Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Telia jysäytti: Lokakuusta alkaen puhepaketin hintaan sisältyvät soitot vain kotimaisiin matkapuhelinnumeroihin

Vierailija
28.08.2025 |

Tuli tuollaista mailia. Siinä sanottiin, että lokakuusta alkaen laskutetaan erikseen paitsi soitoista lankapuhelinnumeroihin, myös soitoista Baltian maiden ja toisten Pohjoismaiden numeroihin. Eli nekään eivät sitten enää mene puhepakettiin.

Mitähän seuraavaksi suljetaan ulkopuolelle näistä ns. rajattomista paketeista?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se ihan kauheaa asiansa hoitavana aikuisena hommata prepaid? Vertailin hintoja ja kaikilla Suomen operaattoreilla ne on suunnilleen samat. Puhelinnumero olisi kiva pitää, mutta noin 20e kk siitä ilosta on vähän liikaa. 

Vierailija
42/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telian laskutus ja asiakaspalvelu toimii espanjassa. Maksavat siellä 1200e/kk palkkaa aspoille. Espanjan tessin mukaan. Eli kiinnostaako tuollaiset ongelmasi sitä aspaa? Dna samassa rakennuksessa espanjassa. Finnair valtionyhtiönä on siirtänyt koko aspansa samoin ulkomaille. Nythän on vattenfall edelläkävijänä ryhtymässä myös puhelinoperaattoriksi, eli sähkö/puh/nettiliittymä samasta paikasta. Barona espanjassa parhaillaan etsii duunareita vattenfallille 1200e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla Telian lasku tulee edelleen suoraan verkkopankkiini.

Älkää syyttäkö operaattoria omasta osaamattomuudestanne.

Olen ollut vajaan vuoden Telian asiakas. Aina olen joutunut maksamaan laskut Minun Teliassa.

Kannattaisi ehkä tilata se e-lasku suoraan verkkopankkiin, jos kort tuon ongelmaksi.

Vierailija
44/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telian laskutus ja asiakaspalvelu toimii espanjassa. Maksavat siellä 1200e/kk palkkaa aspoille. Espanjan tessin mukaan. Eli kiinnostaako tuollaiset ongelmasi sitä aspaa? Dna samassa rakennuksessa espanjassa. Finnair valtionyhtiönä on siirtänyt koko aspansa samoin ulkomaille. Nythän on vattenfall edelläkävijänä ryhtymässä myös puhelinoperaattoriksi, eli sähkö/puh/nettiliittymä samasta paikasta. Barona espanjassa parhaillaan etsii duunareita vattenfallille 1200e/kk.

Olenkos ketään aspaa syyttänyt, tai haukkunut missään vaiheessa? Kyllä tämän jäljet johtaa sinne Telian johdon sylttytehtaalle ja voittojen maksimointiin.

Arvelinkin, että aspat on varmaan jotain hyväksikäytettäviä vuokratyöläisiä, tai nollasopparilaisia. SIlti kaiken hinnat sen kun nousee, vaikka firmat nykyään jatkuvasti menee sieltä, missä aita matalin. Se vaikuttaa negatiivisesti koko yhteiskuntaan. 

Vierailija
45/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telian osakekurssi on kehittynyt viime aikoina ihan kivasti.

Menee lähdevero ja Teliaa en ostaisi.

Vierailija
46/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Telian aspa on kerta Espanjassa, niin meneekö se jonotus plus puhelu ulkomaanpuheluna? 

Vierailija
47/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuulleet uudesta EUn sensuurilaista, eli EUn digilompakosta?

https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/e…

Tuo "palveluiden kehittäminen" liittyy siihen. Käytännössä sinulle valmistellaan nyt tekniikkaa jossa sinua valvotaan joka paikassa ja sinä joudut tunnistautumaan jokaiseen palveluun. esimerkiksi tälle sivustolle tullessasi. Ainoastaan pienet nettisivustot säilyvät tuolta massavalvontalailta, ja se tarkoittaa esimerkiksi jotain blogiasi jota kukaan ei lue, mutta koska esimerkiksi Telian sivuilla käy joka päivä asioimassa valtava määrä ihmisiä, se nostaa kuluja, mutta myös sen uuden tunnistautumisinfran rakentaminen ja kehittäminen maksaa valtavat määrät rahaa.

Idea on hyvä paperilla, mutta sitä käytetään myös ihmisten tunnistamiseen netissä silloin kun mielipiteesi on väärä. Ai että mitä???

EUssa on tällä hetkellä menossa lakiehdotus läpi joka pakottaa ihmiset tunnistautumaan kasvoillaan ja oikeilla tiedoillaan myös tällaisille foorumeille koska "lapsia täytyy suojella", ja läpi on menossa myös lakiehdotus joka sallisi viranomaisten lukea reaaliajassa lähettämäsi viestit, sillä tavalla että kun lähetät esimerkiksi Telian liittymästä tekstiviestin jollekin, se luetaan ja tallennetaan ensin viranomaisen haltuun, sen jälkeen se vasta kryptataan ja lähetetään vastaanottajalle, joka dekryptaa sen luettavaan muotoon. Juuri tuossa on se syy miksi Telia nyt "kehittää" palveluitaan ja rajoittaa esimerkiksi viestittelyä ulkomaille ilman että joudut maksamaan siitä erillistä hintaa.

Vierailija
48/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet uudesta EUn sensuurilaista, eli EUn digilompakosta?

https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/e…

Tuo "palveluiden kehittäminen" liittyy siihen. Käytännössä sinulle valmistellaan nyt tekniikkaa jossa sinua valvotaan joka paikassa ja sinä joudut tunnistautumaan jokaiseen palveluun. esimerkiksi tälle sivustolle tullessasi. Ainoastaan pienet nettisivustot säilyvät tuolta massavalvontalailta, ja se tarkoittaa esimerkiksi jotain blogiasi jota kukaan ei lue, mutta koska esimerkiksi Telian sivuilla käy joka päivä asioimassa valtava määrä ihmisiä, se nostaa kuluja, mutta myös sen uuden tunnistautumisinfran rakentaminen ja kehittäminen maksaa valtavat määrät rahaa.

Idea on hyvä paperilla, mutta sitä käytetään myös ihmisten tunnistamiseen netissä silloin kun mielipiteesi on väärä. Ai että mitä???

EUssa on tällä hetkellä menos

Tosiasiassa Telia heikentää palvelunsa tasoa kuluttaja-asiakkaan kannalta. 

Vierailija
49/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Telian aspa on kerta Espanjassa, niin meneekö se jonotus plus puhelu ulkomaanpuheluna? 

Joo Espanja on ulkomaa.

Vierailija
50/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo Espanja on ulkomaa.

Mutta eipä tuota kerrota asiakaspalvelun nettisivuilla. Vain että jonottaminen on maksullista. 

Vierailija
51/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻

Juuri vaihtamassa pois ja teen kohta kantelun kuluttajaviranomaisille. Asiakaspalveluun ei saa mitään kautta yhteyttä, paitsi maksamalla. Joudut jonottamaan maksulliselle puhelinlinjalle ja myös jonottaminen maksaa. Eivät viitsi enää edes laskuja lähettää asiakkaalle, ei edes nettipankkiin pitää itse ymmärtää kirjautua OmaTeliaan ja sitä kautta maksaa ne. Yritys joka on niin ahne ja laiska, ettei se viitsi eikä jaksa enää edes laskuttaa saisi kyllä mennä vaikka konkurssiin. 

Nettilomakkeen kysymyksiin eivät vastaa. 24/7 on chättibotit jotka on syvältä. 

Elisalla tää on ollut jo pidempään, joten mihkäs ajattelit vaihtaa?

Vierailija
52/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻

Juuri vaihtamassa pois ja teen kohta kantelun kuluttajaviranomaisille. Asiakaspalveluun ei saa mitään kautta yhteyttä, paitsi maksamalla. Joudut jonottamaan maksulliselle puhelinlinjalle ja myös jonottaminen maksaa. Eivät viitsi enää edes laskuja lähettää asiakkaalle, ei edes nettipankkiin pitää itse ymmärtää kirjautua OmaTeliaan ja sitä kautta maksaa ne. Yritys joka on niin ahne ja laiska, ettei se viitsi eikä jaksa enää edes laskuttaa saisi kyllä mennä vaikka konkurssiin. 

Nettilomakkeen kysymyksiin eivät vastaa. 24/7 on chättibotit jotka on syvältä. 

Herranjestas sentään!

Vierailija
53/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelinliittymiin. Ok. Kuinka usein AP soittelet lankapuhelinliittymiin? Ulkomaille? 

Vierailija
54/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, käytän WA puheluja. Laskut tulee pankkiin, kun olen tilannut sähköisen laskun sinne. Boomer 56

Vierailija
55/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvattua "liittymislahjaa" ei ole tullut eikä taida asiakaspalvelun mukaan tullakaan. Paperilaskua ei tule vaikka 7 kuukautta sitä pyydetty. teliasta luovutaan heti kun määräaikainen loppuu.

Vierailija
56/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa 2024 vaihtoin Telialta Elisalle ja näköjään tuli tehtyä oikein jos Teliasta tullut tuollainen mulukkuilija. 

Yritysten ns. palvelu on jo liian kauan ollut lähinnä asiakkaille v1ttuilua ja silmitöntä rahastamista tyhjästä kun kaikki pitää asiakkaan itse tehdä. 

Missä on kuluttajaviranomaiset, joiden olisi pitänyt asiaan puuttua??!! Uinuvat ruususen unta ja seisovat tumput suorana pönöttämässä juhlakuvissa!!!! Potkut koko sakille kun ovat täysin hyödyttömiä turhakkeita verovaroja imemässä muttei mitään vastineeksi saada!!!

Vierailija
57/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla Telian lasku tulee edelleen suoraan verkkopankkiini.

Älkää syyttäkö operaattoria omasta osaamattomuudestanne.

Olen ollut vajaan vuoden Telian asiakas. Aina olen joutunut maksamaan laskut Minun Teliassa.

Koska et osaa tehdä suoralaskutussopimusta omassa verkkopankissasi.

Vierailija
58/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on tärkeää soitella Baltiaan, mulle ei. Siks nää Elisan ja Telian rajoitukset ei vaikuta mun arkeen.

Muuttakaa sinne

Vierailija
59/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pientähän tuo nyt vielä on. 4G-liittymät poistuu ja jokaiselle pakkovaihdetaan kalliimpi 5G-liittymä. Tosin minulla vaihtuu operaattori muutaman viikon päästä. Telia voi vetää vaikka kuivat.

Itse vaihdoin heti Moihin, kun sain tietää tuosta. Telia aneli takaisin halvemmalla 5G-liittymällä. En tee 5G:llä mitään. Meni pari päivää, ja he anelivat uudestaan: saan pitää vanhan liittymäni 17,99 €/kk + 30 € Lidlin lahjakortti, joten palasin Telialle. Olen ollut Telian asiakas yli 10 vuotta ja aina kun he nostavat hintoja, vaihdan liittymää, mutta he antavat paremman tarjouksen ja jään asiakkaaksi.

Vierailija
60/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti- ja telelaitos takaisin!