IL: Bussinkuljettaja ja matkustaja ajautuivat rajuun tappeluun Olemme järkyttyneitä
Mielestäni tämän firman kuuluisi julkisesti kiittää kuljettaa rohkeudesta pistää kampoihin riehuvalle matkustajalle. Miksi firmat aina ns. heittää bussin alle työntekijöitään kun tekevät jotakin puolustaakseen yhteiskuntaa ja järjestystä Suomessa? Jos joku käy päällesi, niin eikö sitä saa muka lyödä takaisin?
Pyydetään varmuuden vuoksi lehdessä anteeksi ja annetaan häiriköiden riehua siis!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a9db52f8-4c21-4c30-9e04-1f65a645a9cd
Kommentit (81)
Voi jestas miten munatonta kommentointia hsl:ltä. Kova kuski, kusettajat kuriin.
Nollatolernssi sekä liputta matkustamiseen sekä siitä sanomiseen. Mahdoton yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskin tehtäviin ei kuulu asiakkaiden kanssa tappeleminen.
Mä olen ainakin matkustajana kiitollinen jos/kun kuljettaja uskaltaa pitää järjestystä ja turvallisuutta yllä
Olikohan niin, että kuljettaja puolusti itseään, matkustajia, työnantajaa, veronmaksajia eli yhteiskuntaa.
Videosta ei selviä edeltäneet tapahtumat. Monta bussikuskia on pahoinpidelty. On vastussa matkustajista ja isosta autosta. Heillä on kova kiire ja stressi töissä.
Ulkomailla kuljettaja olisi saanut ansiomerkin rohkeudesta ja ylimääräisen palkallisen vapaan. Suomessa saa valitukset
Toivottavasti joku ammattiliitto selvittäisi kuka tämä kuljettaja on ja varmistaa että hän saa kaiken tarvitsemansa tuen tässä casessä.
Lähtötilanne on hänelle huono, kun lehdessä jo arvostellaan häntä tästä asiasta
"Jos joku käy päällesi, niin eikö sitä saa muka lyödä takaisin?"
Ihan yleisenä huomiona, tähän tapaukseen liittymättä: pääsääntöisesti ei. Hätävarjeluna voit lyödä pysäyttääksesi seuraavan lyönnin, mutta et voi lyödä takaisin kostaaksesi edellisen lyönnin. Rankaisemisesta huolehtii oikeuslaitos, se ei ole tappelupukarien tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla kuljettaja olisi saanut ansiomerkin rohkeudesta ja ylimääräisen palkallisen vapaan. Suomessa saa valitukset
Jännä maailma, kun kaikki ulkomaat ovat keskenään samanlaisia, ja vain Suomi on vastarannan kiiskenä erilainen kuin koko muu maailma. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskin tehtäviin ei kuulu asiakkaiden kanssa tappeleminen.
Mä olen ainakin matkustajana kiitollinen jos/kun kuljettaja uskaltaa pitää järjestystä ja turvallisuutta yllä
Ai ko et itse uskalla?:D Heikomman sukupuolen edustajana
Mistä toi dösäkski tappeli, ettei matkustajalla ollut 3,9 eur lippua. Voi hyvää päivää. Suurien egojen taistelua maailman pienimmistä asioista. Suomalainen kuski olisi ollut jahas ja pysäyttänyt vaan dösän kunnes liputon olisi lähtenyt ulos.
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskin tehtäviin ei kuulu asiakkaiden kanssa tappeleminen.
Kuski kontrolloi lippuja ja järjestystä. Kai se tiesi ettei noihin päde muu kuin se totuttu. Bussin ovella voisi olla kalterit jotka avautuu vain lipulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla kuljettaja olisi saanut ansiomerkin rohkeudesta ja ylimääräisen palkallisen vapaan. Suomessa saa valitukset
Jännä maailma, kun kaikki ulkomaat ovat keskenään samanlaisia, ja vain Suomi on vastarannan kiiskenä erilainen kuin koko muu maailma. :D
Sori, tarkoitin sellaisia sivistyneitä maita kuten Yhdysvallat. En siis koko maailmaa.
Lapsellinen kuski. Miksi tuli ulos tappelemaan, kun kundi oli ulkona. Sen kun olisi sulkenut oven ja lähtenyt ajamaan. Tuohan on ihan naurettavaa alkaa nuoren kundin kanssa matsaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskin tehtäviin ei kuulu asiakkaiden kanssa tappeleminen.
Kuski kontrolloi lippuja ja järjestystä. Kai se tiesi ettei noihin päde muu kuin se totuttu. Bussin ovella voisi olla kalterit jotka avautuu vain lipulla.
Miksei bussissa voisi olla vanginvart..eiku vartija. Niinkuin ruokakaupoissa ja kun joku on erimieltä tai tulee epäselvyyttä maahan pää edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskin tehtäviin ei kuulu asiakkaiden kanssa tappeleminen.
Kuski kontrolloi lippuja ja järjestystä. Kai se tiesi ettei noihin päde muu kuin se totuttu. Bussin ovella voisi olla kalterit jotka avautuu vain lipulla.
Olisikin helvetin kätevät sellaiset kalterit, jos bussi vaikka ajaa ojaan tai syttyy palamaan. :D
Missään ammatissa ei tietenkään pidä ruveta tappelemaan. Toisaalta mietin, eikö kuskien turvallisuudesta huolehdita mitenkään. Niin että kuski voisi esimerkiksi sulkea itsensä jonkun pleksin taakse ja painaa hälytysnappia.
Paljon julkista liikennettä käyttäneenä olen todistanut monia tilanteita, joissa kuskin olisi pitänyt kutsua poliisi poistamaan häirikkö. Matkustaja ei ehkä tätä uskalla tehdä, koska häirikkö saattaa huomata. Ja kuski on se, joka voi pitää poliisin kartalla ja sopia, missä pysähtyy jättämään häirikön pois. Matkustajien turvallisuuden pitäisi mennä aikataulussa pysymisen edelle.
Kerrottakoon, että en asu pk-seudulla, ja lähes aina häirikkö on ollut suomalainen juoppo tai sekakäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskin tehtäviin ei kuulu asiakkaiden kanssa tappeleminen.
Mä olen ainakin matkustajana kiitollinen jos/kun kuljettaja uskaltaa pitää järjestystä ja turvallisuutta yllä
Mä en kyllä kaipaa väkivaltaa mihinkään ja kyseinen bussikuski on tossa myös osallisena huitomassa nyrkeillään.
Bussikuskin tehtäviin ei kuulu asiakkaiden kanssa tappeleminen.