Emmaljungan kuomun "koukut" - mitä hittoa?
Nyt pakko kysyä teiltä, kun ei aukea. Meillä siis Emmaljungan kuomurattaat, jonka kuomun alareunassa on kuminauha. Kuminauhan päissä on muoviset koukut, jotka on ilmeisesti tarkoitus kiinnittää jotenkin rattaisiin. Mistä johtuu, että päivästä toiseen noi helevetin koukut roikkuvat ilmassa? Siis ihan sama mihin ne koitan kiinnittää tai miten päin, niin seuraavalla ulkoileissulla tuuli vain heiluttelee ilmassa roikkuvia koukkuja. Onko kuminauha löysä? Onko koukuille joku jemmakiinnityspaikka, jota en tajua? Vai irtoavatko ne vain aina, jos kuomuun koskee?
Niin ja miksi noiden vaunujen sadesuoja on megaiso?
Entajuu.
Kommentit (11)
eli ne ihan perinteiset kuomurattaat metallikorilla, kantokassin sai laitettua kyytiin, kun laski selkänojan alas. Jaa vetoketjullinen tasku? En kyllä sellaista ole huomannut, mutta pitää katsoa... ap
ne kuomun tuulipussin koukut ei pysy paikallaan, siis siinä vaakatasossa olevassa ohuessa tangossa, ja sadehuppt hulmuaa.
ne kuomun tuulipussin koukut ei pysy paikallaan, siis siinä vaakatasossa olevassa ohuessa tangossa, ja sadehuppt hulmuaa.
Kun ei minusta sitä kuomua (tuulipussia?) saa mitenkään käärittyä, en ole huomannut vetskaria, neppareita tms. kiinnitysmekanismeja. Ajattelin jo laittaa ne koukut jollain pussinsulkijalla tai nippusiteellä kiinni, hermot menee. Ja sitä sadehuppuakaan en tajua, kun pitäisi olla noihin rattaisiin tarkoitettu, pussissa on merkintä 1 (eli ei ole kaksosrattaiden huppu) ja tuulella tosiaan mahtuisi jääkarhukin sen hupun alle. :D ap
Mä luulen, että se on tyyppivika, tai lähinnä huonoa suunnittelua. Lähestulkoon kaikissa Emmaljungan rattaissa näyttää kuomun huppu roikkuvan rumasti. Kai ne koukut pitäisi pysyä siinä ohuessa metallitangossa kiinni, mutta meillä on ainakin alusta asti ollut kuminauha liian löysä ja koukut tippuu helposti irti. On pitänyt vaihtaa uusi kuminauha, mutta en tässä 5 vuoden aikana ole vielä saanut aikaiseksi...
Sadesuojan oletan olevan liian iso siksi, että se on sellainen yleismalli, että mahtuu lähes kaikkiin Emmaljungan vaunuihin ja rattaisiin. Koska niihin täytyy mahtua joku iso hyökkäysvaunun koppakin, on se liian iso pienemmille rattaille.
Esikoisen vaunuihin vaihdoin aikanaan sen kuminauhankin, muttei ollut apua. Luulisi, että joku olisi jo tässä ajassa keksinyt ratkaisun roikkuviin koukkuihin.
Meillä yhdistelmissä (koppa plus ratasosa) oli sellainen systeemi. Kopan kanssa kuuluu sen helmakankaan olla rullattuna vetoketjulliseen taskuun, ja sitten kun vaihdettiin kuomu ratasosaan, niin kangas vapautettiin sieltä taskusta ja laitettiin ne muovikoukut jonnekin sinne rungon rautoihin kiinni. Joskus irtaantuivat sieltä omia aikojaan mutta eivät kovin usein.
Emmaljungaton ja yhdistelmärattaaton av-mamma täällä hihittelee itsekseen, miten voikin joku selostus mennä näin pahasti yli hilseen. En siis ymmärtänyt yhtään mitään tästä selvityksestä, joka siis varmaan on ihan selvä kyseisten rattaitten omistajille. Halvat on mulla huvit :o)
sama vika, 2004 luvun classic sport vaunut. en ole kehdannut kysyä keneltäkään tästä mutta ihan sama ongelma on kuin ap:llä!!!! hyvä tietää etten ole ainoa. olen sitten kieputellut ne kumilangat jonkun lähelle osuvan kepukan ympäri. pysyy jonkin aikaa.
lepattavat vaikka kaikki oikein! T.4
Ratkaisin tämänkin pulman. Tuskin koskee enää uusia malleja, mutta vanhoja kuitenkin.
En viitsinyt enää ostaa uusia rattaita kolmannelle lapselle, joten nuo vanhat citycrossit saavat kelvata.
Uusin kuomun kuminauhan ja samalla taas kerran ihmettelin niitä koukkuja. No, laitoin kuminauhan kireämmälle, mitä alkujaan ollut ja koukut pysyvät nyt nätisti istuimen sivussa olevissa muovirinkuloissa (valjaiden vyötöröremmin kohdalla, istuimen ulkopuolella). "Lukitsin" koukut rinkuloihin, kun koukuissa oleva kolo ikäänkuin kliksahti renkulaan.
Ehkä joku ymmärsi :D
Mutta pysyy, eikä irtoa. Jalkapeittokaan ei lepata ja laahaa maassa, kun pujotin siihenkin kuminauhan. Nyt istuu nätisti. Tuli oikein hyvät.
Ja sadesuoja asian ratkaisun sillä, että ostin Emman sadesuojan. Enää ei mene norsu sinne :D
Meillä yhdistelmissä (koppa plus ratasosa) oli sellainen systeemi. Kopan kanssa kuuluu sen helmakankaan olla rullattuna vetoketjulliseen taskuun, ja sitten kun vaihdettiin kuomu ratasosaan, niin kangas vapautettiin sieltä taskusta ja laitettiin ne muovikoukut jonnekin sinne rungon rautoihin kiinni. Joskus irtaantuivat sieltä omia aikojaan mutta eivät kovin usein.