Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijä on tavallaan kuluttaja, joka "ostaa" työnantajilta tuotteen (palkka) työnteollaan, siksi työntekijän ei ole syytä joustaa liikaa

Vierailija
21.09.2025 |

Itse ajattelen asiaa noin. Ja tavallaan ymmärrän oikein hyvin itseäni. Miksi työntekijänkään pitäisi joustaa, jos joustoa ei tule toiseenkaan suuntaan. Esim. odotetaan, että tehdään ylitöitä se 5...10 minuuttia päivittäin tai sähköpostiin vastailtaisiin vapaa-ajalla. Näin ei tietenkään asian pidä olla, vaan kyseisiltä ajoilta maksetaan palkkaa. Samoin oman puhelimen käytöstä työasioiden hoitamiseen on syytä saada korvaus, muussa tapauksessa työnantaja hankkii puhelimen työasioden hoitamiseen. Tämä tuli mieleen, tästä KSS Energian haluttomuudesta alentaa määräaikaisen sopimuksen kWh-hintaa 7 sentillä. Toki määräaikainen sopimus on sitova molempiin suuntiin, mutta yhtä kaikki, kyseinen summa olisi ollut kuluttajaa kohtaan kohtuullista ja reilua alentaa, johon KSS Energia ei suostunut. Kumma juttu, että ihmisistä tulee itsekkäämpiä. Itse pyrin maksimoimaan nykyään oman hyötyni, muista viis.

https://yle.fi/a/74-20183608?origin=rss

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi