Minkälaisia asuinalueita ovat Kivihaka, Kannelmäki ja Alppila?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alppilassa on Suomen kuuluisin h*orakatu.
Eli mikä?
Kertoo toki alueen "rauhallisuudesta"...
Entinen h-katu
Aika erilaisia keskenään.
Kannelmäki on sellainen perinteinen radanvarsilähiö. Näkee elämän nurjaakin puolta, mutta se keskittyy pistemäisesti tiettyihin kohtiin aluetta.
Kivihaka on verrattain lähellä keskustaa oleva nukkumalähiö. Ei muuta vikaa kuin liikennemelu.
Alppila on kantakaupunkia ja siellä on paljon autoja ja ihmisiä sekä pieniä kopperoasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäki on paljon mainettaan parempi! Luonto lähellä, hyvät palvelut, hyvät kulkuyhteydet, yhteisöllinen meno. En muualle Helsingissä enää hevillä muuttaisi.
Aina kun viestissä on tuttu latteus "X on oikeati mainettaan paljon parempi " niin lukemisen voikin lopettaa siihen paikkaan.
Kyllä Monaco on mainettaan parempi. Köyhät haukkuu kalliiksi, mutta olen eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alppilassa on Suomen kuuluisin h*orakatu.
Eikös se toiminta sijoittunut enemmän Harjun suunnalle katua? Ja sekin ajettiin kadulta sisätiloihin hierontapaikkoihin ja vastaaviin?
En tiedä tarkemmin...
Kivihaka on isossa risteyksessä ja on siellä nuhjaisiakin taloja
Liukasta talvella ja mäkiä
Töölöst Kantsuun, se oli ysärin alkuu
Toiset selvis, toiset ei päässykkää karkuun
Et taida tietää mitä Britannias tapahtu
Miltä näytti ku denat talvella pakastu
Entä se ku työtön railossa rakastu
Odottavalle portais onnettomuus tapahtu
Raavittiin kasaan pennejä, äyrejä
Mummot keräs hies Maxissa kärryjä
PL-säädöistä foliopesämuna
Uudet sterkat, ihan vtun jepa
Osaan pari hyvää turvotuskikkaa
Satoi paskoi essoi, siitähän flippaa
Pilottijengis kiljut kiersi ringis
Vanhoista staroist kaikki ei hengis
Aliksen kentällä Tenoxei ja tennist
Yliksen kentällä sekakäyttöpingist
Esan kanssa kentsulla pelasin
Nyt kierrän veroja ja Esa onki poliisi
2000 tuli, alko parempi olla
Sellast ysäril Kantsus neljä-kaks-nollas
Kivihaka on täynnä liikennepölyä ja liikennemelua.
Alppilassa on nistejä ja rikollisia ja huonoja asuntoja.
Kannelmäessä on iso ostari, edulliset asunnot ja hyvät yhteydet, junat ja busseja joka suuntaan. Kannelmäestä pääsee yliopistojen ja amk:oiden kampuksille todella kätevästi. Kannelmäessä on käynnissä gentrifikaatio, sinne muuttaa koko ajan enemmän ja enemmän hyvin toimeentulevia, ja se työntää sosiaalitapaukset muualle. Lisäksi luonto on Kantsussa läsnä. En itse asu, mutta tätini on asunut ok:ssa ja viihtynyt 30v - ja hänen mukaansa muutosta parempaan on tapahtunut selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Kivihaka on täynnä liikennepölyä ja liikennemelua.
Alppilassa on nistejä ja rikollisia ja huonoja asuntoja.
Kannelmäessä on iso ostari, edulliset asunnot ja hyvät yhteydet, junat ja busseja joka suuntaan. Kannelmäestä pääsee yliopistojen ja amk:oiden kampuksille todella kätevästi. Kannelmäessä on käynnissä gentrifikaatio, sinne muuttaa koko ajan enemmän ja enemmän hyvin toimeentulevia, ja se työntää sosiaalitapaukset muualle. Lisäksi luonto on Kantsussa läsnä. En itse asu, mutta tätini on asunut ok:ssa ja viihtynyt 30v - ja hänen mukaansa muutosta parempaan on tapahtunut selvästi.
Mikä Alppilan asunnoissa on huonoa? Tai siis siellähän on rakennuskantaa ainaki 20-luvulta 80-luvulle niin mikä näissä mättää?
Eikös se toiminta sijoittunut enemmän Harjun suunnalle katua? Ja sekin ajettiin kadulta sisätiloihin hierontapaikkoihin ja vastaaviin?