Mitä pitää tehdä jos verkkokauppias väistää vastuunsa kadonneen paketin suhteen?
Ulkomaille rekisteröity kauppa, joten Suomen kuluttajasuoja ei taida päteä. Paketti kadonnut kuljetuksessa ennen Suomen puolelle saapumista. Kuljetusliike ei vastaa minulle muuta kuin että vain lähettäjä voi hoitaa asiaa. Mutta entä kun lähettäjä sanoo minulle vain, että he on lähettäneet paketin eivätkä tiedä paketista sen enempää.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sitten ei tilaa enää sieltä uudelleen. Tai tilaa uuden, jos on varma että firmaan voi muuten luottaa ja se oli toimittajan "vika". Tai tilaa toiselta firmalta joka on varmempi. On mahdollista että firma jolta tilasit tutkii asiaa jotenkin tai korvaa, osalla ehkä vakuutettu lähetys. Joskus se ei kai selviä.
Vastasi minulle että ei lähettänyt vakuutettuna. Hinta oli 300 euroa eli ei pikkuraha ollenkaan. Ap
Onko siitä tullut muuta ilmoitusta kuljetusliikkeeltä että vahvistaneet katoamisen.
Mikä on elämässä niin pakollista että pitää ulkomaisesta verkkokaupasta tilata?
Ja jos vastaat että halpa hinta niin häpeisit.
En enää halua tilata netistä yhtään mitään! Oikeasti paketit katoilee, Posti rikkoo ja tuhoaa ne, ne menee minne sattuu, aikataulujen sopiminen kuskien kanssa kohtuuttoman vaikeaa, odottelet kotona turhaan jne.
Ei jää kuluttajalle käteen näistä muuta kuin paha mieli, haaskattua aikaa, tuhottua omaisuutta ja iso lasku. Jotain on muuttunut, koska vielä pari vuotta sitten homma toimi. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämässä niin pakollista että pitää ulkomaisesta verkkokaupasta tilata?
Ja jos vastaat että halpa hinta niin häpeisit.
Voi saakeli. Mistäpä luulet, että useimmat kotimaiset yritykset tilaa tuotteensa? No ulkomailta ja iskee niihin isot katteet päälle. Ei ole kenenkään velvollisuus elättää ahnetta kauppiasta eikä monella tässä taloustilanteessa ole siihen edes varaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämässä niin pakollista että pitää ulkomaisesta verkkokaupasta tilata?
Ja jos vastaat että halpa hinta niin häpeisit.
Kyseisiä tuotteita ei myydä suomalaisissa nettikaupoissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämässä niin pakollista että pitää ulkomaisesta verkkokaupasta tilata?
Ja jos vastaat että halpa hinta niin häpeisit.
Voi saakeli. Mistäpä luulet, että useimmat kotimaiset yritykset tilaa tuotteensa? No ulkomailta ja iskee niihin isot katteet päälle. Ei ole kenenkään velvollisuus elättää ahnetta kauppiasta eikä monella tässä taloustilanteessa ole siihen edes varaa.
Eli mielestäsi kaikki Suomessa olevat kaupat voisi sulkea ja väki tilailisi vain suoraan ulkomaisista verkkokaupoista. Et selvästikään tiedä mitä puhut.
Älä vain missään seurassa mene noita laukomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämässä niin pakollista että pitää ulkomaisesta verkkokaupasta tilata?
Ja jos vastaat että halpa hinta niin häpeisit.
Voi saakeli. Mistäpä luulet, että useimmat kotimaiset yritykset tilaa tuotteensa? No ulkomailta ja iskee niihin isot katteet päälle. Ei ole kenenkään velvollisuus elättää ahnetta kauppiasta eikä monella tässä taloustilanteessa ole siihen edes varaa.
Eli mielestäsi kaikki Suomessa olevat kaupat voisi sulkea ja väki tilailisi vain suoraan ulkomaisista verkkokaupoista. Et selvästikään tiedä mitä puhut.
Älä vain missään seurassa mene noita laukomaan.
Jos suomalaisessa verkkokaupassa ei ole kilpailukykyiset hinnat, niin tietysti tilataan ulkomailta. Epäterveellä pohjalla olevaa yritystä ei kannata tekohengittää.
Reklamaatio, joko vaadit verkkokauppaa lähettämään uuden tuotteen tai palauttamaan rahasi. Ja sitten verkkokauppa selvitelköön itsekseen erikseen sen, mihin alkuperäinen lähetys on kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Reklamaatio, joko vaadit verkkokauppaa lähettämään uuden tuotteen tai palauttamaan rahasi. Ja sitten verkkokauppa selvitelköön itsekseen erikseen sen, mihin alkuperäinen lähetys on kadonnut.
Olen tehnyt reklamaation, jossa vaadin, että verkkokauppa joko etsii pakettini tai lähettää uudet tuotteet tai palauttaa rahat. Sain vastaukseksi vain, että ovat lähettäneet tuotteet eivätkä tiedä niistä sen enempää ja eivät lähettäneet vakuutettuna. End of story, eivät suostu puimaan asiaa sen enempää, vaatimuksiini eivät kommentoineet muuten mitään. Ap
Mistä maasta tilasit? Pystytkö selvittämään kyseisen maan kuluttajansuojaviranomaisen kanssa asiaa?
1. Miten maksoit ton? Jos luottokortilla voit hakea rahojasi takaisin.
2. Onko toi kauppa EU:n alueella?
T: Se, joka auttoi reklamaation käännöksessä
Vierailija kirjoitti:
1. Miten maksoit ton? Jos luottokortilla voit hakea rahojasi takaisin.
2. Onko toi kauppa EU:n alueella?
T: Se, joka auttoi reklamaation käännöksessä
Ai tunnistit tämän aloituksen :D . Kiitos sinulle vielä avustasi käännöksen kanssa! Kauppa on EU:n alueella. Maksoin paypalilla. Ap
Lähetysfirma on hävittänyt paketin ei verkkokauppa! Ulkomailta tilatessa pitää nämä tilanteet ottaa huomioon eikä kitistä jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Lähetysfirma on hävittänyt paketin ei verkkokauppa! Ulkomailta tilatessa pitää nämä tilanteet ottaa huomioon eikä kitistä jälkeenpäin.
Totta, että kuljetusfirma on hävittänyt. Mutta kun kuljetusfirma ei suostu minun kanssa selvittämään asiaa ollenkaan, he sanoo heidän sääntö sä olevan se, että vain lähettäjän kanssa voidaan selvittää pakettien olinpaikkaa tai häviämisiä. En siis voi itse tehdä mitään. Miten olisin voinut ottaa tämän huomioon? Ap
Niin. Sitten ei tilaa enää sieltä uudelleen. Tai tilaa uuden, jos on varma että firmaan voi muuten luottaa ja se oli toimittajan "vika". Tai tilaa toiselta firmalta joka on varmempi. On mahdollista että firma jolta tilasit tutkii asiaa jotenkin tai korvaa, osalla ehkä vakuutettu lähetys. Joskus se ei kai selviä.