Mitä tehdä, kun vieras menee aina jääkapille?
Kyseessä siis pitkäaikainen kaveri, joka aina kylään tullessaan menee pokkana jääkaapille ja ottaa sieltä ainakin jugurttia tai muuta pientä, joskus ruokaakin jos sitä on tarjolla. Minusta vieraan ei ole asiallista ihan tuollaisia "vapauksia" kuitenkaan ottaa. Miten sanoa asiasta nätisti?
Kommentit (130)
Niin että pitkäaikainen kaveri mutta et uskalla sanoa? Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
No ihan saat itseäsi syyttää jos oot niin lapanen ettet mitään sano. Jotkut saattaa tuon huomatakin ja käyttää piirrettä ihan tietoisesti hyväksi.
No pitäisi ap:n sanoa mutta kyllä se vika on silti ensisijaisesti röyhkeässä vieraassa.
Vierailija kirjoitti:
No ihan saat itseäsi syyttää jos oot niin lapanen ettet mitään sano. Jotkut saattaa tuon huomatakin ja käyttää piirrettä ihan tietoisesti hyväksi.
Tiedän, pitäisi sanoa. Mutta kysyinkin, että miten sanoa nätisti? En nyt kehtaa mitään "älä mene sinne!" huutaa. Ap
No mene kaverille kylään ja syö jääkaapista ruuat. Eli potut pottuina. Jospa tajuaa
Mikä reaktio jos menet hänen luokseen ja hänen jääkaapilleen sanomatta mitään?
Jaa. Sano niinkuin mun sisko - kun mä menin kylään sanoi heti: Mulla ei sitten ole mitään syötävää. Joka kerta tämä. No sitten mentiin kauppaan mä ostin ja tein ruokaa. Mutta olen lopettanut tämän systeemin kokonaan nykyään.
Hei älä ota sitä jugurttia se on mun iltapala.
Se ruoka on mun huominen lounas älä koske.
Varaa pöydälle vaikka porkkanaa ja kaalta ja kun vieras lähtee jääkaapille niin huikkaa seis, pöydällä on naposteltavaa jos nälkä. Jos vieras valittaa että haluaa jotain muuta kuin porkkanaa ja kaalta niin vinkkaa siitä missä lähikauppa sijaitsee
Vierailija kirjoitti:
Mikä reaktio jos menet hänen luokseen ja hänen jääkaapilleen sanomatta mitään?
Hyvin harvoin vierailen hänen luonaan, sanoo, että on niin sotkuista jne. En todellakaan itse kehtaisi tällaista tehdä, mutta silloin kun heillä käyn, tarjotaan kyllä kahvia ja kahvileipää. Eli ei ole siitäkään kyse, että haluaisi minusta ikään kuin yksipuolisesti hyötyä. Ap
Samaistun. :( Oon niin miellyttämishaluinen ja konflikteja välttelevä,että en kehtaa sanoa "ei" ellei oo ihan pakko.
Teippaa se jääkaapin ovi kiinni ennen kuin tämä possu tulee kylään. Tarjottavat laitat ensin valmiiksi pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Hei älä ota sitä jugurttia se on mun iltapala.
Se ruoka on mun huominen lounas älä koske.Varaa pöydälle vaikka porkkanaa ja kaalta ja kun vieras lähtee jääkaapille niin huikkaa seis, pöydällä on naposteltavaa jos nälkä. Jos vieras valittaa että haluaa jotain muuta kuin porkkanaa ja kaalta niin vinkkaa siitä missä lähikauppa sijaitsee
MItä jos vieras menee jääkaapille kielloista ja vihjauksista huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Teippaa se jääkaapin ovi kiinni ennen kuin tämä possu tulee kylään. Tarjottavat laitat ensin valmiiksi pöydälle.
*reps*
Laita jotain pilaantunutta tarjolle, siihen mitä tiedät hänen ottavan. Pari kertaa kun haukkaa paskaa sun luona, niin luulis oppivan.
Vierailija kirjoitti:
No mene kaverille kylään ja syö jääkaapista ruuat. Eli potut pottuina. Jospa tajuaa
Näitä neuvoja lukiessa aina ihmetyttää, että miten tänne palstalle osataan kirjoittaa, eli ihan vieras instituutio kieli ei kuitenkaan ole, mutta silti sitä ei osata käyttää silloin kun tarvetta olisi.
Tämä vieras on varmaan ylipanoinen?
Tyhjennä jääkaappi kylmälaukkuun ennen vieraan tuloa.
Minä sanoisin ihan rauhallisesti ja ystävällisellä äänellä, että minusta ei tunnu kivalta kun menet jääkaapilleni, toivon, että et enää tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö sinä samalla tavalla hänen luonaan jääkaapille?
Jotenkin käsittämätön ajatus, että omaa jääkaappia käyttävä on noin avuton, että ei saa sanotuksi asiasta?
Miksi pitää sanoa nätisti, miksi et voi sanoa aivan suoraan, että aioit itse syödä sen jugurtin seuraavana aamuna?