Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi tehdä valitus alle 16v vammaistuen päätökseen

Vierailija
18.04.2011 |

Antakaas hyvät valitus viritelmät/lauselmat, kun nuppi lyö tyhjää

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasta on kunnolla vähäteltävä ja "mollattava".

Ei saa sanallakaan puhua edistymisestä tai osaamisesta :-(

Vierailija
2/4 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa mieluummin laittaa uutta hakemusta putkeen (eli tuen tarkistus), koska valituksen käsittelyssä saattaa mennä parikin vuotta, eikä sinä aikana ymmärtääkseni voi tehdä uutta hakemusta. Meillä "tärppäsi" kolmannen hakemuksen kanssa. Ja puoli vuotta voi hakea takautuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita kelaan edellisen hakemuksen käsitelleelle virkailijalle (puhno on päätöksessä) ja kysy, mistä on kiikastanut. Selitä jo siinä puhelun aikana, miksi tuki teille olisi tärkeää ja miksi mielestäsi olette oikeutettuja siihen. Vastaa virkailjijan esittämiin hylkäyssyihin. Mutta pysy asiallisena, äläkä ole hyökkäävä. Älä mene siihen halpaan, että syytät kelan virkailijaa tai lääkäriä mistään, vaan lähde siitä, että sinä et ole osannut kirjoittaa sellaista hakemusta, mistä oleelliset asiat tulevat esiin.



kun olet keskutellut kelan virkailijan kanssa, tee uusi hakemus, jossa selität (kaiken muun ja edellisen lisäksi) nimenomaan näistä hylkäyksen syistä, että miksi kuitenkin kaikesta huolimatta a) asiat ovat toisin kuin edellisestä hakemuksesta virheellisesti näytti ja b) teille kuuluu se vammaistuki.



Mitään vakiolaudetta ja viritelmää ei ole. Ja tosiaan, muista kaikki jokapäiväisetkin ongelmat lapsen kanssa. Älä kaunistele mitään.

Vierailija
4/4 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksessa kannattaa joka käänteessä verrata normaaliin/terveeseen lapseen ja korostaa kuinka paljon raskaampaa elämä on vammaisen/sairaan kanssa (tietysti riippuu vammasta/sairaudesta). Itse käytin paljon fraasia "se ja se aiheuttaa päivittäin huomattavaa rasitusta verrattuna samanikäiseen normaaliin/terveeseen lapseen". Kannattaa käydä katsomassa KELAn sivuilta päätösperusteita ja sieltä perusteluista suoraan käyttää samoja lausemuotoja... Rautalangasta pitää valitettavasti vääntää KELAn kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän