Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?

Vierailija
11.01.2025 |

Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä. 

 

Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan  hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.

Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.

Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.

En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tinkimisviesteihin tai tarjouksiin.

Vierailija
102/109 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa on ostohinta.

Ei se ole tarjouspyyntö.

Pellet jotka kyselee "tarjouksia" menevät estoon.

Mieluummin heitän tavaran roskiin kuin myyn sen jollekin tinkaajalle joka yrittää käännyttää ihmisiä myymään oman edun vastaisesti halvemmalla.

Se on hintapyynti. Joku joka on siitä eri mieltä, tekee tarjouksen. Näin markkina ja kaupankäynti toimii. 

Mulla se on ainakin myyntihinta, en tingi koskaan mistään ja aina on mennyt kaikki kaupaksi.En edes vastaa mihinkään tinkimis viesteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa on ostohinta.

Ei se ole tarjouspyyntö.

Pellet jotka kyselee "tarjouksia" menevät estoon.

Mieluummin heitän tavaran roskiin kuin myyn sen jollekin tinkaajalle joka yrittää käännyttää ihmisiä myymään oman edun vastaisesti halvemmalla.

Se on hintapyynti. Joku joka on siitä eri mieltä, tekee tarjouksen. Näin markkina ja kaupankäynti toimii. 

Mulla se on ainakin myyntihinta, en tingi koskaan mistään ja aina on mennyt kaikki kaupaksi.En edes vastaa mihinkään tinkimis viesteihin.

En minäkään vastaa, hyvin kaikki aina mennyt kaupaksi tinkimättä eikä minua haittaa jos joku tavara ei mene kaupaksi.

Vierailija
104/109 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 500€ uutena on max 200€ käytettynä, vaikka olisi kuinka uudenveroinen. -50% tulee jo siitä, kun se lähtee kaupasta ulos. Ja useimmiten vähintään 20-25% saa kaupastakin alea. Sulla liian kova pyynti. Markkina kertoi arvon ja sä joko hyväksyt sen tai pidät kiinni tunteesta ja tavarasta .

Älä jauha paskaa, olen ostanut ja myynyt yli 60v ajan, on paljon tuotteita mistä maksetaan mitä pyydetään koska niitä on harvoin tarjolla ja kova kysyntä.Ei ole olemassa mitään liian kovaa pyyntihintaa, on olemassa myyntihinta millä kaupat tehdään, se voi olla tänä päivänä vaikka 50€ ja joulukuussa 350€.Jotkut käytetyt tavarat maksaa paljon enemmän käytettynä kun uutena, on olemassa satoja keräilytuotteita mitä ei ole tarjolla juuri koskaan.Kaikki olen aina saanut myytyä ilman tinkimistä.

Tuo on totta, itsellä kokemusta vanhoista valaisimista, sain niitä kuolinpesästä myyntiin ja vanhoja työkaluja, niistä tuli kuolinpesälle tosi hyvin rahaa, kaikki vanhat merkkityökalut meni myös kaupaksi, snapon, stahlwille yms.

Vierailija
105/109 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan höpöhöpötarjous blokkaan vastaamatta mitään.

Vierailija
106/109 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös myynyt ja ostanut yli 10 vuotta, ostan tinkimättä aina kaiken, jos löytyy jotain sopivaa ja myyn tinkimättä hinnasta, on tullut palautetta, epäasiallista et saa myytyä tuohon hintaan ja tuo on ollut pitkään myynnissä, en kuitenkaan lähde tinkimään koska tiedän että usein myyn sellaista mitä on vaikea löytää, ei ole saatavilla ja toisaalta olen aina lopulta saanut kaikki tuotteet myytyä, joten en tingi, en vastaa typeriin tarjouksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/109 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopion täältä vastauksen

En valitettavasti myy osamaksulla

Vierailija
108/109 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vastaa vaan pistän suoraan estoon.

Vuosi sitten minulla oli alle vuoden vanha kitara myynnissä. Kaupassa uutena 1300 euroa. Täysin virheetön, takuu voimassa ja tietenkin ostokuitti tallessa. Hinnaksi olin laittanut 900 euroa. Alimmat tarjoukset oli 250 euroa lähetyskuluineen. Suoraan estoon. Kitaran kävi noutamassa ostaja joka maksoi testaamisen jälkeen 850 euroa.

Estoon menee myöskin ne, jotka kehtaa kysyä, tuonko 3 euron tavaran 50km päähän omalla kustannuksella. Ja estoon myös ne, jotka ehdottaa toridiiliä kohteessa jossa lukee "vain nouto".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/109 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veeduttaa turhat kyselyt, joissa pyydetään tarkat mitat vaatteesta ja sitten seuraa täysi hiljaisuus, kun vastaan.

Kysyin juuri yhdeltä sohvan mittoja, mittasi ja vastasi kyllä, mutta nosti myös heti hintaa 5 € 😂

 

Olisi sopinut meille kyllä hyvin, mutta en takuulla käy minkäänlaista kauppaa tällaisten kanssa, ostin sohvan toiselta Tori-myyjältä.

 

Ja toinen perustapaus, "en käytä mitään diilejä". Ja minä en sitten tee kauppaa kanssasi, Tori-diili on erittäin kätevä tapa käydä kauppaa Torissa.