Kolmen nuoren miehen kannanotto pariutumisen kannattavuudesta
Me emme ole ainoita 23-27 -vuotiaita miehiä jotka ajattelevat ja kokevat samanikäisten naisten kanssa parisuhteen muodostamisen kannattamattomaksi johtuen jyrkistä elämänarvoeroista. Meistä kaikki ovat seurustelleet ja kokemusta on, eli kyse ei ole yksilökohtaisesta ongelmasta. Siksi tiedämmekin mistä puhumme. Tämä ei ole myöskään perusprovo, vaan suhtaudumme kunnioittavasti kaikkiin ihmisiin.
Olisi tehokkaampaa viestintää keksiä ilmiölle pinnallisuus jonkin parempi nykynaisia kuvaava sana, joka ulottaisi sen koskemaan myös pinnan alla olevia ilmiöitä ja asioita. Olisi myös vähemmän kliseisempää jättää mainitsematta somen voima sen kaikessa kattavuudessaan. Emme siis keksi hyökkääviä termejä tai väitä ongelman johtuvan jostain yhdestä asiasta.
Meidän mielestä ongelma on se, että ikäisemme naiset eivät ole kasvaneet sellaisessa arvomaailman ja moraalikäsityksen ohjauksessa, jossa heille olisi muodostunut edes hitusen perinteistä arvopohjaa kunnioittavaa elämänkatsomusta. Elämänhallinta, toiveet, tavoitteet ja ymmärrys elämän rakentamisesta ovat yhtä hakoteillä kuin seiskaluokkalaisilla keskimäärin. Teini-ikä on tavallaan tuplaantunut.
Olemme myös sitä mieltä, että yhä useampi samanikäinen mies on samanlaisen muutoksen nähnyt naisissa ja jopa lopettaneet puolison etsimisen.
Me nuoret miehet emme yleisesti halua löytää täydellisyyttä tavoittelevia ja tässä hetkessä olemattomia naisia, jotka alkavat ulkonäöltään ja puheiltaan näyttää tuotteilta. Me emme myöskään halua edustaa. Emme halua olla edustusmiehiä, emmekä halua naisten olevan edustusnaisia. Me elämme itsellemme.
Haluamme myös vielä sanoa, että teidän nuorten naisten somemaailma-aika elämästänne on meidän nuorten miesten aika elämästä, jossa haaveilemme perheestä, yhdessäolosta ja normaalista elämästä.
Pitkä ketju. Mutta mites menee? Noin puolivuotta manifestinne jälkeen?
Olen mies. Tosin teitä jo 20v vanhempi mies, joten kokemukseni nuorista nykynaisista kulminoituu lähinnä sukulaisiin ja työelämään. Tällä otannalla olen hieman hämmästynyt millaisena he näyttäytyvät teille.
".... täydellisyyttä tavoittelevia ja tässä hetkessä olemattomia naisia, jotka alkavat ulkonäöltään ja puheiltaan näyttää tuotteilta. Me emme myöskään halua edustaa. Emme halua olla edustusmiehiä, emmekä halua naisten olevan edustusnaisia. Me elämme itsellemme."
Tota. En nää esim. tiimissäni olevia ikäryhmän naisia tuotteina. Tai että olisivat tuotteistanut itsensä. Sama koskee sukulaisianikin. Toki Some-elämä on erilaista nykyään. Mutta ei ne siellä somessa elä tai pyri tuotteiksi. Muutama hassu tekee tuosta itselleen työn. Mutta suurin osa ei tee.
Jotenkin jää kirjoituksesta tunne, että Happamia sano kettu ja jne. Tuosta tunteesta todennäköisesti pääsee eroon tosiaan keskittymällä ja elämällä itselleen. Ja siinä samalla miettimällä millainen kumppani siihen rinnalle oikeasti halutaan / oikeasti sopisi? Eli omia arvojaan. Ja rajaamalla se "haku" niihin jotka sellaisia tyyppejä ovat.
Nyt takerrutaan ehkä liikaa ensivaikutelman / ulkonäköperusteisen seulan valikoimaan. Ja tehdään loput päätelmät omassa päässään. Ja no... Nuorella miehellä se ei ole kovin tarkka se seula, kun ns viisari värähtää hyvin monen naisen kohdalla. Se ei saisi olla kovin korkea kriteeri. Koska se ei oikein auta rajaamisessa edellä mainitusta syystä.
m45