Minkälaisia asuinalueita ovat Kivihaka, Kannelmäki ja Alppila?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
- Kivihaka on aika nätti uinuva nukkkumalähiö. Ei juuri mitään palveluita, täytyy mennä Pikku-Huopalahteen.
- Kannelmäki on peruslähiö, yön timoja löytyy, vähän identiteetitön, harmaa.
- Alppila on kiva alue, vanha Alppila siellä Kotkankadusta länteen. Hiljainen, kaunis.
Kannelmäessä on vanhaa perinteistä rakennuskantaa ja luontoa. En olisi liian kriittinen, sitä paitsi siellä on ISO kauppakeskus Kaari sekä juna-asema H:kiin ja lentoasemalle päin.
Hyvää konstailematonta Helsinkiä, josta puuttuu pintaliito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰
Alppila on hyvin rauhallinen, varmaan koko kantakaupungin rauhallisin paikka.
Milloin olet viimeksi käynyt Alppilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰
Alppila on hyvin rauhallinen, varmaan koko kantakaupungin rauhallisin paikka.
Milloin olet viimeksi käynyt Alppilassa?
Sanoisin, että Käpylä on ainoa rauhallinen ja alue. Mutta sitähän tässä ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰
Alppila on hyvin rauhallinen, varmaan koko kantakaupungin rauhallisin paikka.
Milloin olet viimeksi käynyt Alppilassa?
Olen asunut siellä vuodet 2019-2026.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰
Alppila on hyvin rauhallinen, varmaan koko kantakaupungin rauhallisin paikka.
Milloin olet viimeksi käynyt Alppilassa?
Sanoisin, että Käpylä on ainoa rauhallinen ja alue. Mutta sitähän tässä ei kysytty.
Myös Oulunkylä!
Kannelmäki on paljon mainettaan parempi! Luonto lähellä, hyvät palvelut, hyvät kulkuyhteydet, yhteisöllinen meno. En muualle Helsingissä enää hevillä muuttaisi.
Alppila on hyvä.
Kävellen pääsee keskustaan ja joka paikkaan.
Löytyy vanhaa ja uutta, kulttuuria ja puistoja.
Keskuspuistokin kävelyn päässä.
Mukava asuinpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰
Alppila on hyvin rauhallinen, varmaan koko kantakaupungin rauhallisin paikka.
Milloin olet viimeksi käynyt Alppilassa?
Olen asunut siellä vuodet 2019-2026.
Olen asunut Alppilassa kohta 2 vuotta ja seutu on pelkästään tänä aikana muuttunut yhä rauhattomammaksi. Ei siellä metelöidä tai mitään, mutta iltaisin on turvaton olo ja puistossa kävellessä vastaan tulee selvästi peukuttajia ym. omituista porukkaa. En ainakaan lasten kanssa muuttaisi. Vaikeaa myös kuvitella, ettäkö ilmiö täältä enää poistuisi tai siirtyisi muualle. Aika rauhassa saa puistossa hoidella huumekauppoja.
Kannelmäki on minusta tosi kiva ja hintalaatusuhteeltaan huippuvalinta. Lähikauppana 24h Prisma ja Kaaresta löytyy aika lailla kaikki kuntosalia ja hammaslääkäriä myöten. Keskuspuisto on melkein vieressä ja Kannelmäen ja Malminkartanon väliin jäävä puistoalue on myös tosi kiva. Pikatietä pääsee bussilla kätevästi stadiin ja poikittainkin onnistuu kehää pitkin. Täältä ei puutu oikein mitään eikä ole täyteen rakennettu.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäki on paljon mainettaan parempi! Luonto lähellä, hyvät palvelut, hyvät kulkuyhteydet, yhteisöllinen meno. En muualle Helsingissä enää hevillä muuttaisi.
Aina kun viestissä on tuttu latteus "X on oikeati mainettaan paljon parempi " niin lukemisen voikin lopettaa siihen paikkaan.
En ollut koskaan edes kuullut Kivihaasta, onko tuo edes mikään asuinalue? Pari kerrostaloa
Vierailija kirjoitti:
En ollut koskaan edes kuullut Kivihaasta, onko tuo edes mikään asuinalue? Pari kerrostaloa
On se asuinalue.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää konstailematonta Helsinkiä, josta puuttuu pintaliito.
👍
Alppilassa on Suomen kuuluisin h*orakatu.
En muuttaisi noista mihinkään. Tykkäsin Herttoniemenrannasta. Enää en asu Helsingissä, käymään voin mennä, jos hyvä syy. Muuttokuorman kanssa en enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Alppilassa on Suomen kuuluisin h*orakatu.
Eli mikä?
Kertoo toki alueen "rauhallisuudesta"...
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäki on paljon mainettaan parempi! Luonto lähellä, hyvät palvelut, hyvät kulkuyhteydet, yhteisöllinen meno. En muualle Helsingissä enää hevillä muuttaisi.
Juu, kyllä Kannelmäen matala osa on hyvää aluetta. Aseman seutu ja ne isot kerrostalot on levottomia. Se vaan, että usein silti joutuu kulkemaan junalla sen aseman kautta. Toisaalta onhan se aika lähellä keskustaa, joten taksikaan ei niin paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
Alppila on hyvä.
Kävellen pääsee keskustaan ja joka paikkaan.
Löytyy vanhaa ja uutta, kulttuuria ja puistoja.
Keskuspuistokin kävelyn päässä.
Mukava asuinpaikka.
Alppila on huippuhyvä menevälle ihmiselle, jolle elämä on seinien ulkopuolella. Alppipuisto on varmasti yksi kivoimmista Helsingin puistoista ja siellä tulee istuttua lämpiminä kesäiltoina ystävien kanssa. Vieressä 24h Alepa ja hyviä jatkopaikkoja. Täydellistä!
Perinteisiä, mukavia, asiallisia.