Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tästä?

Vierailija
01.11.2011 |

Perhepäivähoidossa yhteensä 5 lasta ja kaikki mennyt hyvin. Sitten kahden lapsen hoitotarve päättyy ja tilalle tulee vain 1 lapsi. Tämän uuden lapsen ja erään toisen lapsen kemia (molemmat 1 vuotiaita, ikäero 4kk) toimii alkuun, mutta sitten tulee ongelmia, sillä lapset ovat hyvin erilaisia luonteeltaan: toinen tykkää olla hyvin lähellä ja kosketella mitään pahaa tarkoittamatta ja toinen taas ei tykkää siitä, että häneen tullaan aivan kiinni ja kosketellaan. Tästä aiheutuu se, että lapsi, joka ei tykkää koskettelusta, huitaisee toista lasta naamaan ajaakseen hänet kauemmas ja usein tulee raapaisun jälki. Lapsi, joka ei pidä koskettelusta, leikkii toisten lasten kanssa sekä yksin mielellään, ja lapsi, joka pitää koskettelusta, mielellään seuraa tätä toista yksi vuotiasta ja menee nimenomaan lähellä häntä. Siten siis konflikteja on usein. Toki toista kielletään raapaisemasta ja toista kehotetaan pysymään hieman erillään, mutta tuon ikäisten on vaikea ymmärtää/eritoten muistaa asiaa pidempään.



Nyt hoitopaikassa on jokapäiväinen keskustelu siitä, miten on mennyt ja kuka tehnyt mitä ja tätä on jatkunut kaksi kuukautta. Olen itse toisen lapsen äiti ja aika väsynyt tilanteeseen, mutta en oikein tiedä, kuinka suhtautua. Mitä olet mieltä asiasta?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla