Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia asuinalueita ovat Kivihaka, Kannelmäki ja Alppila?

Vierailija
10.08.2025 |

t. maalainen

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alppilassa on Suomen kuuluisin h*orakatu.

Eikös se toiminta sijoittunut enemmän Harjun suunnalle katua? Ja sekin ajettiin kadulta sisätiloihin hierontapaikkoihin ja vastaaviin?

Vierailija
42/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alppilassa on Suomen kuuluisin h*orakatu.

Eli mikä?

 

Kertoo toki alueen "rauhallisuudesta"...

Entinen h-katu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erilaisia keskenään.

Kannelmäki on sellainen perinteinen radanvarsilähiö. Näkee elämän nurjaakin puolta, mutta se keskittyy pistemäisesti tiettyihin kohtiin aluetta.

Kivihaka on verrattain lähellä keskustaa oleva nukkumalähiö. Ei muuta vikaa kuin liikennemelu.

Alppila on kantakaupunkia ja siellä on paljon autoja ja ihmisiä sekä pieniä kopperoasuntoja.

Vierailija
44/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupualueita kaikki.

Vierailija
45/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannelmäki on paljon mainettaan parempi! Luonto lähellä, hyvät palvelut, hyvät kulkuyhteydet, yhteisöllinen meno. En muualle Helsingissä enää hevillä muuttaisi. 

Aina kun viestissä on tuttu latteus "X on oikeati mainettaan paljon parempi " niin lukemisen voikin lopettaa siihen paikkaan.

Kyllä Monaco on mainettaan parempi. Köyhät haukkuu kalliiksi, mutta olen eri mieltä.

Vierailija
46/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alppilassa on Suomen kuuluisin h*orakatu.

Eikös se toiminta sijoittunut enemmän Harjun suunnalle katua? Ja sekin ajettiin kadulta sisätiloihin hierontapaikkoihin ja vastaaviin?

En tiedä tarkemmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivihaka on isossa risteyksessä ja on siellä nuhjaisiakin taloja 

Liukasta talvella ja  mäkiä 

Vierailija
48/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijalassa ei oo mitään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölöst Kantsuun, se oli ysärin alkuu

Toiset selvis, toiset ei päässykkää karkuun

Et taida tietää mitä Britannias tapahtu

Miltä näytti ku denat talvella pakastu

Entä se ku työtön railossa rakastu

Odottavalle portais onnettomuus tapahtu

Raavittiin kasaan pennejä, äyrejä

Mummot keräs hies Maxissa kärryjä

PL-säädöistä foliopesämuna

Uudet sterkat, ihan vtun jepa

Osaan pari hyvää turvotuskikkaa

Satoi paskoi essoi, siitähän flippaa

Pilottijengis kiljut kiersi ringis

Vanhoista staroist kaikki ei hengis

Aliksen kentällä Tenoxei ja tennist

Yliksen kentällä sekakäyttöpingist

Esan kanssa kentsulla pelasin

Nyt kierrän veroja ja Esa onki poliisi

2000 tuli, alko parempi olla

Sellast ysäril Kantsus neljä-kaks-nollas

Vierailija
50/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivihaka on täynnä liikennepölyä ja liikennemelua. 

Alppilassa on nistejä ja rikollisia ja huonoja asuntoja. 

Kannelmäessä on iso ostari, edulliset asunnot ja hyvät yhteydet, junat ja busseja joka suuntaan. Kannelmäestä pääsee yliopistojen ja amk:oiden kampuksille todella kätevästi. Kannelmäessä on käynnissä gentrifikaatio, sinne muuttaa koko ajan enemmän ja enemmän hyvin toimeentulevia, ja se työntää sosiaalitapaukset muualle. Lisäksi luonto on Kantsussa läsnä. En itse asu, mutta tätini on asunut ok:ssa ja viihtynyt 30v - ja hänen mukaansa muutosta parempaan on tapahtunut selvästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivihaka on täynnä liikennepölyä ja liikennemelua. 

Alppilassa on nistejä ja rikollisia ja huonoja asuntoja. 

Kannelmäessä on iso ostari, edulliset asunnot ja hyvät yhteydet, junat ja busseja joka suuntaan. Kannelmäestä pääsee yliopistojen ja amk:oiden kampuksille todella kätevästi. Kannelmäessä on käynnissä gentrifikaatio, sinne muuttaa koko ajan enemmän ja enemmän hyvin toimeentulevia, ja se työntää sosiaalitapaukset muualle. Lisäksi luonto on Kantsussa läsnä. En itse asu, mutta tätini on asunut ok:ssa ja viihtynyt 30v - ja hänen mukaansa muutosta parempaan on tapahtunut selvästi. 

Mikä Alppilan asunnoissa on huonoa? Tai siis siellähän on rakennuskantaa ainaki 20-luvulta 80-luvulle niin mikä näissä mättää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi