Mitä aiotte tarjota yo-juhlissa keväällä 2026?
Kommentit (113)
Meillä on suunnittelu alkutekijöissään, kiva lukea vinkkejä. Ehkä tulee pari itse tehtyä täytekakkua, lisäksi pari isovanhemman tekemää kahvikakkua. Voisin tilata pari voileipäkakkua. Lisäksi pari pellillistä kasvispiirakkaa ja ehkä karjalanpiirakoita. Ei mitään fancya siis, ihan tämmöistä tavallista tarjoilua, en usko että vieraat muuta odottavatkaan.
Meillä on vielä yo-juhliin aikaa ja ovat todennäköisesti syksyllä. Ajattelin lähempänä kysellä toiveita nuorelta. Itse tehdään varmaan voileipiä ja jos jaksan niin leivon jotain makeaa, vaikka kuppikakkuja tai muffineja. Lisäksi karkkia ja suklaata sekä kahvia, teetä ja mehua. Meillä on eri ikäisiä vieraita ja saattavat käydä myös eri päivinä. Mitään täytekakkuja tai voileipäkakkuja en TODELLAKAAN ala leipomaan tai tilaamaan, ne on nättejä vain niille parille ekalle vieraalle, haluan että kaikki saa tulla siistiin ja raikkaaseen pöytään. Helpompi myös syödä kun ei tarvitse lusikkaa tai haarukkaa. Kattaukseen kuuluu myös kauniit servetit, serpentiini ja ilmapallot :)
Ei tarjoilla muutaku kahvia. Syökööt vieraat kotona masunsa täyteen ennenku saapuvat meille.
Meillä oli katkarapu-nuudelisalaattia, sokerisuolattua kirjolohta ja tillikreemiä, naudan paahtopaistia ja kesäkaalisalaattia, paahdettua kananpoikaa ja kesävihanneksia, peruna-latava-artisokka-parsasalaattia, marinoituja mansikkaa, mozzarellaa ja kirsikkatomaatteja, paahdettuja porkkanoita, pinjansiemeniä ja fetaa, vihersalaattia ja sitrusvinegrettiä, foccacciaa ja saaristolaisleipää.
Jälkkärinä mangomousse-passionkakkua, kahvia ja konjakkia.
Alkumaljana prosecco, ruuan kanssa puna- ja valkoviiniä, omenamehua ja vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarjoilla muutaku kahvia. Syökööt vieraat kotona masunsa täyteen ennenku saapuvat meille.
Sydämellisesti tervetuloa meille viettämään ylioppilasjuhlia!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä yo-juhliin aikaa ja ovat todennäköisesti syksyllä. Ajattelin lähempänä kysellä toiveita nuorelta. Itse tehdään varmaan voileipiä ja jos jaksan niin leivon jotain makeaa, vaikka kuppikakkuja tai muffineja. Lisäksi karkkia ja suklaata sekä kahvia, teetä ja mehua. Meillä on eri ikäisiä vieraita ja saattavat käydä myös eri päivinä. Mitään täytekakkuja tai voileipäkakkuja en TODELLAKAAN ala leipomaan tai tilaamaan, ne on nättejä vain niille parille ekalle vieraalle, haluan että kaikki saa tulla siistiin ja raikkaaseen pöytään. Helpompi myös syödä kun ei tarvitse lusikkaa tai haarukkaa. Kattaukseen kuuluu myös kauniit servetit, serpentiini ja ilmapallot :)
Ihana toi "raikkaaseen pöytään". Heh.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli katkarapu-nuudelisalaattia, sokerisuolattua kirjolohta ja tillikreemiä, naudan paahtopaistia ja kesäkaalisalaattia, paahdettua kananpoikaa ja kesävihanneksia, peruna-latava-artisokka-parsasalaattia, marinoituja mansikkaa, mozzarellaa ja kirsikkatomaatteja, paahdettuja porkkanoita, pinjansiemeniä ja fetaa, vihersalaattia ja sitrusvinegrettiä, foccacciaa ja saaristolaisleipää.
Jälkkärinä mangomousse-passionkakkua, kahvia ja konjakkia.
Alkumaljana prosecco, ruuan kanssa puna- ja valkoviiniä, omenamehua ja vettä.
Kuulostaa ihanalta! Mielellään tulisin vieraaksi noihin juhliin mutta toisaalta arvostan myös ihan tavallisia kakku- ja voileipätarjoiluja. Jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä yo-juhliin aikaa ja ovat todennäköisesti syksyllä. Ajattelin lähempänä kysellä toiveita nuorelta. Itse tehdään varmaan voileipiä ja jos jaksan niin leivon jotain makeaa, vaikka kuppikakkuja tai muffineja. Lisäksi karkkia ja suklaata sekä kahvia, teetä ja mehua. Meillä on eri ikäisiä vieraita ja saattavat käydä myös eri päivinä. Mitään täytekakkuja tai voileipäkakkuja en TODELLAKAAN ala leipomaan tai tilaamaan, ne on nättejä vain niille parille ekalle vieraalle, haluan että kaikki saa tulla siistiin ja raikkaaseen pöytään. Helpompi myös syödä kun ei tarvitse lusikkaa tai haarukkaa. Kattaukseen kuuluu myös kauniit servetit, serpentiini ja ilmapallot :)
Ihana toi "raikkaaseen pöytään". Heh.
Emme nuoren kanssa pidä voileipäkakuista tai täytekakuista, poikkeus vastaleivottu mansikkakakku kesällä. Muuten on jäätävä määrä kreemejä ja muita rasvaisia täytteitä, jää tunkkainen olo suuhun. Myöskään mikään pitopöytä tai vastaava ei mielestäni ole nykyaikaa. Joten en muuta sanaa keksinyt kuin tuo "raikas".
Olen silloin tällöin käynyt lueskelemassa näitä juttuja. Aina hölmömmiksi taitavat mennä; kenellekään ei anneta tunnustusta vaan suurinta osaa vähätellään raskaastikin, jopa nolataan.
Tällaisesta ei ole iloa kenellekään, saati apua Miksi?
Mitä teillä on alkoholittomana skoolattavana? Nykynuoret ei oikein halua alkoholia edes onnittelumaljan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä on alkoholittomana skoolattavana? Nykynuoret ei oikein halua alkoholia edes onnittelumaljan vertaa.
Ehdottaisin perinteistä Pommacia tai keväällä vaikka simaa (jos tosi tarkkaa niin löytyy täysin 0 %). Muista jäähdyttää kunnolla!
Eri lehtien toimittajat kyselevät tällä palstalla koko ajan kaikenlaista. Saavat helpolla artikkeleita ja itse ei tarvitse tehdä muuta kuin laittaa:” LISÄÄ IDEOITA”
Sitten valkkaa meidän parhaat ideat, homma hanskassa.
Avaa uuden kyselyn……hahhaa
Krilliruokaa
Maksamakkarakeittoa
7semää leikkelettä = hyvä enne nuorelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä on alkoholittomana skoolattavana? Nykynuoret ei oikein halua alkoholia edes onnittelumaljan vertaa.
Ehdottaisin perinteistä Pommacia tai keväällä vaikka simaa (jos tosi tarkkaa niin löytyy täysin 0 %). Muista jäähdyttää kunnolla!
Kannattaa tehdä sima kotona, ei kannata tarjota kaupan holisimaa, jos lapsia ja nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä yo-juhliin aikaa ja ovat todennäköisesti syksyllä. Ajattelin lähempänä kysellä toiveita nuorelta. Itse tehdään varmaan voileipiä ja jos jaksan niin leivon jotain makeaa, vaikka kuppikakkuja tai muffineja. Lisäksi karkkia ja suklaata sekä kahvia, teetä ja mehua. Meillä on eri ikäisiä vieraita ja saattavat käydä myös eri päivinä. Mitään täytekakkuja tai voileipäkakkuja en TODELLAKAAN ala leipomaan tai tilaamaan, ne on nättejä vain niille parille ekalle vieraalle, haluan että kaikki saa tulla siistiin ja raikkaaseen pöytään. Helpompi myös syödä kun ei tarvitse lusikkaa tai haarukkaa. Kattaukseen kuuluu myös kauniit servetit, serpentiini ja ilmapallot :)
Ihana toi "raikkaaseen pöytään". Heh.
Emme nuoren kanssa pidä voileipäkakuista tai täytekakuista, poikkeus vastaleivottu mansikkakakku kesällä. Muuten on jäätävä määrä kreemejä ja muita rasvaisia täytteitä, jää tunkkainen olo suuhun. Myöskään mikään pitopöytä tai vastaava ei mielestäni ole nykyaikaa. Joten en muuta sanaa keksinyt kuin tuo "raikas".
No miksipä laittaa mokomia rasvaisenmakeita mousseja ja kreemejä täytteeksi, hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä yo-juhliin aikaa ja ovat todennäköisesti syksyllä. Ajattelin lähempänä kysellä toiveita nuorelta. Itse tehdään varmaan voileipiä ja jos jaksan niin leivon jotain makeaa, vaikka kuppikakkuja tai muffineja. Lisäksi karkkia ja suklaata sekä kahvia, teetä ja mehua. Meillä on eri ikäisiä vieraita ja saattavat käydä myös eri päivinä. Mitään täytekakkuja tai voileipäkakkuja en TODELLAKAAN ala leipomaan tai tilaamaan, ne on nättejä vain niille parille ekalle vieraalle, haluan että kaikki saa tulla siistiin ja raikkaaseen pöytään. Helpompi myös syödä kun ei tarvitse lusikkaa tai haarukkaa. Kattaukseen kuuluu myös kauniit servetit, serpentiini ja ilmapallot :)
Ikuinen vappu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakkuja (vege/liha tai kala,), erilaisia juustokakkuja ja tuulihattuja. Mascarponeja ja keksivalikoima. Kahvi, tee, mehu ja skumppa.
Mitä ovat mascarponet? Macaronsit ovat pieniä suulapalaleivonnaisia mutta mascarpone on juustoa.
Eiks toi suula ole Suomessa aika harvinainen lintu?
Kannattaa myös tarkistaa, onko rauhoitettu.
Tai vuodessa 2014, jolloin ketju olisi todennäköisesti ollut alusta loppuun asiallinen.