Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postnord lähiboksi ei toimi ilman älypuhelinta!

Vierailija
28.11.2024 |

Ikävä yllätys, kun tilasin paketin tuollaiseen automaattiin (yleensä tilaan postin automaattiin, mutta jostain syystä tätä toimitustapaa ei ollut saatavilla kyseisestä kaupasta). Ennen kuin paketti saapui, tuli tekstiviesti, että automaattia käytetään sovelluksella, lataa sovellus älypuhelimeesi etukäteen. Tästä ei ollut missään mainintaa toimitustapaa valitessa. Minä en omista älypuhelinta, enkä aio sellaista enää koskaan hankkia (neljän vuoden älypuhelinkoukku riitti itselleni), joten paketin saaminen automaatista osoittautui erittäin hankalaksi. Postnordilta tarjottiin vaihtoehtoa, että se voidaan siirtää tavalliseen noutopisteeseen, mutta tässä olisi mennyt useita arkipäiviä, eli toimitus olisi myöhästynyt ainakin viikolla. Saimme paketin lopulta ulos automaatista lataamalla sovelluksen puolison älypuhelimeen, mutta siihen meni todella kauan aikaa, kun lähetys oli kumminkin rekisteröity minun puhelinnumerolleni, joten piti venkslata kauan, että onnistui.

Mikä hiton oletus Postnordilla on, että jokainen verkkokaupasta tilaaja omistaa myös älypuhelimen? Verkkokaupat toimivat myös tavallisella tietokoneella. Miksi kaikki toiminnot pitää siirtää älypuhelimen varaan? Mikä vika on normaalissa tekstiviestikoodilla toimivassa pakettiautomaatissa? Ne ovat toimineet hyvin tähänkin asti, ja toimivat joka ikisessä puhelimessa, oli sitten älypuhelin tai näppäinpuhelin! Kaikki eivät älypuhelimia käytä!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei enää Matkahuoltoa tai Postnordia lähetysvaihtoehdoksi juuri noiden appien yms. takia. Postinumeron mukaan laittavat aina parin km päähän, vaikka reilun sadan metrin päässä S-market, jonne olen paketit ohjannut. Posti vielä sentään toimii, vaikka hidas onkin.

Vierailija
22/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt on kamalaa? Kehitys kehittyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Mun mielestä tosi kätevää kun ei tarvitse näppäillä mitään, senkun painaa nappia että avaa lokero ja lokero avautuu..

Vierailija
24/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Mun mielestä tosi kätevää kun ei tarvitse näppäillä mitään, senkun painaa nappia että avaa lokero ja lokero avautuu..

Vaan kun ei ole sitä älykännykkää. Että se.

Vierailija
25/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki!

Vierailija
26/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä syystä sitä ei ole saanu hankittua? 

En käsitä tällaisia ihmisiä, jotka tekevät omasta elämästään hankalaa kaikella änkyröinnillä. Ei ihmiskunta palaa takaisin lankapuhelimien aikaan vaikka joku Pirjo Hyrynsalmelta sinne niin kovasti kaipaisi. Tekniikka kehittyy ja maailma muuttuu, halusit tai et.

Vierailija
27/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tällaisia ihmisiä, jotka tekevät omasta elämästään hankalaa kaikella änkyröinnillä. Ei ihmiskunta palaa takaisin lankapuhelimien aikaan vaikka joku Pirjo Hyrynsalmelta sinne niin kovasti kaipaisi. Tekniikka kehittyy ja maailma muuttuu, halusit tai et.

Aivan, ja etenkin kun tämä muutos on oikeasti todella kätevä ja hyvä, ei tartte näpytellä juuri mitään ja luukku auki.

Vierailija
28/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku on huolissaan yksityisyyden menetyksestä niin se juna meni jo. Ei meillä kellään ole yksityisyyttä ollut pitkiin aikoihin. Vain hupsu luulee toisin.

Vierailija
29/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on älypuhelin ja olen teknisesti näppärä niin en erityisemmin pidä postnordin lähibokseista. Usein jotain pientä ongelmaa ja ihmisiä jonoksi asti kin säätävät boksien kanssa. Asiakaskokemus ei ole kohdallaan.

Vierailija
30/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ja etenkin kun tämä muutos on oikeasti todella kätevä ja hyvä, ei tartte nä

Mutta kun minä EN HALUA. Vanha systeemi oli jo kätevä ja hyvä.

Vierailija
31/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo ole kehitystä. 

Vierailija
32/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus

Vierailija
33/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkahuollolla oli sama juttu. Piti asentaa äppi ja rekisteröityä että sai paketin automaatista ulos😡

Onko tämä joku uusi juttu? Ei niin kovin kauan sitten ainakin paikallinen matkahuollon automaatti toimi ihan normaalisti (jollain koodilla oletan).

Vierailija
34/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos vaan astuisit nykyaikaan?

Vierailija
35/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus

Luin pariinkin kertaan ja mitään järjellistä selitystä siinä ei ollut.

Vierailija
36/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos vaan astuisit nykyaikaan?

Tämä on joillekin ihan mahdotonta. Yksi tyyppi kehuskeli töissä kuinka hänellä "ei ole älypuhelinta eikä tule!" ja seuraavassa lauseessa kertoi lainaavansa usein puolisonsa luuria asioiden hoitamiseen. En ymmärrä mikä näitä ihmisiä vaivaa.

Vierailija
37/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos joku on huolissaan yksityisyyden menetyksestä niin se juna meni jo. Ei meillä kellään ole yksityisyyttä ollut pitkiin aikoihin. Vain hupsu luulee toisin.

Ja sinäkö pidät tätä asiaa jollain tavalla hyvänä? Kerran leviämään päästettyjen tietojen leviämisalttius on valitettavasti mikä on, mutta levitykseen menevien tietojensa määrään voi sentään vielä vaikuttaa edes vähän.

Vierailija
38/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postnord on nykyään surkea. 

Vierailija
39/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkö pidät tätä asiaa jollain tavalla hyvänä? Kerran leviämään päästettyjen tietojen leviämisalttius on valitettavasti mikä on, mutta levitykseen menevien tietojensa määrään voi sentään vielä vaikuttaa edes vähän.

Joo, mutta silloin virheen teki jo tilatessaan jotain kuljetuksella, ei tapaa onnistua ilman henkikötietojen luovutusta verkkoon. Ymmärrän myös ettei kuljetusfirma halua maksaa miljoonia tekstiviesteistä kun parempia ja halvempia tapoja tietojen toimittamiseen on.

Vierailija
40/55 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suunnittelijalta kysytään, niin vastauksena on varmasti että "kaikillahan on nykyisin älypuhelin." Tälllaista on varmasti tulossa lisää, varsinkin Suomessa jossa sallitaan perinteisesti aina vain se yksi ainoa systeemi.