Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (850)
Juuri tuli ilmoitus parista noutamattomasta paketista. Eli ostaja ei ole noutanut ja sitten paketti pitäisi lunastaa itselle takaisin - tietenkin erillisellä lähetysmaksulla - tai antaa lupa paketin "kierrätykseen" (MITÄ IKINÄ TUO TARKOITTAAKAAN?!?). Arvatkaapa lunastanko takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli ilmoitus parista noutamattomasta paketista. Eli ostaja ei ole noutanut ja sitten paketti pitäisi lunastaa itselle takaisin - tietenkin erillisellä lähetysmaksulla - tai antaa lupa paketin "kierrätykseen" (MITÄ IKINÄ TUO TARKOITTAAKAAN?!?). Arvatkaapa lunastanko takaisin?
Sen verran kalliit pakettihinnat (normihinnat - ei ToriDiili) nykyään, että niihin voisi automaattisesti sisältyä maksuton palautus lähettäjälle mikäli pakettia ei noudeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli ilmoitus parista noutamattomasta paketista. Eli ostaja ei ole noutanut ja sitten paketti pitäisi lunastaa itselle takaisin - tietenkin erillisellä lähetysmaksulla - tai antaa lupa paketin "kierrätykseen" (MITÄ IKINÄ TUO TARKOITTAAKAAN?!?). Arvatkaapa lunastanko takaisin?
Sen verran kalliit pakettihinnat (normihinnat - ei ToriDiili) nykyään, että niihin voisi automaattisesti sisältyä maksuton palautus lähettäjälle mikäli pakettia ei noudeta.
Myy vain noutona käteisellä, niin minä olen tehnyt 6 vuoden ajan, hyvin selkeä toimiva konsepti.
Eikö se ole nykyisin Vend marketplaces Oy? Laittakaa sinne suoraan palautetta kaikki tyytymättömät asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V ituttaa se, että kaikki kiinnostavat jutut ovat aina toisella puolella Suomea ja aina pitää pyytää postitusta. Omalla paikkakunnalla vissiin asuu vain nuukia kitupiikkejä, jotka eivät ikinä myy mitään. Tylsää.
Ja teille "vain nouto" -tyypit; menetätte paljon kauppoja kun ette postita.Tuskin menetämme, olen saanut aina kaikki myytyä noudettuna käteisellä ilman ongelmia.
Kaikki mennyt aina kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma vika, jos myy jotain 5-15e tuotteita tuolla. Jokaisen pitää tajuta, että kaupan sijasta torista tuon hintaluokan tuotteiden ostajilla on ostovoima niin lähellä nollaa euroa että on ihan kuun ja tähtien asennosta kiinni, onko tällä enää huomenna tilillä sitä kauppaan vaadittavaa 8 euroa vai ei.
Ja siitä seuraa luonnollisesti julmettu säätö jokaikisen kaupan kohdalla. Helpommalla pääset, kun jätät sen ulos kenen tahansa otettavaksi tai lahjoitat/heität roskiin.
Itse en vaivaudu myymään Torissa kuin isompia ostoksia, joiden hinta on käytettynäkin 300-1000e+. Ostajat ovat poikkeuksetta olleet asiallisia eikä ole ikinä tullut mitään ohareita tai häröily-käyttäytymistä. Esimerkiksi jos haluaa muutaman vuoden vanhasta Macbookista eroon, siitä ottaa takkiin ehkä 600e. Saat 1400e koneesta 800e joka on ihan käypä hinta.
Tuolla tavoin torissa tekee helpot kaupat jopa parin tunnin sisällä ilmoituksen laittamisesta eikä tarvitse viikkotolkulla säätää.
Lopettakaa niiden 10 euron esineiden listaaminen tuonne. Tuotatte vain itsellenne kuukauden mittaisen piinan ja päänvaivan tuollaisella pelleilyllä joka ei todellakaan ole sen parin suklaalevyn arvoinen.
Juuri näin. Toinen ohje: Jos ei siedä kirpparikulttuuriin kuuluvaa tinkimistä, niin älä ala myymään olenkaan. Mutta kun nämä myyjät ilmeisesti pitävät ihmisoikeutena saada kaikesta se haluamansa hinta!
Jos vaikka myynnistä poistunut muumimuki on muissa kauppapaikoissa arvoltaan 50 e ja myyn sitä torissa hintaan 45 e, miksi minun pitäisi tinkiä vielä lisää ja myydä muki kahdella kympillä, kun ostaja sitä ehdottaa? Tuo muumimukiostos ei ole kenellekään pakollinen asia, jota ilman ei arki suju. Muita mukeja saa kyllä halvemmallakin. Eikä minulla ole kiirettä myydä mukia tms pientä tavaraa, hyvin voin säilöä kotonani.
Juuri näin, persaukinen ostaja ostakoon omaan budjettiin sopivan mukin kirpputorilta, miksi sinun pitäisi tinkiä persaukisen takia ja jobbareille ei kannata myydä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa temusta ostettu uusi paska, jota kaupitellaan moninkertaisella hinnalla mitä siitä on itse maksettu.
Hakeudu hyvä ihminen hoitoon pikaisesti, ei normaali ihminen välitä mitä joku kaupittelee ja mihin hintaan.
Jo on teillä ongelmat, minua ei haittaa vaikka joku myy tonnilla euron tennispalloa, mitä sitten? Jokainen voi myydä ihan vapaasti omia tavaroitaan ihan millä hinnalla tahansa ja ostaja voi ostaa tai olla ostamatta.Miten tästäkin saa kamalan stressin, ongelman tehtyä?.
En ymmärrä miksi jotkut ottaa kamalan stressin jostain tinkimisestä, itse en piittaa yhtään näistä vaan myyn tuotteet sillä ilmoitukseni hinnalla, jos ei mene kaupaksi niin saa olla varastossa, en kuitenkaan ota mitään stressiä vaikka tulisi ihan ala-arvoinen tarjous, en tosin edes vaivaudu vastaamaan näille vaan estän ne.Suurin osa ostajista ei tingi ja aina tavarat menny kaupaksi.
Juuti tälläisiä tai vastaavia tulee nykyään aivan liian usein vastaan Torissa. En näin ollen jaksa enää innostua yhtään vaikka joku ilmoittaisi ostavansa kun tietää että luultavasti kauppoja ei tule kuitenkaan, Ikävä on niitä aikoja, kun tiesi, että aina kun inboxissa on viesti, niin se tarkoitti, että joku ostaa jotakin. Huokaus.