Kohta pääsee hki-tku junalla 60 min
Kommentit (76)
Mikä on "kohta"? Montako vuotta se on?
Mille raideleveydelle tuo pitää rakentaa?
Luonnosta viis kunhan turkulainen säästää 10min.
Onnistuu kun matkustaa silloin kun siirrytään talviaikaan.
Hyvä asia tässä tunnin junassa on tulevat työpaikat.
Rakennusvaiheessa työllisyys nousee kohisten ja pikkukunnat ko alueella saavat piristysruiskeen talouteen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asia tässä tunnin junassa on tulevat työpaikat.
Rakennusvaiheessa työllisyys nousee kohisten ja pikkukunnat ko alueella saavat piristysruiskeen talouteen.
sul hyvä huumori
Helsinki - Turku 1.11.2034 klo 8.00- 9.15 169 €.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asia tässä tunnin junassa on tulevat työpaikat.
Rakennusvaiheessa työllisyys nousee kohisten ja pikkukunnat ko alueella saavat piristysruiskeen talouteen.
Mitä pikkukuntia siinä on alueella? Moottoritie tulee edelleen olemaan nopeampi vaihtoehto.
Vähän epäilyttää, että joku tuossa(kin) hommassa tulee kusemaan ja oikein kunnolla. Ettei vaan menisi nekin fyrkat kankkulan kaivoon 🤔
10 miljardia menee, mutta menkööt t. Kokoomus
Vierailija kirjoitti:
putinin helppo vallottaa turku
Luotijuna Turku - Pietari olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki - Turku 1.11.2034 klo 8.00- 9.15 169 €.
Jep kohta maksetaan samanlaisia lippuhintoja kuin Saksassa ja Ranskassa 😭😅
Juna seisahtuu raiteille 60 minuutin päästä, oltiinpa perillä tahi ei. Sitten on taas jonkinaikaa remonttia ennenkuin juna liikkuu taas...
Vierailija kirjoitti:
Helsinki - Turku 1.11.2034 klo 8.00- 9.15 169 €.
mustikkakeitto 15 €
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilyttää, että joku tuossa(kin) hommassa tulee kusemaan ja oikein kunnolla. Ettei vaan menisi nekin fyrkat kankkulan kaivoon 🤔
Tietysti menevät. Kokoomus puikoissa, joten rahat menevät kokoomuslaisten kavereille. Valtiota ja kuntia kupataan urakalla.
Nyt tehdään vain alkuun ja loppuun pätkiä, se varsinainen kallis ja Väyläviraston selvitysten mukaan todella vaikeasti rakennettava pätkä jätetään tekemättä, koska sen hinta tulee olemaan kolme kertaa sen verran mitä nyt sovitut maksavat. Kunnilla ei ole siihen rahaa! Jo nyt Lohja ja Salo joutuvat miettimään esimerkiksi nuorisotoimen alasajoa, päiväkotien ja koulujen lakkautusta sekä kiinteistöveron nostoa puhumattakaan kunnallisveron nostosta. Ei tule olemaan mukavaa maksaa 17% kunnallisveroa (keskimäärin kunnallisvero% on noin 8) vain siksi, että kokonaisia kaupunginosia, Natura- ja luonnonsuojelualueita sekä lampia tuhotaan junaradan takia. Vihreä siirtymä tulee vaatimaan uhrauksia, joiden korvaaminen on mahdotonta, mutta junarataan vedoten voidaan tehdä mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asia tässä tunnin junassa on tulevat työpaikat.
Rakennusvaiheessa työllisyys nousee kohisten ja pikkukunnat ko alueella saavat piristysruiskeen talouteen.
Mitä pikkukuntia siinä on alueella? Moottoritie tulee edelleen olemaan nopeampi vaihtoehto.
Mitä väliä vaikka olisi? Ei toi juna pysähdy kertaakaan matkan aikana.
Ihan kun parikymmentä vuotta odottelet.