Postnord lähiboksi ei toimi ilman älypuhelinta!
Ikävä yllätys, kun tilasin paketin tuollaiseen automaattiin (yleensä tilaan postin automaattiin, mutta jostain syystä tätä toimitustapaa ei ollut saatavilla kyseisestä kaupasta). Ennen kuin paketti saapui, tuli tekstiviesti, että automaattia käytetään sovelluksella, lataa sovellus älypuhelimeesi etukäteen. Tästä ei ollut missään mainintaa toimitustapaa valitessa. Minä en omista älypuhelinta, enkä aio sellaista enää koskaan hankkia (neljän vuoden älypuhelinkoukku riitti itselleni), joten paketin saaminen automaatista osoittautui erittäin hankalaksi. Postnordilta tarjottiin vaihtoehtoa, että se voidaan siirtää tavalliseen noutopisteeseen, mutta tässä olisi mennyt useita arkipäiviä, eli toimitus olisi myöhästynyt ainakin viikolla. Saimme paketin lopulta ulos automaatista lataamalla sovelluksen puolison älypuhelimeen, mutta siihen meni todella kauan aikaa, kun lähetys oli kumminkin rekisteröity minun puhelinnumerolleni, joten piti venkslata kauan, että onnistui.
Mikä hiton oletus Postnordilla on, että jokainen verkkokaupasta tilaaja omistaa myös älypuhelimen? Verkkokaupat toimivat myös tavallisella tietokoneella. Miksi kaikki toiminnot pitää siirtää älypuhelimen varaan? Mikä vika on normaalissa tekstiviestikoodilla toimivassa pakettiautomaatissa? Ne ovat toimineet hyvin tähänkin asti, ja toimivat joka ikisessä puhelimessa, oli sitten älypuhelin tai näppäinpuhelin! Kaikki eivät älypuhelimia käytä!
Kommentit (55)
Sorkkarauta toimii hyvin peltilaatikoiden avaamiseen.
Ne tulee lähemmäs esim. kerrostalon omaan pakettiautomaattiin. On myös muilla käytössä. Pitäisi olla mahdollista tilata paketit tiettyyn noutopaikkaan kun tilaat suomesta. Kyllä joku edullinenkin älypuhelin auttaa, hanki sellanen yksinkertainen jolla on huono käyttää internetiä ja somea.
On myös vastaavia muilla jakeluyrityksillä käytössä. Eivät aina mene siihen tiettyyn samaan pakettiautomaattiin vaan niitä voi olla useita eri pakettiautomaatteja lähistöllä (ei postin/itellan).
Tilaat seuraavan kerran johonkin muualle tai hommaat älykännykän. Periaatteenihmisillä on aina vaikeaa.
Johtuneeko tämä tapa esimerkiksi siitä jos automaatti sijaitsee ulkotilassa? On ehkä ajateltu että on turvallisempaa kun luukuissa ei ole mitään näpyteltävää tai mitään hajoitettavaa?
Se on jäätävä tietoturvariski, eikä mikään suoja!!
Joku juustoreikäinen applikaatti puhelimeen, JOTA KÄYTETÄÄN BLUETOOTHILLA. JIISUS.
pikkusen käämit hehkuu. Tilattaessa ei ollut mitään indikaattia tästä.
On pitkälti toista vuotta siitä kun ekakerran haksahdin tähän. Pakotettuna latasin appin TYÖpuhelimeen.
Annoin palautteet sekä tilausfirmaan, että Postnordille.
Asioitiyritys sanoi, etteivät he ole tämmöistä toimitustapaa hyväksyneet, normaalin tavan toki.
Myös molemmissa firmoissa, epäiltiin puhelinessa, että jos johtui paikasta johon tilasin. Nyt en myistanut koko vihtorin appia, mutta tilauspiste oli kaupan sisällä.
Postnord lukee nyt talouden seinällä "ÄLÄ IKINÄ TILAA, JOS POSTNORD ON TOIMITUS/KULJETUSVASTUUSSA". 🤕
Ihan liikaa yritetään laittaa ihmiset älypuhelinten varaan. Minä käytän omaani lähinnä vain puheluihin ja tekstiviesteihin sekä kamerana. Joskus harvoin selaan nettiä - ruutu on niin ärsyttävän pieni. Mitään kauppojen, pankkien enkä muidenkaan firmojen sovelluksia en rupea lataamaan. Jotkut kuitenkin tekevät niin ja käyttävät puhelintaan myös maksamiseen ja pankkiasioiden hoitamiseen ja matkalippunakin. Entä jos kännykkä varastetaan tai menee rikki tai paristo ehtii tyhjetä? Minulla on rahat ja kortit kolmessa eri lompakossa/kotelossa ja junaliput erikseen paperitulosteina, mikä vähentää riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Johtuneeko tämä tapa esimerkiksi siitä jos automaatti sijaitsee ulkotilassa? On ehkä ajateltu että on turvallisempaa kun luukuissa ei ole mitään näpyteltävää tai mitään hajoitettavaa?
Jep, ulkotilapakettiautomaatti Suomen ilmastossa se vasta onkin älynväläys. Tähän ei eläin pysty!
Yhden kerran olen joutunut käyttämään. Minä näpytin numeroita, mies avasi luukun. Sormet kummallakin kohmeessa.
Hyvä tietää. Älypuhelin on, mutta mitään Postnordin appia en ala latailla siihen.
Matkahuollolla sama ja minua ottaa päähän se että pian ei voi laittaa edes leivänpaahdinta päälle lataamatta taas jotain tietoturvaltaan tuntematon appia puheliimeen ja kirjautumatta siihen mihin vaaditaan hämmästyttävän kattavien henkilötietojen luovuttamista.
Hukkaa kännykkä etkä saa enää kotioveakaan auki.
Mistä lähtien tuommoinen sovellusvaatimus on tullut? Eikö toimi edes Postnordin verkkosivuilta?
Älytön homma. Itse en löytänyt koko boksia, joten soitin asiakaspalveluun jossa vaan tivattiin lähetystunnusta kun kysyin missä tämä nouto boksi sijaitsee... no löytyi omin avuin kaupan pihalta ja boksi ollut auki jonkun aikaa.. ihme ettei pakettia varastettu sillä aikaa kun uumoilin missä koko helkatin boksi sijaitsee. Ja upea maksu tuli tuosta parin min puhelusta, josta ei ollut mitään apua.
Matkahuollolla oli sama juttu. Piti asentaa äppi ja rekisteröityä että sai paketin automaatista ulos😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuneeko tämä tapa esimerkiksi siitä jos automaatti sijaitsee ulkotilassa? On ehkä ajateltu että on turvallisempaa kun luukuissa ei ole mitään näpyteltävää tai mitään hajoitettavaa?
Jep, ulkotilapakettiautomaatti Suomen ilmastossa se vasta onkin älynväläys. Tähän ei eläin pysty!
Yhden kerran olen joutunut käyttämään. Minä näpytin numeroita, mies avasi luukun. Sormet kummallakin kohmeessa.
Matkahuollon ulkoautomaattiin toimitettiin paketti jossa oli pelkkään pahvilaatikkoon pakattu audiovahvistin.
Nehän nyt vasta onkin speksattu -25C lämpötilaan ja 90% suhteelliseen kosteuteen.
Se oli automaatissa kaksi päivää kun ensimmäisellä yrityksellä en edes löytänyt koko automaattia joka ei näkynyt tielle lainkaan osoitteen ilmoittamassa kohdassa.
Piti kävellä rivitaloyhtiön pihalle ja vasta sitten kylmä, hädintuskin tihkusadetta kestävä peltiviritys löytyi yhden rivarin päädystä.
Oottakaapa vaan kun tulee se digitaalinen lompakko, ilman sitä ette käy enää edes apteekissa ja siihen tulee se henkilökohtainen id että pääsette omalla tunnisteella pölisemään netissä. Sitten seurataan kulutusta ja päästöjä...onko kuukauden kiintiö täynnä, sorry ei enää myydä sulle mitään.
Jos tuosta sovelluksen lataamisesta ei oikeasti ollut mitään selkeää tietoa toimitustavan valintavaiheessa, niin väärinhän tuo on. Vaikka ihmisellä oliksin älypuhelin, niin ei se oo mikään läpihuutojuttu, että kaikki haluaa silti ladata siihen sovelluksia ja hyväksyä niiden käyttöehtoja.
Ihan hyvä jos tämä olisi VALINNAINEN,mutta PAKOLLISENA ja ainoana vaihtoehtona pitäisi olla laiton.
Oli kyllä yllättävä pettymys, että Matkahuollollakin tuli tuollaiseen keskellä joidenkin piha-aluetta töröttävään laatikostoon. Eipä ollut paljon iloa ilmaisesta toimituksesta.
On ihan ok tehdä päätös, ettet käytä älypuhelinta, mutta älä sitten valita niistä hankaluuksista, mitä se älypuhelimen puuttuminen aiheuttaa!
Onpas tyhmä systeemi. Miksi kukaan haluaisi muutenkaan heidän sovelluksen ladata puhelimeensa?