Telia jysäytti: Lokakuusta alkaen puhepaketin hintaan sisältyvät soitot vain kotimaisiin matkapuhelinnumeroihin
Tuli tuollaista mailia. Siinä sanottiin, että lokakuusta alkaen laskutetaan erikseen paitsi soitoista lankapuhelinnumeroihin, myös soitoista Baltian maiden ja toisten Pohjoismaiden numeroihin. Eli nekään eivät sitten enää mene puhepakettiin.
Mitähän seuraavaksi suljetaan ulkopuolelle näistä ns. rajattomista paketeista?
Kommentit (84)
Telian osakekurssi on kehittynyt viime aikoina ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻
Juuri vaihtamassa pois ja teen kohta kantelun kuluttajaviranomaisille. Asiakaspalveluun ei saa mitään kautta yhteyttä, paitsi maksamalla. Joudut jonottamaan maksulliselle puhelinlinjalle ja myös jonottaminen maksaa. Eivät viitsi enää edes laskuja lähettää asiakkaalle, ei edes nettipankkiin pitää itse ymmärtää kirjautua OmaTeliaan ja sitä kautta maksaa ne. Yritys joka on niin ahne ja laiska, ettei se viitsi eikä jaksa enää edes laskuttaa saisi kyllä mennä vaikka konkurssiin.Nettilomakkeen kysymyksiin eivät vastaa. 24/7 on chättibotit jotka on syvältä.
Tää on kyllä jännä ilmiö nykyaikana, että firmat eivät viitsi enää itse laskuttaa (maksaa silti pitää) ja kuluttajat ei jaksa enää itse mennä kauppaan tai ravintolaan (ruoka pitää tuoda kotiovelle).
Vierailija kirjoitti:
No pientähän tuo nyt vielä on. 4G-liittymät poistuu ja jokaiselle pakkovaihdetaan kalliimpi 5G-liittymä. Tosin minulla vaihtuu operaattori muutaman viikon päästä. Telia voi vetää vaikka kuivat.
Mihin vaihdat?
Vierailija kirjoitti:
Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻
Juuri vaihtamassa pois ja teen kohta kantelun kuluttajaviranomaisille. Asiakaspalveluun ei saa mitään kautta yhteyttä, paitsi maksamalla. Joudut jonottamaan maksulliselle puhelinlinjalle ja myös jonottaminen maksaa. Eivät viitsi enää edes laskuja lähettää asiakkaalle, ei edes nettipankkiin pitää itse ymmärtää kirjautua OmaTeliaan ja sitä kautta maksaa ne. Yritys joka on niin ahne ja laiska, ettei se viitsi eikä jaksa enää edes laskuttaa saisi kyllä mennä vaikka konkurssiin.Nettilomakkeen kysymyksiin eivät vastaa. 24/7 on chättibotit jotka on syvältä.
On ainakin mulle tullut Telialta E-laskut nettipankkiin joka kuukausi.
Telian 4G-liittymä ei toimi ja 2G-puheluissaakin on ongelmia. Meni vaihtoon. Joutsa, Keski-Suomi
Homoa olla telian asiakas tai olla töissä telialla
Ihanku ei olis muut perässä. Sopivat keskenään.
Muistatteko kun telia toi netin suhteen rajatut liittymät ja muut operaattorit meni "meillä ei mitään datarajoituksia ole"... Hävisi myös telialta moiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pientähän tuo nyt vielä on. 4G-liittymät poistuu ja jokaiselle pakkovaihdetaan kalliimpi 5G-liittymä. Tosin minulla vaihtuu operaattori muutaman viikon päästä. Telia voi vetää vaikka kuivat.
Mihin vaihdat?
Moi, rajaton 4G, 22 euroa/kk.
nostivat myös prepaidin hintoja
tänään ilmoitus tekstarilla
normisuffaukseen riittää hyvin joku 3 Mbit nopeus
kumma vaan kun semmosia ei tietenkään myydä
kivaa tää nykyaika
maksat että saat palvella itseäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻
Juuri vaihtamassa pois ja teen kohta kantelun kuluttajaviranomaisille. Asiakaspalveluun ei saa mitään kautta yhteyttä, paitsi maksamalla. Joudut jonottamaan maksulliselle puhelinlinjalle ja myös jonottaminen maksaa. Eivät viitsi enää edes laskuja lähettää asiakkaalle, ei edes nettipankkiin pitää itse ymmärtää kirjautua OmaTeliaan ja sitä kautta maksaa ne. Yritys joka on niin ahne ja laiska, ettei se viitsi eikä jaksa enää edes laskuttaa saisi kyllä mennä vaikka konkurssiin.Nettilomakkeen kysymyksiin eivät vastaa. 24/7 on chättibotit jotka on syvältä.
Tää on kyllä jännä ilmiö nykyaikana, että firmat eivät viitsi enää itse laskuttaa (maksaa silti pitää) ja kuluttajat ei jaksa enää itse mennä kauppaan tai ravintolaan (ruoka pitää tuoda kotiovelle).
Nyt menee liian pitkälle itsepalvelukulttuuri. Olen nuorempana ollut toimistoassarina ja tehnyt laskutusta, mennyt sinne järjestelmään ja laittanut ihmisille laskuja eteenpäin.
Telia haluaa että asiakas tekee sen itse, eli kirjautuu Telian sivuille laskuarkistoon ja maksaa laskut sieltä.
Palvelun taso alkaa olla olematonta, mutta hinnat nousee. Liittymälaskuun tuli nyt mystisesti 10€ päälle hintaa.
Mikähän liittymä mahtaa olla kyseessä kun en Telian sivuilta tuollaista löytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻
Juuri vaihtamassa pois ja teen kohta kantelun kuluttajaviranomaisille. Asiakaspalveluun ei saa mitään kautta yhteyttä, paitsi maksamalla. Joudut jonottamaan maksulliselle puhelinlinjalle ja myös jonottaminen maksaa. Eivät viitsi enää edes laskuja lähettää asiakkaalle, ei edes nettipankkiin pitää itse ymmärtää kirjautua OmaTeliaan ja sitä kautta maksaa ne. Yritys joka on niin ahne ja laiska, ettei se viitsi eikä jaksa enää edes laskuttaa saisi kyllä mennä vaikka konkurssiin.Nettilomakkeen kysymyksiin eivät vastaa. 24/7 on chättibotit jotka on syvältä.
On ainakin mulle tullut Telialta E-laskut nettipankkiin joka kuukausi.
Olin Telian asiakas vuosikausia, ja laskut tuli nettipankkiin ihan normaalisti. Sieltä ne aina hyväksyin ja maksoin. Kunnes eivät enää tulleetkaan ja Telia myöhemmin vasta perintäkulujen kera ilmoitti, että pitää OmaTeliassa maksaa. He keskeytti sen laskujen lähettämisen täysin yllättäen ja ilmoittamatta, niin enhän minä hoksannut, että en ole maksanut niitä laskuja, kunnes alettiin kulujen kera periä.
Ikävä kyllä Telia on ainoa operaattori joka toimii hyvin siellä missä asun. Muissa on pätkimistä ja huonoja kenttiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän liittymä mahtaa olla kyseessä kun en Telian sivuilta tuollaista löytänyt?
Kaikki Telian liittymät:
https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/mita-liittyman-hintaan-kuulu…
"1.10.2025 alkaen lankapuhelinnumerosuuntiin soittaminen ei sisälly liittymän kuukausimaksuun ja niistä veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan."
Elisa on kanssa ongelmissa kuluttaja-asiamiehen kanssa, oli uutisissa alkuviikosta. Ollut ongelmia myös Elisan kanssa, toinen liittymä siellä eikä pääse kirjautumaan sisään irtisanomaan sitäkään. On tämä mahtavaa. Yritin joskus vuosi sitten vaihtaa Telian halvempaan, niin heidän nettisivut vaan pukkasi sopivasti erroria.
Taitaa kaikki operaattorit Suomessa olla yhtä lailla huonoja. Liian vähän kilpailua.
Mobiilipalveluiden hinnat
PUK-koodin kysely0,00 € itsepalveluna
10,12 € asiakaspalvelustaKirjaudu
Estojen ja rajoitusten muutosmaksu0,00 € itsepalveluna
10,12 € asiakaspalvelustaKirjaudu
Suljetun liittymän avaus (liittymä suljettu pyynnöstä)7,59 € itsepalveluna
15,19 € asiakaspalvelustaKirjaudu
SIM-kortin vaihto8,99 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu
eSIM-kortin vaihto0,00 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu
Telia Yhteys -liittymän kytkentämaksu8,99 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu
Telia Yhteys -liittymäpaketin muutosmaksu8,99 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu
Yhteys Multi -palvelun kytkentämaksu5,06 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu
Vastaajan kytkentämaksu5,06 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu
Kadonneen tai varastetun puhelimen liittymän sulkeminen15,19 €
Kertamaksulaskun kirjoitus19,23 €
Liittymän omistussuhteen muutos8,99 €
Liittymänumeron vaihto5,06 €
Maksajan erittely -palvelun kytkentämaksu15,19 €
Numeron varaaminen10,12 €
Numeropalvelutietojen muutos /liittymä10,12 €
Puheluerittely0,00 €
Puheluerittelyjen laskutuslisä18,22 €
Saldokysely tekstiviestillä0,15 €
Sijaintitietoerittely/tilaus12,15 €
Tiliote15,19 €
Todistus maksetusta laskusta15,19 €
Vastaajan kuukausimaksu1,52 €
Yhteys Multi -palvelun kuukausimaksu7,99 €
Yhteys Multi+ -palvelun kuukausimaksu15,09 €
Yhteys Multi+ 5G -palvelun kuukausimaksu30,28 €
Laskutuksen hinnat
Maksusopimus5,06 € itsepalveluna
10,12 € asiakaspalvelustaKirjaudu
Laskukopio paperisena10,12 €
Laskutuskauden muutos10,12 €
Maksajan muutos10,12 €
Maksamattoman laskun takia suljetun liittymän avaus15,19 €Lue lisää
Maksamattoman laskun takia suljetun liittymän pika-avaus39,47 €Lue lisää
Paperilaskun toimitusmaksu4,96 €/kpl
Paperilaskun toimitusmaksu / Telia Rahoitus1,50 €/kpl
No pientähän tuo nyt vielä on. 4G-liittymät poistuu ja jokaiselle pakkovaihdetaan kalliimpi 5G-liittymä. Tosin minulla vaihtuu operaattori muutaman viikon päästä. Telia voi vetää vaikka kuivat.