Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen nuoren miehen kannanotto pariutumisen kannattavuudesta

Vierailija
27.12.2025 |

Me emme ole ainoita 23-27 -vuotiaita miehiä jotka ajattelevat ja kokevat samanikäisten naisten kanssa parisuhteen muodostamisen kannattamattomaksi johtuen jyrkistä elämänarvoeroista. Meistä kaikki ovat seurustelleet ja kokemusta on, eli kyse ei ole yksilökohtaisesta ongelmasta. Siksi tiedämmekin mistä puhumme. Tämä ei ole myöskään perusprovo, vaan suhtaudumme kunnioittavasti kaikkiin ihmisiin.

 

Olisi tehokkaampaa viestintää keksiä ilmiölle pinnallisuus jonkin parempi nykynaisia kuvaava sana, joka ulottaisi sen koskemaan myös pinnan alla olevia ilmiöitä ja asioita. Olisi myös vähemmän kliseisempää jättää mainitsematta somen voima sen kaikessa kattavuudessaan. Emme siis keksi hyökkääviä termejä tai väitä ongelman johtuvan jostain yhdestä asiasta.

 

Meidän mielestä ongelma on se, että ikäisemme naiset eivät ole kasvaneet sellaisessa arvomaailman ja moraalikäsityksen ohjauksessa, jossa heille olisi muodostunut edes hitusen perinteistä arvopohjaa kunnioittavaa elämänkatsomusta. Elämänhallinta, toiveet, tavoitteet ja ymmärrys elämän rakentamisesta ovat yhtä hakoteillä kuin seiskaluokkalaisilla keskimäärin. Teini-ikä on tavallaan tuplaantunut. 

 

Olemme myös sitä mieltä, että yhä useampi samanikäinen mies on samanlaisen muutoksen nähnyt naisissa ja jopa lopettaneet puolison etsimisen. 

 

Me nuoret miehet emme yleisesti halua löytää täydellisyyttä tavoittelevia ja tässä hetkessä olemattomia naisia, jotka alkavat ulkonäöltään ja puheiltaan näyttää tuotteilta. Me emme myöskään halua edustaa. Emme halua olla edustusmiehiä, emmekä halua naisten olevan edustusnaisia. Me elämme itsellemme.

 

Haluamme myös vielä sanoa, että teidän nuorten naisten somemaailma-aika elämästänne on meidän nuorten miesten aika elämästä, jossa haaveilemme perheestä, yhdessäolosta ja normaalista elämästä.

Kommentit (681)

Vierailija
661/681 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos parisuhde on naiselle tarpeeton, miksi hän olisi parisuhteessa? "

 

En minä ole mieheni kanssa siksi että tarvitsisin sinällään parisuhteen. Olen siksi että juuri hän sattui tuomaan minulle sellaisia henkisiä ja fyysisiä asioita jotka parantavat elämääni huomattavasti. Ei parisuhde yleisesti niin tee mutta juuri tämä tietty ihminen tuo.

Monien nuorten miesten väärinymmärrys on siinä että jos naiset eivät enää nykyään tarvitse sitä parisuhdetta mihinkään, he saattavat silti innostua kun on juuri se oikea ihminen tarjolla.

Vierailija
662/681 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet on aivan turhia. Monet naiset ovat rahan takia miehen kanssa koska eivät muuten pärjää yksin. Monet ei uskalla erota koska mies on suorastaan hullu ja naiset pelkää että mies tappaa naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/681 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kannalta taas se, että seksiä saa vapaasti, ei kannusta parisuhteeseen eikä perheen elättämiseen. Perhe ei ole normitavoite kuten ennen. Eikö tämä ole ihanteellinen tilanne  molemmille sukupuolille. 

Vierailija
664/681 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kannalta taas se, että seksiä saa vapaasti, ei kannusta parisuhteeseen eikä perheen elättämiseen. Perhe ei ole normitavoite kuten ennen. Eikö tämä ole ihanteellinen tilanne  molemmille sukupuolille. 

Paitsi että tässä aloituksessahan puhuttiin kauniisti siitä, kuinka nämä kunnian miehet nimenomaan haluavat perheen ja lapsia. Oliko se valhetta vain?

Vierailija
665/681 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen miehille että kiertävät sinkkuäidit kaukaa, on muuten elämäsi paskin päätös ryhtyä seurustelemaan sinkkuäidin kanssa.

Vierailija
666/681 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat perinteisellä arvopohjalla? Käsite kun on kuitenkin aika moninainen. Toiselle se tarkoittaa esim. sitä, ettei tuleva kumppani ole myynyt itseään Onlyfansissa tai sokerideittaillut, vaan opiskellut, hankkinut ammatin ja käy tavallisissa töissä ja sitä rataa. Toiselle se tarkoittaa jotain sellaista isovanhempien aikakautta, jossa mies tekee pitkää päivää ja ansaitsee, ja vaimon haave on olla kotona lasten kanssa pullaa leipomassa.  

 

Perinteinen tarkoittaa sitä että nainen on nainen ja mies on mies. mies tekee työt ja nainen on onnellinen.

En tiedä minkä maalaiset nuoret miehet tälle vauvalle kirjoittelee, mutta kuvaamasi kotirouvamalli ei ole Suomessa koskaan ollut mitenkään erityisen yleinen. Esimerkiksi maaseudulla töitä on riittänyt ihan kaikille, ei ole vaimolle ollut mahdollista olla pelkästään onnellinen. Toisekseen kiinnostaa kovasti kuulla, minkä alan miehiä nämä aloittajamiehet ovat. Melko hyvä palkka pitää olla, että voi maksaa vaimolleen palkkaa eläke- ym. sivukuluineen, koska eihän nyt kukaan ilmaiseksi kotipalvelijana halua toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
667/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat perinteisellä arvopohjalla? Käsite kun on kuitenkin aika moninainen. Toiselle se tarkoittaa esim. sitä, ettei tuleva kumppani ole myynyt itseään Onlyfansissa tai sokerideittaillut, vaan opiskellut, hankkinut ammatin ja käy tavallisissa töissä ja sitä rataa. Toiselle se tarkoittaa jotain sellaista isovanhempien aikakautta, jossa mies tekee pitkää päivää ja ansaitsee, ja vaimon haave on olla kotona lasten kanssa pullaa leipomassa.  

 

Perinteinen tarkoittaa sitä että nainen on nainen ja mies on mies. mies tekee työt ja nainen on onnellinen.

En tiedä minkä maalaiset nuoret miehet tälle vauvalle kirjoittelee, mutta kuvaamasi kotirouvamalli ei ole Suomessa koskaan ollut mitenkään erityisen yleinen. Esimerkiksi maaseudulla töitä on riittänyt ihan kaikille, ei ole vaimolle ollut mahdollista olla pelkästään onnellinen. Toisekseen kiinnostaa kovasti kuulla, minkä alan miehiä nämä aloittajamiehet ovat. Melko hyvä palkka pitää olla, että voi maksaa vaimolleen palkkaa eläke- ym. sivukuluineen, koska eihän nyt kukaan ilmaiseksi kotipalvelijana halua toimia.

Kummallista kun naiset niputtaa vanhan ajan kotityöt työksi mutta sitten taas ei nykyiset kotityöt kelpaa työnä?

Vierailija
668/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meidän mielestä ongelma on se, että ikäisemme naiset eivät ole kasvaneet sellaisessa arvomaailman ja moraalikäsityksen ohjauksessa, jossa heille olisi muodostunut edes hitusen perinteistä arvopohjaa kunnioittavaa elämänkatsomusta."

 

Ihmekös tuo. Ns. "perinteinen arvopohja" on yleisesti ottaen paljon parempi diili miehelle kuin naiselle. Siksihän nuoret miehet sitä niin haikailevat takaisin,

Nykyinen arvopohja taas ei ole kenenkään etu. Ihmisiä ei enää synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
669/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisat ap:t: paetkaa Aasiaan etsimään konservatiivisia vaimoja ja jääkää sinne.

siksi korkeakouluttaudutaan ja hankitaan mittava omaisuus jotta sinne päästään.

Vierailija
670/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat perinteisellä arvopohjalla? Käsite kun on kuitenkin aika moninainen. Toiselle se tarkoittaa esim. sitä, ettei tuleva kumppani ole myynyt itseään Onlyfansissa tai sokerideittaillut, vaan opiskellut, hankkinut ammatin ja käy tavallisissa töissä ja sitä rataa. Toiselle se tarkoittaa jotain sellaista isovanhempien aikakautta, jossa mies tekee pitkää päivää ja ansaitsee, ja vaimon haave on olla kotona lasten kanssa pullaa leipomassa.  

 

Perinteinen tarkoittaa sitä että nainen on nainen ja mies on mies. mies tekee työt ja nainen on onnellinen.

En tiedä minkä maalaiset nuoret miehet tälle vauvalle kirjoittelee, mutta kuvaamasi kotirouvamalli ei ole Suomessa koskaan ollut mitenkään erityisen yleinen. Esimerkiksi maaseudulla töitä on riittänyt ihan kaikille, ei ole vaimolle ollut mahdollista olla pelkästään onnellinen. Toisekseen kiinnostaa kovasti kuulla, minkä alan miehiä nämä aloittajamiehet ovat. Melko hyvä palkka pitää olla, että voi maksaa vaimolleen palkkaa eläke- ym. sivukuluineen, koska eihän nyt kukaan ilmaiseksi kotipalvelijana halua toimia.

Eläkevajakki ilmoittautui.

Onko mitään typerämpää tulevan ex-vaimon kannalta, kuin lukita avioliitossa karttunut varallisuus näennäiseen eläkkeeseen vuosikymmenien päähän ja haaskata päälle rahaa palkan sivukuluihin.

Jos tuon verran on pätäkkää hassata turhuuksiin, niin 5-10v sen sijoittamalla on perheellä niin paljon sijoitusvarallisuutta, ettei kummankaan tarvitse tehdä enää ikinä töitä. Mistä näitä ídìootteja sikiää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
671/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä maalaiset nuoret miehet tälle vauvalle kirjoittelee, mutta kuvaamasi kotirouvamalli ei ole Suomessa koskaan ollut mitenkään erityisen yleinen. Esimerkiksi maaseudulla töitä on riittänyt ihan kaikille, ei ole vaimolle ollut mahdollista olla pelkästään onnellinen. Toisekseen kiinnostaa kovasti kuulla, minkä alan miehiä nämä aloittajamiehet ovat. Melko hyvä palkka pitää olla, että voi maksaa vaimolleen palkkaa eläke- ym. sivukuluineen, koska eihän nyt kukaan ilmaiseksi kotipalvelijana halua toimia.

 

Jos ei ole varaa elättää vaimoa niin että nainen voi keskittyä lapsenhoitoon niin sitten mies ei hanki vaimoa vaan keskittyy omaisuuden keräämiseen ja säästämiseen. Hyvin yksinkertaista. Aina voi myös kouluttautua paremmin palkattuun ammattiin. Se että mies on köyhä resupekka ei oikeuta lasten ja äitiyden laiminlyöntiä

Vierailija
672/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy monia eläimiä, jotka kasvattavat lapset yksin. Miksei ihmisissäkin saisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
673/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat perinteisellä arvopohjalla? Käsite kun on kuitenkin aika moninainen. Toiselle se tarkoittaa esim. sitä, ettei tuleva kumppani ole myynyt itseään Onlyfansissa tai sokerideittaillut, vaan opiskellut, hankkinut ammatin ja käy tavallisissa töissä ja sitä rataa. Toiselle se tarkoittaa jotain sellaista isovanhempien aikakautta, jossa mies tekee pitkää päivää ja ansaitsee, ja vaimon haave on olla kotona lasten kanssa pullaa leipomassa.  

 

Perinteinen tarkoittaa sitä että nainen on nainen ja mies on mies. mies tekee työt ja nainen on onnellinen.

En tiedä minkä maalaiset nuoret miehet tälle vauvalle kirjoittelee, mutta kuvaamasi kotirouvamalli ei ole Suomessa koskaan ollut mitenkään erityisen yleinen. Esimerkiksi maaseudulla töitä on riittänyt ihan kaikille, ei ole vaimolle ollut mahdollista olla pelkästään onnellinen. Toisekseen kiinnostaa kovasti kuulla, minkä alan miehiä nämä aloittajamiehet ovat. Melko hyvä palkka pitää olla, että voi maksaa vaimolleen palkkaa eläke- ym. sivukuluineen, koska eihän nyt kukaan ilmaiseksi kotipalvelijana halua toimia.

Kummallista kun naiset niputtaa vanhan ajan kotityöt työksi mutta sitten taas ei nykyiset kotityöt kelpaa työnä?

Vanhan ajan "kotityöt" on olleet tyyliin maanviljelyä, karjankasvatusta ja tekstiilien alkutuontatoa (naiset tekivät tämän pellavapellon viljelystä ja lampaiden hoidosta alkaen), siis asioita, jotka nykyään ammattilaiset tekevät pääduunikseen.

Vierailija
674/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos parisuhde on naiselle tarpeeton, miksi hän olisi parisuhteessa? "

 

En minä ole mieheni kanssa siksi että tarvitsisin sinällään parisuhteen. Olen siksi että juuri hän sattui tuomaan minulle sellaisia henkisiä ja fyysisiä asioita jotka parantavat elämääni huomattavasti. Ei parisuhde yleisesti niin tee mutta juuri tämä tietty ihminen tuo.

Monien nuorten miesten väärinymmärrys on siinä että jos naiset eivät enää nykyään tarvitse sitä parisuhdetta mihinkään, he saattavat silti innostua kun on juuri se oikea ihminen tarjolla.

Toisin sanoen rakastuminen ei ole kadonnut mihinkään, mutta mitään muutenvain- tai pakkopullasuhteita ei kukaan enää tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
675/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän mielestä ongelma on se, että ikäisemme naiset eivät ole kasvaneet sellaisessa arvomaailman ja moraalikäsityksen ohjauksessa, jossa heille olisi muodostunut edes hitusen perinteistä arvopohjaa kunnioittavaa elämänkatsomusta."

 

Ihmekös tuo. Ns. "perinteinen arvopohja" on yleisesti ottaen paljon parempi diili miehelle kuin naiselle. Siksihän nuoret miehet sitä niin haikailevat takaisin,

Nykyinen arvopohja taas ei ole kenenkään etu. Ihmisiä ei enää synny.

Ihmisiä syntyy koko ajan valtava määrä.

Aina yhtä ihmeellistä nähdä, miten somen ja median puheesta syntyy joku rinnakkaistodellisuus, jota aletaan toistella ja johon aletaan uskoa. Kun puhutaan syntyvyyden alenemisesta ja vauvakadosta, niin se tarkoittaa sitä, että tulevaisuudessa väestö tulee olemaan hieman pienempi, koska ihmiset saavat nykyään hieman vähemmän lapsia. Ei sitä, että lapsia ei mukamas enää syntyisi. Niitä syntyy jatkuvasti paljon.

Vierailija
676/681 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 'pojat' laittakaa viestiä aikuiselle perinteiselle naiselle. Osaan arvostaa teitä! 

N. 40

Vierailija
677/681 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän mielestä ongelma on se, että ikäisemme naiset eivät ole kasvaneet sellaisessa arvomaailman ja moraalikäsityksen ohjauksessa, jossa heille olisi muodostunut edes hitusen perinteistä arvopohjaa kunnioittavaa elämänkatsomusta."

 

Ihmekös tuo. Ns. "perinteinen arvopohja" on yleisesti ottaen paljon parempi diili miehelle kuin naiselle. Siksihän nuoret miehet sitä niin haikailevat takaisin,

Nykyinen arvopohja taas ei ole kenenkään etu. Ihmisiä ei enää synny.

Ihmisiä syntyy koko ajan valtava määrä.

Aina yhtä ihmeellistä nähdä, miten somen ja median puheesta syntyy joku rinnakkaistodellisuus, jota aletaan toistella ja johon aletaan uskoa. Kun puhutaan syntyvyyden alenemisesta ja vauvakadosta, niin se tarkoittaa sitä, että tulevaisuudessa väestö tulee olemaan hieman pienempi, koska ihmiset saavat nykyään hieman vähemmän lapsia. Ei sitä, että lapsia ei mukamas enää syntyisi. Niitä syntyy jatkuvasti paljon.

Koska väestö tulee olemaan hieman pienempi se tarkoittaa yhteiskunnan romahdusta koska emme pysty vastaamaan kaikkeen mitä tarvitaan. Monet alat kaatuu kuten lastenlääkärit, opettajat jne. samaan aikaa huutava pula vanhustenhoitajista. Kauppakeskuksia suljetaan kannattomina. Valtavat määrät hylättyjä rakennuksia. Talous romahtaa ja lopulta ainoa ratkaisu saada syntyvyys ylös on sota. Silloin arvot tulee uudelleen ihmisille kun rautaa tulee niskaan.

Vierailija
678/681 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy monia eläimiä, jotka kasvattavat lapset yksin. Miksei ihmisissäkin saisi olla.

Jotkut eläimet syö jälkeläisiään. Me emme ole eläimiä.

Vierailija
679/681 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kannalta taas se, että seksiä saa vapaasti, ei kannusta parisuhteeseen eikä perheen elättämiseen. Perhe ei ole normitavoite kuten ennen. Eikö tämä ole ihanteellinen tilanne  molemmille sukupuolille. 

Entä mitä suosittelet miehelle joka haluaa rakastaa vaimoa ja lapsia ja pitää huolta perheestä?

Vierailija
680/681 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet on aivan turhia. Monet naiset ovat rahan takia miehen kanssa koska eivät muuten pärjää yksin. Monet ei uskalla erota koska mies on suorastaan hullu ja naiset pelkää että mies tappaa naisen.

Tän takia naiset on juuri yksin he haluaa rahaa ei rakkautta. Onneksi vielä muissa maissa on naisia ja rakkautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi