdella, niin voin sitten napata kiinni ja tukea ja pääsen vähän viimeinkin kosketuksiin vuosien kiusaamisen jälkeen, nyt kun eivät enää ole kiellettyjä hedelmiäkään

Laitoin eteenpäin Sanomalle tämän, poliisivinkkaus, aiot syyllistyä rikokseen. Tiedäthän että täältä on poliisi napannut ihmisiä mm kunnianloukkausasioissa ja vakavammissa rikosasioissa. Ei täällä kukaan ole anonyymi oikeasti, jos luulit niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/113 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ja pizzaa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi