Onko tuo Tutkimuskeskus luotettava? Saan sähköposteja osallistua kyselyihin. Haluavat tietojani.
Kommentit (8)
Yleensä viestin alareunassa on maininta mistä osoitteesi on saatu. Mutta älä vastaa.
Mä saan näitä myös. Sieltä vuotaa tiedot tietyille firmoille, jotka alkaa tykittää täsmämarkkinointia (menin halpaan, en me enää).
Olen varmaan joskus antanut osoitteeni heille.
Kysyvät samanlaisia kysymyksiä kuin tilastokeskus voisi kysyä. Eli edustan otannassa omaa ikäluokkaani jostain yleisestä kulutusajattelustani tms.
Taho on siis Tutkimuskeskus.
Hämääkö nimi vai onko luotettava?
Jos vastaan kyselyyn, osallistun arvontaan. Se on porkkana.
Ovat tulleet ainakin itselle osoitteesta: voita at suositukset.kilpailu.fi
Viestissä mainittu voittajia eri puolilta Suomea, sukunimen kohdalla vain ensimmäinen kirjain., jonka ymmärtää ihmisten yksityisyyden suojelemiseksi.
Miksi tutkimuskeskuksen kyselytutkimukset tulevat tuollaisesta osoitteesta?
Tutkimuksissa korostetusti kalastellaan tietoja markkinoijia varten.
Säännöllisesti tarjolla arvontapalkinto, jonka arvo yli 1000€.
Laaja yhteistyö markkinoijien kanssa voi ne mahdollistaakin.
No onhan tuo nyt ihan selvää tietojenkalastelua. Voi herranjestas. Älä vastaa mihinkään, joka tulee sähköpostiisi pyytämättä ja yllätyksenä.
Tuollaisiin kyselytutkimuksiin ei kannata osallistua, jotka ovat noin vahvasti yhteydessä muihin tahoihin, markkinoijiin, joita varten keräävät tietoja.
Jos haluaa osallistua arvontaan, etsii sopivan arvonnan erikseen, johon osallistua
ja jos haluaa osallistua kyselyihin, niin osallistuu sellaisessa paikassa, joka keskittyy tutkimusten tekemiseen. Niissä mahdollisesti arvotaan joku kyselykohtainen palkinto tai osallistuu johonkin kuukausittaiseen arvontaan ja joissain kerätään pisteitä, joilla voi ostaa sitten niitä kertyessä lahjakortteja.
Kyselytkin voi valita mihin osallistuu, mitkä jättää välistä. Ei kannata tuhlata kohtuuttomasti aikaansa johonkin ylipitkiin tylsiin tutkimuksiin. Politiikkaan ja yhteiskunnallisiin asioihin keskittyvät tutkimukset ovat mielestäni erityisen kiinnostavia vastattavia.
Kerro tarkemmin mitä kyselyjä? Itse saan asiakastyytyväisyyskyselyjä kaupoilta joissa olen asioinut, ja joiden kanta-asiakas olen. Esim. S-kaupat, ja Kesko, Rusta, Tokmanni. Näihin myös vastailen jotta voin antaa palautetta ja toiveita.