Minkälaisia asuinalueita ovat Kivihaka, Kannelmäki ja Alppila?
Kommentit (51)
Kannelmäessä on luonto lähellä. Muuta hyvää en oikein keksi. Mamugetto. No on se prisma ihan hyvä.
- Kivihaka on aika nätti uinuva nukkkumalähiö. Ei juuri mitään palveluita, täytyy mennä Pikku-Huopalahteen.
- Kannelmäki on peruslähiö, yön timoja löytyy, vähän identiteetitön, harmaa.
- Alppila on kiva alue, vanha Alppila siellä Kotkankadusta länteen. Hiljainen, kaunis.
Mieluummin pois Helsingistä. Esim. Ihan Espoon perukoille tai sitten johonkin ihan muualle.
Kannelmäes ja Alppilas nistei ja spugei
Kivihaka on todellinen nukkumalähiö, siellä ei ole edes lähikauppaa. Palvelut löytyvät vierestä etelä-Haagasta. Julkiset kulkevat (bussi) ok. Ihan Keskuspuiston kainalossa oleva alue, eli erinomaiset ulkoilureitit ja jos pyörällä kulkee töihin esim keskustaan, kiva työpyöräilymatka.
Kannelmäessä suurin osa asunnoista on vanhoja lähiökerrostaloja, paljon maahanmuuttajia ja meno voi olla levotonta. Toisaalta kannelmäen reunoilta löytyy myös tosi nättiä omakotitaloaluetta jossa on hyvin rauhallista, eli löytöjäkin voi tehdä. Kannattaa katsoa tarkkaan karttaa ja käydä paikan päällä tutustumassa, jos Kannelmäkeä harkitset. Aseman seutu on levotonta, mutta jos liikkuu autolla niin mitäs se haittaa :D
Alppila on keskustamaisempi ja trendikkäämpi alue kuin kaksi edellämainittua. Parhaat palvelut ja julkiset yhteydet. Alppilassa on nimenomaan kaupunkiasumista! Paljon sinkkuja ja nuoria pariskuntia, opiskelijoita. Helppo lähteä esim. Naapuriin kallion yöelämään ja ravintoloihin.
Jos olisin nuori autoton sinkku, muuttaisin Alppilaan. Muuten ehkä Kivihakaan, joskin viereinen etelä-Haaga on mielestäni alueena vieläkin kivempi. Kannelmäkeen harkitsisin muuttamista jos olisi auto ja lapsia ja haluaisin ison asunnon kohtuuhintaan - silloin katsoisin Kantsun reuna-alueiden rivareita ja omakotitaloja niiltä Kannelmäen alueilta, missä on pääasiassa omistusasuntoja.
Kallion peukuttajat on rantautuneet myös Alppilaan. En kyllä sinnekään muuttaisi. Aika harvassa on stadissa paikat mihin enää haluaisi muuttaa. Muuttoliike on vaan poispäin. Tuttavani vuokraa asuntoaan Alppilassa eikä tahdo millään saada sitä myytyä edes sijoittajille, niin paljon on arvo tippunut.
Sain juuri myytyä Alppilasta asuntoni. Jouduin tiputtamaan alkuperäisestä hinnasta jopa 38 k€, mutta arvo laskee koko ajan, joten olen tyytyväinen, että sijoittaja osti sen.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäes ja Alppilas nistei ja spugei
Missä niitä ei olisi ?
Itse asunut koko elämän kannelmäessä ja henkilökohtaisesti tykkään. En muuttaisi ihan aseman lähestöön ku siellä jonkun verran juoppoja ja välillä nistei, mutta nekin harmittomia 99prossaa ajasta jos jätät ne yksikseen. On tosi eritaustaista porukkaa, esim. Maahanmuuttajia aika paljon joka tuo kivasti tosi monimuotoista kulttuuria. Kivat luonto mahdollisuudet ja paljon lapsiperheitä ja senioreita. Se iso ongelma joka jengil on kantsun kanssa on ne maahanmuuttajat, mutta se on tietty ongelma vaan rasisteille joita en tänne kyllä muutenkaan halua, ja se toinen ongelma (nistit, yms) on asia jota ei saa Helsingissä paettua jos ei oo valkoista eliittiä :)
Onko arvon maalainen hieman varttuneempi, vai onko lapsia?
Jos lapsia niin suosittelen katsomaan tämän listan toista päätä: S2 mahdollisimman pieni..
https://yle.fi/a/74-20018233 ja kunnaksi Helsinki
Olen yrittänyt myydä asuntoani Alppilassa nyt 2 vuotta. Hintaa olen alkuperäisestä laskenut jo lähes 20 k€ eikä asuntonäytöissä ole viimeisen vuoden aikana käynyt ainoatakaan ihmistä. Nyt jälkiviisaana toki voin todeta, että oli tyhmä sijoitus (yksiö) aikoinaan, hissittömän talon ylin kerros (4.), huono pohjaratkaisu, pieni vessa ja suihkutila erillinen, mutta tuohon aikaan asunnot menivät hyvin kaupaksi. Asuntoni arvo on laskenut aika tavalla siitä, mitä se oli silloin 7 vuotta sitten ja remontteihin on mennyt pieni omaisuus :-(. Olen kahden asunnon loukussa niin sanotusti - onneksi sain Alppilaan kuitenkin vuokralaisen. Hän valitettavasti katselee kuulemma rauhallisemmalta alueelta uutta asuntoa kun myös alue on muuttunut levottomaksi viimeisen 1,5 vuoden aikana.
Kivihaka ainoa noista joissa suostuisin asumaan tai edes yöpymään ilman käsiasetta.
Kannelmäessä ja Alppilassa on kaksi eri todellisuudessa elävää maailmaa saman kaupunginosan sisällä kuten lähes kaikkialla Helsingissä.
Rajaa et löydä kartalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäes ja Alppilas nistei ja spugei
Missä niitä ei olisi ?
Lehtisaari, Kuusisaari, Kulosaari, noissa huomattavasti vähemmän kuin alueilla joissa on niitä halpoja ja susirumia kommuuneja. Tosin Kelan maksusitoumuksella ei välttämättä pysty valitsemaan niitä parhaimpia asuinalueita.
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰
Kivihaka = ei palveluita, kaukana keskustasta, rumia taloja.
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰
Alppila on hyvin rauhallinen, varmaan koko kantakaupungin rauhallisin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäes ja Alppilas nistei ja spugei
Missä niitä ei olisi ?
Etelä-Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Kallion peukuttajat on rantautuneet myös Alppilaan. En kyllä sinnekään muuttaisi. Aika harvassa on stadissa paikat mihin enää haluaisi muuttaa. Muuttoliike on vaan poispäin. Tuttavani vuokraa asuntoaan Alppilassa eikä tahdo millään saada sitä myytyä edes sijoittajille, niin paljon on arvo tippunut.
Alppilassakin on kaksi rinnakkaistodellisuutta vain muutaman korttelin sätellä joten samalla iltakävelyllä kaupunginosan sisällä voit ruksia ostoslistalta niin hanhenmaksapallerot, peukut, yllätysmokkakikkelit joka reikään kuin morankin kylkiluiden väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰
Alppila on hyvin rauhallinen, varmaan koko kantakaupungin rauhallisin paikka.
Tämä on vähän sama kuin Bergen Belsenin paras parakki.
Kivihaka rauhallinen, hyvä. Nuo kaksi sitten ihan muuta😰