Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työpaikoilla opeteta miten uusi työntekijä otetaan vastaan?

Vierailija
06.10.2024 |

Olen ollut monessa työpaikassa ja missään ei ole ohjeistettu tätä. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko miten sun pitää esitellä itsesi? Vai mitä? 

Vierailija
2/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot päästä varpaisiin ja käännät selkäsi niinkuin olet ennenkin tehnyt uusille tulokkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työpaikan kuulu mitään käytöskoulua järjestää aikuisille ihmisille?

4/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne olettaa, että aikuiset tietää sen opettamatta 

Vierailija
5/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on perehdyttämiseen ohjeet. Uusi työntekijä opetetaan ja hänelle esitellään työntekijät.

Vierailija
6/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko hieman lisää aloitustasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perehdyttäminen on asiallista työpaikoissa missä työskentelee fiksuja ihmisiä. Eli se menee suurinpiirtein näin:

1. Esitellään toimialan tärkeimmät tavoitteet, toimitilat ja henkilöstö sekä sosiaalitilat.

2. Infotaan työnkuvasta, työajoista ja työtehtävistä.

3. Kerrotaan miten toimitaan sairaustapauksissa tai poissaolotilanteissa.

Vierailija
8/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsot päästä varpaisiin ja käännät selkäsi niinkuin olet ennenkin tehnyt uusille tulokkaille.

Tietyllä alalla aika yleistä tuommoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perehdyttäminen on asiallista työpaikoissa missä työskentelee fiksuja ihmisiä. Eli se menee suurinpiirtein näin:

1. Esitellään toimialan tärkeimmät tavoitteet, toimitilat ja henkilöstö sekä sosiaalitilat.

2. Infotaan työnkuvasta, työajoista ja työtehtävistä.

3. Kerrotaan miten toimitaan sairaustapauksissa tai poissaolotilanteissa.

Tietysti uusi työntekijä perehdytetään, mutta aloittaja ei puhunut siitä, vaan että miksei työpaikalla opeteta miten uusi tiimiläinen kohdataan.

Vierailija
10/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perehdyttäminen on asiallista työpaikoissa missä työskentelee fiksuja ihmisiä. Eli se menee suurinpiirtein näin:

1. Esitellään toimialan tärkeimmät tavoitteet, toimitilat ja henkilöstö sekä sosiaalitilat.

2. Infotaan työnkuvasta, työajoista ja työtehtävistä.

3. Kerrotaan miten toimitaan sairaustapauksissa tai poissaolotilanteissa.

Tietysti uusi työntekijä perehdytetään, mutta aloittaja ei puhunut siitä, vaan että miksei työpaikalla opeteta miten uusi tiimiläinen kohdataan.

Korjaan itse itseäni, eipäs tuo olekaan selvä. Onko aloittaja joutunut siis yllättäen esimiestehtäviin eikä tiedä, miten pitää toimia? Firmassa ei ole perehdytyssuunnitelmaa tai -ohjeistusta? Sitten äkkiä hr:n puheille kysymään, mikä osa perehdytyksestä on omalla vastuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalien käytöntapojen opettaminen työpaikalle kuulu. Vai mitä oikein tarkoitat tuolla uuden henkilön vastaanottamisella? 

Vierailija
12/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää esittäydytä kuin nopeasti mainitaan tiimipalaverissa, että tällainen heppu tulee nyt tulee tekemään tätä osa-aluetta jos on tarpeen tietää. Johto ei myöskään tiedota tulemisista tai menemisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi olla esittäytymättä niin muutosneuvottelut ovat helpommat toisinpäin kun ei tunne.

Vierailija
14/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli uusi esimies, jonka nimeä ei työntekijät tiennyt ensimmäiseen pariin viikkoon. Onnistui hyvin välttelemään työntekijöitä,  ettei edes kysymään päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työpaikan kuulu mitään käytöskoulua järjestää aikuisille ihmisille?

Itse asiassa nykyään järjestetään koulutuksia siitä kuinka työpaikalla käyttäydytään ja puhutaan muille.

Vierailija
17/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä käytöstapoja ei opeteta. Kiitosta ei kuulu koskaan. Onneksi lähdin pois. 

Vierailija
18/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työpaikan kuulu mitään käytöskoulua järjestää aikuisille ihmisille?

Itse asiassa nykyään järjestetään koulutuksia siitä kuinka työpaikalla käyttäydytään ja puhutaan muille.

Meidän työpaikalla, yläkoulussa, osalta opettajista puuttuu käytöstavat kokonaan. Luulisi, että maisterikoulutuksen omaavilla opettajilla ja erityisopettajilla, jotka itse opettavat jatkuvasti käytöstapoja muille, olisi itsellä käytöstavat kunnossa. Ei ole! Ei tervehditä, ei auteta työkaveria. Uusia opettajia kiusataan ja haukutaan takana päin. Mitä iäkkäämpi opettaja, sitä mulkumpi.

Meidän työpaikalla ainakin tarvittaisiin sellaista käytöskoulua osalle työntekijöistä. Että ei valehdella, eikä keksitä omia satuja ja kiusata uusia työntekijöitä. 

Vierailija
19/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Vauva-palstalla olemme sitä mieltä, että työpaikkoja ei enää saa. Tai jos saa, ne menevät sukulaisille. Joten kuvaamaasi ongelmaa ei ole.

Vierailija
20/33 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassa on ahdistavinta se kahvihuone käyttäytyminen. Kenen paikka, mihin eväät, mikä kuppi on vapaa ja mistä saa ottaa kahvia. Joissain työpaikoissa on tosi ahdistavia myös kun kahvihuoneessa istutaan yhden ison pöydän ympärille jutustelemaan, ei se ole nykyaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän